annegreteu Skrevet 27. juli 2000 Del Skrevet 27. juli 2000 Jeg har bulimi og spyr det opp igjen. Jeg lurer på om jeg likevel får i meg noe av maten? Hilsen meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laila Sundgot Schneider, lege Skrevet 28. juli 2000 Del Skrevet 28. juli 2000 Kjære Annegretu! Det er litt forskjellig hvor mye kroppen "klarer å ta til seg" , før en kaster det opp igjen. Vi opplever ofte at de som lider av bulimi med oppkast får mangel av forskjellige stoffer, elektrolytter i kroppen som på sikt kan gi alvorlige medisinske tilstander. Dette fordi de forskjellige næringsstoffer tas opp forskjellige steder i tarmene på veien gjennom fordøyelsessystemet. Det er vanskelig å gi deg et klart svar, men vanligvis bør noe av maten i allefall ha en 20-30 min "på seg ", før den blir tatt opp.Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din. Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.