Gå til innhold

Mitt hjerte er knust.....

Anbefalte innlegg

Du er nå passe treg også da! Hun sa at hun følte det var totalt feil å få all den pepperen som hun nå får. At det for henne føles det helt feil å få all skyld på seg selv.

Hun har blitt sveket hun også, faktisk. Har heller ikke fulgt med på hele historien hennes, men det trengs da to for å danse tango, ikke sant? To stykker som vet hva de gjør, altså er det ikke bare hennes skyld.

Kommet gjennom denne gang?

Jeg tror jammen du er litt treig også, jeg..?

Som du ser så skrev jeg:

"-og ikke minst forrakt for den mannen som har ført dere begge bak lyset! "

Men å sammenligne seg selv med et voldtektsoffer !

Den var drøy syns jeg!

Fortsetter under...

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• angelica2

12

• mil1365380270

8

• huufsa

3

• soleil

2

Jeg tror jammen du er litt treig også, jeg..?

Som du ser så skrev jeg:

"-og ikke minst forrakt for den mannen som har ført dere begge bak lyset! "

Men å sammenligne seg selv med et voldtektsoffer !

Den var drøy syns jeg!

Synes ikke jeg er noe treg, jeg. Du mener fortsatt at hun har fått som fortjent. Du gir fortsatt pepper til en som har seriøs kjærlighetssorg. Han hadde tenkt å bryte opp og flytte inn til henne, og som en kan skjønne av innleggene hennes, så hadde hun dype følelser for denne mannen, som sa at han elsket henne. Å få all denne kritikken her, må føles som om dere ikke skjønner hennes stilling i det hele tatt. Et voldtektsoffer er ikke skyld i den andres handlinger, og skyline er ikke skyld i eksens handlinger. Å få absolutt hele skylden på seg, må føles totalt urettferdig.

ole jacob, jfgh og desolé, dere er noen ufølsomme spystinkende patetiske drittsekker. Skamme seg! Har dere ikke noe annet å gjøre enn å kaste dritt til en som ligger nede, så spør naboen om dere kan gå tur med hunden hans.

Vi prøver å vekke opp ei som står OPPÅ andre (kooona hans) med sin overdrevne umodne selvopptatthet, og holder på å drukne i den.

Vi er ikke ondskapsfulle :)

Den dama blir ikke voksen hvis alle skal dulle med henne.

Jeg har ikke lest noe av du har skrevet her tidligere. Så alt jeg har å forholde meg til er denne tråden. Og visst f... er det mannen som har skylden. Så vist jeg leser har ikke du noen å stå til ansvar ovenfor. Visst kunne du trukket deg, men sånn fungerer desverre ikke alltid følelseslivet.

Jeg sier ikek at jeg syntes synd på deg, for du burde visset at dette kunne bli et utfall av "spillet", men forsvarer deg vedat det faktisk er mannen sitt ansvar ettersom han hadde kone.

Du får unnskylde meg om jeg kommer med uriktigheter for jeg har som sagt ikke lest noe av det andre du har skrevet. Kan hende jeg ville sett annerledes på saken om jeg hadde lest mer :-)

For meg er hele skyldspørsmålet uviktig - følte bare det var urettferdig når enkelte ville legge skylden på meg. Jeg og han har nok like mye skyld. Jeg er i hvert fall skyld i min egen sorg som kom nå siden han valgte henne, det burde jeg jo visst kom til å skje.....

Da misforsto jeg ingen ting!

Du er faktisk så patetisk at du sammenligner deg med et voldtektsoffer...

Fy faen, du er ikke sann!

"like urettferdig/feil som å si at det er offeret i en voldtektsak som er den skyldige - og det er jeg sterkt uenig i. "

???????

Det du har opplevd er altså like jævli' som det en som har blitt voldtatt har opplevd???

DU gikk inn i dette med begge øya åpne! DU er selv skyld i din egen situasjon! DU burde egentlig vært fyllt opp med dårlig samvittighet... -og ikke minst forrakt for den mannen som har ført dere begge bak lyset!

Ja, jeg bruker den sammenligningen for å få enkelte til å forstå. Nei, jeg mener ikke at jeg har det like vondt som et voldtektsoffer - jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg hvor forferdelig det måtte føltes å ha vært utsatt for voldtekt.

Og: ja, jeg er fullstendig klar over at jeg er skyld i min egen sorg som gikk inn i dette med åpne øyne.

Jeg ser at tråden går fortsatt, så jeg hiver også inn et par kommentarer til.

Du sier at lojaliteten banket (danket?) ut kjærligheten. Jeg blir litt provosert av dette utsagnet, og prøvde å spørre deg om du nå kan være så sikker på det. Hva mente jeg med det?

Til deg uttrykte han det slik. Hva tror du han sa til kona? " Egentlig elsker jeg skyline, men av lojalitet blir jeg hos deg"? Neppe.

Har ikke tanken slått deg at han har kommet til at det er henne han elsker, og at han dermed faktisk valgte kjærligheten? Og hva får deg til å tro at han er ærlig overfor deg når han ikke er det overfor kona?

Selvfølgelig går det godt an å være glad i dere begge, så jeg sier ikke at han ikke har følelser for deg. (Og det vet jeg jo dessuten ingenting om).

Men du må forstå at han har all interesse av å bevare "husfreden" med deg for å unngå at du lager helvete for ham hjemme og på jobb. Du sier jo selv at han "kryper" for deg.

Jeg vil deg ikke noe vondt. Men du har godt av å se realitetene i denne saken slik at du kan komme deg videre så fort som mulig og unngår å grave deg ned i sorgen.

Og gjør ikke deg selv så liten at du tar i mot ham med varm seng om kona likevel sparker ham ut. Jeg skjønner at forelskelsen føles sterkere enn stoltheten, men et sted bør grensen gå. Selvrespekt er det jo også noe som heter.

Vet ikke helt hva jeg skal si, har jo bare hans ord for hva som er sagt mellom oss. Til meg sier han at han elsker oss begge, dvs han sier han tror han elsker henne og at han elsker oss på forskjellige måter (henne elsker han pga det de har opplevd i 25 år og jeg er visstnok den store kjærligheten - den som har alt det han har savnet hos kona).

Til henne har han sagt at han er glad i henne og tror han elsker henne og at følelsene for meg dreier seg om en forelskelse.

Om jeg tar imot om kona allikevel sparker ham ut vet jeg ikke. Hadde han kommet i dag hadde jeg gjort det, aner ikke hva jeg kan komme til å gjøre på et senere tidspunkt. Håper egentlig at jeg er sterk nok til å stå imot.

Annonse

Gjest En som er realistisk

Vi prøver å vekke opp ei som står OPPÅ andre (kooona hans) med sin overdrevne umodne selvopptatthet, og holder på å drukne i den.

Vi er ikke ondskapsfulle :)

Den dama blir ikke voksen hvis alle skal dulle med henne.

Gud, for en såpeopera! Hva dere ikke prøver å diskutere om dette emnet...Dog...hvor det er flere mennesker samlet jo flere meninger vil dere få!

Sky...ta grip i livet ditt...kanskje han ikke er noe samle på...kanskje han er...Uansett gå videre! Han satset ikke på deg...og det er den harde fakta...og det må du med tid og etter sorg...innfinne deg meg!

Å si at jeg har fått som fortjent er det samme å si at det er voldtektsofferet som er den skyldige..... Skjønner du er blitt bedratt en gang selv, men det er da ikke min feil. Feilen ligger like mye hos den mannen som bedrar....

"Å si at jeg har fått som fortjent er det samme å si at det er voldtektsofferet som er den skyldige....."

Unnskyld meg, men det må da definitivt være en av de teiteste sammenligningene jeg har vært borti!

Greit at du har det vondt, men det skader likevel ikke å se ting i sitt rette perspektiv. Du har opplevd det du trodde var den store kjærligheten.

Når du så sammenligner det med å bli ydmyket, trampet på, misbrukt og mishandlet - så synes jeg du er på bærtur. Og det noe så kraftig også!!!

Hvor mange ganger har du forsvart deg med at dere var to om dette? Vel, la meg si det slik: Den dagen noen høvler over deg med tvang - og det uten at du har noen som helst mulighet til å forhindre det... da klarer du kanskje å sette dette i sitt rette perspektiv.

"Å si at jeg har fått som fortjent er det samme å si at det er voldtektsofferet som er den skyldige....."

Unnskyld meg, men det må da definitivt være en av de teiteste sammenligningene jeg har vært borti!

Greit at du har det vondt, men det skader likevel ikke å se ting i sitt rette perspektiv. Du har opplevd det du trodde var den store kjærligheten.

Når du så sammenligner det med å bli ydmyket, trampet på, misbrukt og mishandlet - så synes jeg du er på bærtur. Og det noe så kraftig også!!!

Hvor mange ganger har du forsvart deg med at dere var to om dette? Vel, la meg si det slik: Den dagen noen høvler over deg med tvang - og det uten at du har noen som helst mulighet til å forhindre det... da klarer du kanskje å sette dette i sitt rette perspektiv.

Bare så det er sagt en gang for alle: jeg sammenligner ikke meg selv med et voldtekstoffer! Jeg føler meg på ingen måte ydmyket eller trampet på. Jeg gir opp med å prøve å forklare hva jeg mente med den uttalelsen/sammenligningen.

Gjest herregud!!!

At det går ann å være så utrolig firkantet.

Er nok du som er firkantig her lille skyline. Ikke bare firkantig, men også dramatiserende. For all del finn deg en voldelig psykopat neste gang, så kanskje du begynner å få litt peiling (sammenligningsgrunnlag). Offer du liksom. Pføy.

Gjest lille_hjelper

Tror du misforstod kommentaren min. Når enkelte her inne vil legge skylden over på meg i denne situasjonen føles det like urettferdig/feil som å si at det er offeret i en voldtektsak som er den skyldige - og det er jeg sterkt uenig i.

Skjønner du ikke det i narsissisthodet ditt, at DET GÅR IKKE AN Å TREKKE PARALELLER MELLOM DET AT DU HER FÅR SKYLDEN, OG DITT EKSEMPEL MED VOLDTEKT????!!!!!! UANSETT HVORDAN DU VRIR OG VENDER OG BORTFORKLARER DET!!!! GRRRRR

Du er nå passe treg også da! Hun sa at hun følte det var totalt feil å få all den pepperen som hun nå får. At det for henne føles det helt feil å få all skyld på seg selv.

Hun har blitt sveket hun også, faktisk. Har heller ikke fulgt med på hele historien hennes, men det trengs da to for å danse tango, ikke sant? To stykker som vet hva de gjør, altså er det ikke bare hennes skyld.

Kommet gjennom denne gang?

Er man med på å svikte (KONA) så har man gitt opp sin rett til å bli syntes synd på når man selv blir sviktet av den man svikter sammen med.

Er det synd på en bankraner som nettopp har opplevd at med-robberen hans stakk av med hele potten....

Skjønner du ikke det i narsissisthodet ditt, at DET GÅR IKKE AN Å TREKKE PARALELLER MELLOM DET AT DU HER FÅR SKYLDEN, OG DITT EKSEMPEL MED VOLDTEKT????!!!!!! UANSETT HVORDAN DU VRIR OG VENDER OG BORTFORKLARER DET!!!! GRRRRR

Så så.

Når en har vært på dette forumet en stund så lærer en å trekke de merkeligste paraleller. Sør er en fin læremester på det området.

Annonse

laguna1365380434

Har ikke fugt med på dette tidligere, men leste litt i tråden her nå, og fant ut to ting av det..

Den ene er at det er sinnsykt mange rasshøl her som ikke vet bedre enn å sparke de som ligger nede...

Den andre er at du har kjærlighetssorg, fordi du er ferdig med et forhold til en gift mann..

Kjærlighetssorg er vel like kjipt, selvom en har gjort noe som ikke er riktig vel..!

Det er noe som heter "elsk meg når jeg fortjener det minst, det er da jeg trenger det mest"

Det ser det ikke ut som folk flest har skjønt noe av her..

En annenting hadde det selvsagt vært om du syntes det var OK av prinsipp å gå etter gifte menn, da kunne jeg godt ha krangla litt med deg jeg også;)

Jeg vet at det er mulig å gjøre feil, og at en ikke har det noe mindre vondt da, enn om en gjør alt riktig i livet. Å bli sviktet er kjipt uansett.

Jeg ønsker deg lykke til, og vil gjerne få minne på at det finnes flere fisk i havet, selvom det sikkert ikke høres helt sannsynelig ut akkurat nå..

Neste gang finner du sikkert en som ikke er sammen med noen andre, hva?;o)

Gjest barelurtelittegranne

Ja, men samtidig hjelper jo ikke det deg noe likevel... Han har jo valgt henne, og hvis hun, etter å få vite mer, ikke vil ha han lenger, tror jeg ikke vil være bra uansett. Hvordan tror du at du vil føle det, - hvis du visste han valgte kona, men tok deg, da hun ikke ville ha han lenger...

Jeg håper bare du kan se han som den han er, og klare å kjempe deg videre!

Hei

Måtte bare inn å lese innleggene dine i denne tråden, angelica2, du er alltid så forståelsesfull og har gode råd. Derfor gir det meg noe å lese dine innlegg.

Hvordan jeg har det? Nå har min kjære vært i syden i 14 dager, men vi har hatt nesten daglig kontakt. Mange klemmer har det blitt fra den kanten også. Til og med nattaklem over 01:00 om natta!!

Hei

Måtte bare inn å lese innleggene dine i denne tråden, angelica2, du er alltid så forståelsesfull og har gode råd. Derfor gir det meg noe å lese dine innlegg.

Hvordan jeg har det? Nå har min kjære vært i syden i 14 dager, men vi har hatt nesten daglig kontakt. Mange klemmer har det blitt fra den kanten også. Til og med nattaklem over 01:00 om natta!!

Hei barelurerlittegranne!

Tusen takk, det var hyggelig å høre at du leser det jeg skriver...

Godt å lese at du har det bra og at du fremdeles har kontakt med "henne".

Men - jeg synes du må tenke litt på å gjøre noe konkret med tilværelsen din... Du høres ut som en flott mann, og du har helt sikkert masse å gi den rette. Da gjelder det å bruke det på de som fortjener det, og ikke bli værende i noe som ikke synes å ha livets rett...

Er spent på å følge deg videre.

Klem til deg!

Har ikke fugt med på dette tidligere, men leste litt i tråden her nå, og fant ut to ting av det..

Den ene er at det er sinnsykt mange rasshøl her som ikke vet bedre enn å sparke de som ligger nede...

Den andre er at du har kjærlighetssorg, fordi du er ferdig med et forhold til en gift mann..

Kjærlighetssorg er vel like kjipt, selvom en har gjort noe som ikke er riktig vel..!

Det er noe som heter "elsk meg når jeg fortjener det minst, det er da jeg trenger det mest"

Det ser det ikke ut som folk flest har skjønt noe av her..

En annenting hadde det selvsagt vært om du syntes det var OK av prinsipp å gå etter gifte menn, da kunne jeg godt ha krangla litt med deg jeg også;)

Jeg vet at det er mulig å gjøre feil, og at en ikke har det noe mindre vondt da, enn om en gjør alt riktig i livet. Å bli sviktet er kjipt uansett.

Jeg ønsker deg lykke til, og vil gjerne få minne på at det finnes flere fisk i havet, selvom det sikkert ikke høres helt sannsynelig ut akkurat nå..

Neste gang finner du sikkert en som ikke er sammen med noen andre, hva?;o)

Takk for at det finnes mennesker som deg!

Det positive med livet er at en lærer så lenge en lever. Det finnes nok en fisk for meg der ute, og når jeg er klar for det kommer jeg til å være veldig selektiv - i den grad det er mulig. Kommer til å være fryktelig forsiktig og gå sakte fram og fra dag en forsikre meg om at denne mannen er helt single. Ingen kone, ingen kjæreste, ingen samboer - ja ingen "på gang" heller.

Har lært noe annet også av dette, og det er at hjerte kan ingen styre. Har hjertet anledning til å elske så gjør det det, uavhengig av situasjon. Jeg er takknemlig for at jeg har fått elske. Om jeg noen gang kan få noe som føles like sterkt igjen vil tiden vise.

Gjest barelurtelittegranne

Hei barelurerlittegranne!

Tusen takk, det var hyggelig å høre at du leser det jeg skriver...

Godt å lese at du har det bra og at du fremdeles har kontakt med "henne".

Men - jeg synes du må tenke litt på å gjøre noe konkret med tilværelsen din... Du høres ut som en flott mann, og du har helt sikkert masse å gi den rette. Da gjelder det å bruke det på de som fortjener det, og ikke bli værende i noe som ikke synes å ha livets rett...

Er spent på å følge deg videre.

Klem til deg!

Hei angelica

At jeg har det bra er vel en overdrivelse. Krigsherren Cato sa vel en gang at: Forøvrig er jeg av den mening at Cartago bør ødelegges! Parolen ble gjentatt i det uendelige, og slik gikk det. Tror fruen har tatt sitatet til inntekt!

Ja, kontakten holder vi løpende! Siste mail er fra Mon, 8 Sep 2003

03:34:26, men det har sin naturlige forklaring. Hun er en geskjeftig dame, men hun sier at hun gleder seg til vi skal treffes igjen, og forteller litt, men bare litt, fra ferien. Må jo ha litt (masse!) tilgode neste gang vi rusler innover stien!:)

Det er ingen tvil om at hun er himmelen for meg. Det hadde vært helt vanvittig, men skrur forventningene ned, for kjedelig å bli skuffa. Men du skulle visst hvor mye jeg har sagt, utrolig mye om henne, til henne, hun kan ikke være et øyeblikk i tvil om hva jeg mener, om hvor sinnsykt glad jeg er i henne. Likevel holder hun fast, og tar kontaakt igjen og igjen. Som nå da hun var i syden. Jeg klarte å holde meg borte fra sms noen dager.. og da kom det, nattaklem kl. 01:05!! og andre klemmer. Og gode, varme ord - og litt om hva de skulle gjøre den dagen, hadde gjort igår osv. Så at hun er litt mere enn glad i meg er hevet over tvil. Spørsmåler er bare hvor mye mere enn litt!!

I tillegg er hun utrolig nydelig (vakker!), og det tar jeg ikke akkurat skade av:) Hun er helt norsk av opprinnelse, men da hun var i et latinamerikansk land spurte folk (på spansk) hvor i det respektive landet hun kom ifra. Stor tiltrekningskraft, og alltid en sverm rundt henne. Sier selv hun er beskjeden. Ja, ja, vi får se hur det går!

• 1 måned senere...

Vet ærlig talt ikke hvordan jeg hadde følt om det ble slik, har jo tenkt tanken og det første som slår meg er at jeg vil ikke ha han på den måten. Samtidig har jeg jo disse følelsene da som sier meg noe helt annet.....

Håper inderlig jeg kommer meg videre uten alt for store riper i lakken.

Skyline!

Hvordan går det med deg?

Lenge siden jeg har "sett" deg her inn og håper du etter forholdene har det bra ?

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...