Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei har ett lite dilemma. Var sammen med eksen min i 3 år, og det ble slutt i år etter at hun slo opp med meg ifjor og ville ha meg tilbake i vinter... men det virket ikke fordi jeg stolte ikke på henne. Er utrolig glad i henne fremdeles og tenker på henne nesten hver dag. Problemet er at hun er i samme vennekretsen, og vi er ofte på samme fest osv.

I helgen ble hun litt for intim med en kamerat.

Blir selvfølgelig såra når jeg får se ting som dette. Vi gjorde en avtale om å ikke være intime med folk i vennekretsen slik det ikke skulle bli konflikter.

Men hun har tydeligvis brutt denne avtalen.

Synes det er teit av både henne og denne kameraten til å ikke vise respekt.

Hvordan bør jeg takle situasjonen... bare gjøre som det ikke bryr meg er vel den løsningnen jeg tror er best. Noen andre ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118232-regler-for-eks-kj%C3%A6rester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Tja.. Det er jo slutt da, så dere kan jo egentlig gjøre hva dere vil. Men det var respektløst synes jeg, men dere er ikke sammen lenger. Er det ikke noe håp for dere, så trenger man egentlig ikke holde igjen i forhold til andre..

Kanskje dere ikke bør gå på samme fester? Ikke lett når dere har felles venner.

Eks er og blir en eks - uansett! Og da bør man ikke ha sånne avtaler, med mindre det er håp for dere igjen..

Tja.. Det er jo slutt da, så dere kan jo egentlig gjøre hva dere vil. Men det var respektløst synes jeg, men dere er ikke sammen lenger. Er det ikke noe håp for dere, så trenger man egentlig ikke holde igjen i forhold til andre..

Kanskje dere ikke bør gå på samme fester? Ikke lett når dere har felles venner.

Eks er og blir en eks - uansett! Og da bør man ikke ha sånne avtaler, med mindre det er håp for dere igjen..

hele poenget med avtalen var å ikke såre hverandre på den måten, vet hun har vært med andre, men det er utrolig mye lettere når det er folk jeg ikke omgås med... Samme gjelder meg og de damene jeg omgås med.

Gjest i krig og kjærlighet...

hele poenget med avtalen var å ikke såre hverandre på den måten, vet hun har vært med andre, men det er utrolig mye lettere når det er folk jeg ikke omgås med... Samme gjelder meg og de damene jeg omgås med.

Dette er jo en fin avtale i teorien. Men som vi alle vet, er det umulig å styre følelser. Blir man forelsket, er alt lov, ikke sant? Jeg har en venninne som i dag er gift med eksen til en annen venninne/bekjent. De to er selvsagt ikke på talefot, men så er nå venninnen min lykkelig gift, og syntes absolutt det var verdt offeret.

Var det en felles kamerat? Da var det også minst like respektløst av ham. Det er etter min oppfatning en uskreven regel å holde labbene unna venners ekser.

Forstår godt at du ikke liker situasjonen. Fortell begge hva du føler. Er hun bare ute etter å få deg sjalu, så ville det vært greit med en skikkelig samtale dere imellom. Synes kameraten at hun er en bra dame, så finnes det da vel ganske mange andre å velge mellom. Din eks er forbudt område, selv om hun er nettopp en eks.

Synes jeg da ;-)

Var det en felles kamerat? Da var det også minst like respektløst av ham. Det er etter min oppfatning en uskreven regel å holde labbene unna venners ekser.

Forstår godt at du ikke liker situasjonen. Fortell begge hva du føler. Er hun bare ute etter å få deg sjalu, så ville det vært greit med en skikkelig samtale dere imellom. Synes kameraten at hun er en bra dame, så finnes det da vel ganske mange andre å velge mellom. Din eks er forbudt område, selv om hun er nettopp en eks.

Synes jeg da ;-)

ja jeg er forsåvidt enig, men føler jeg ikke skal kritisere så mye. Det var nemlig sånn at hun ble interessert i meg, mens hun var sammen med en kamerat/bekjent som var i militæret. så hun dumpa han og ble sammen med meg. Så jeg får vel bare gå igjennom samme han måtte gå igjennom...

Tror det kommer til å gjøre vondt, men det vil det vel alltid gjøre når jeg ser henne med noen andre. Bare si ifra hvis det blir for mye rett opp i ansiktet...

Annonse

Jeg synes ikke det er noe du har noe med i det hele tatt. Å legge slike begrensninger på eks'ens liv etter et brudd mener jeg er helt galt. Den eneste "begrensningen" jeg har lagt på eks'en er at dersom han blir sammen med en på jobben (vi jobber i samme bedrift, men ikke i samme hus) så vil jeg gjerne vite det så tidlig som mulig slik at jeg vet å møte evt. rykter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...