Gå til innhold

Hva gjør DU for at samboern skal føle seg elsket?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Vi koser, kysser hverandre hver gang den ene skal ut en tur, vi ringer og gir beskjed hvis vi ikke kommer hjem til avtalt tid, vi hører med hverandre før vi ber med oss venner hjem, vi kjøper en rose i ny og ne, spanderer en middag i ny og ne.. Lager noe godt å spise til hverandre, sier i fra på en ordentlig måte hvis det er noe vi misliker, kryper under dyna til hverandre om natta... : )

Så dere - i stedet for å bare fokusere på det negative med partnern, hvorfor ikke se det posetive også? Tenk på sånne små ting man gjør for og mot hverandre hver dag for å vise at man bryr seg. Greit nok at mannen er en rotekopp, kjerringa maser osv. Men for all del glem ikke alt det posetive!

Finner dere ikke posetive ting i hverdagen deres, bør dere virkelig snakke sammen og forandre på forholdet.

Samboern min er ikke flink med penger, han er ikke like ryddig som meg, han hater å vaske opp, han vil ikke lage middag, han fiser høyt og han hører ikke alltid etter når jeg snakker - men fy faen så god hen er å ha også! Han er alltid snill, stiller opp når det gjelder, elsker meg ubegrenselig og forteller det til meg hver dag!

Hadde jeg mistet han hadde jeg ikke vist hva jeg skulle ha gjort! Han er en stor del av livet mitt og jeg elsker han så utrolig mye..

Ja, jeg kjefter, er urettferdig, slenger dritt, pakker av og til bagen. men noen ganger stopper ejg og tenker "hvorfor gjør jeg sånn mot en som betyr så mye for meg?". Hva hvis han går, og da har jeg fortjent det også... Så kanskje alle burde stoppe opp litt i hverdagen og tenke over "Er dette rettferidg, ønsker jeg å være sånn?".. Svaret er som regel "nei".

Så stopp en sekund og tank dere om FØR dere kan ødelegge en masse... bare en tankevekker! Det har hjulpet på forholdet vårt. Ha en god dag alle sammen! ; )

(Ja, jeg er forelska igjen.. selv om vi har vært sammen fire år).

Fortsetter under...

Jeg koser selvsagt med henne masse, forteller henne hvor glad jeg er i henne og hun får maten servert på gulvet hver dag.

Jeg sier hadet når jeg går på jobb, gir henne et kyss på snuten og en godbit sånn at hun ikke skal savne meg for mye.

Jeg forteller hvor lenge jeg blir borte, men noen ganger kan hun se anklagende på meg selv om jeg er hjemme til avtalt tid.

Hun får dra på hyttetur med veninnen sin og får leke med andre i parken -også selv om hun er veldig hypp på Retrieveren nedi gata. Jeg har forklart henne at det forholdet ville uansett ikke gått bra. Han er for rastløs og har feid over mange i området allerede.

Noen ganger får hun komme opp i senga mi selv om hun ikke tar særlig hensyn og jeg våkner skviset i sprekken mellom senga og veggen. Ekte kjærlighet er det!

Hun er veldig flink til å fokusere på det positive, trøster meg, gleder meg, men også irriterer meg til tider. Jeg prøver ikke å irritere meg over bagateller, men leking innendørs med ball nasking av mat på bordet er en uting. Vi har hatt mange diskusjoner på dette. Hva _skal_ jeg gjøre??

Jeg er nok mer ærlig enn henne, men hun tar i mot kritikk på en beundringsverdig måte: logrer lavt og klistrer ørene inntil kroppen og viker med blikket. Da gir jeg meg fort og hun er strålende fornøyd etter 3 sek.

En unik samboer;-)

Jeg koser selvsagt med henne masse, forteller henne hvor glad jeg er i henne og hun får maten servert på gulvet hver dag.

Jeg sier hadet når jeg går på jobb, gir henne et kyss på snuten og en godbit sånn at hun ikke skal savne meg for mye.

Jeg forteller hvor lenge jeg blir borte, men noen ganger kan hun se anklagende på meg selv om jeg er hjemme til avtalt tid.

Hun får dra på hyttetur med veninnen sin og får leke med andre i parken -også selv om hun er veldig hypp på Retrieveren nedi gata. Jeg har forklart henne at det forholdet ville uansett ikke gått bra. Han er for rastløs og har feid over mange i området allerede.

Noen ganger får hun komme opp i senga mi selv om hun ikke tar særlig hensyn og jeg våkner skviset i sprekken mellom senga og veggen. Ekte kjærlighet er det!

Hun er veldig flink til å fokusere på det positive, trøster meg, gleder meg, men også irriterer meg til tider. Jeg prøver ikke å irritere meg over bagateller, men leking innendørs med ball nasking av mat på bordet er en uting. Vi har hatt mange diskusjoner på dette. Hva _skal_ jeg gjøre??

Jeg er nok mer ærlig enn henne, men hun tar i mot kritikk på en beundringsverdig måte: logrer lavt og klistrer ørene inntil kroppen og viker med blikket. Da gir jeg meg fort og hun er strålende fornøyd etter 3 sek.

En unik samboer;-)

DEN kan jeg relatere til. Ingenting er vel som et dyr.. Morsom historie ;)

Annonse

Du fikk meg til å tenke litt idag. Du fikk meg til å tenke over alle de positive tingene med min kjære. Skal ikke liste alle opp her, det blir for mange ;).

I det siste har det vørt litt mas og kjefting fra min side... Syns at alt var så urettferdig. Men det er det i grunnen ikke...

Så godt at noen tar seg tid til å skrive slike ting.

I dag kan mannen glede seg.... I kveld blir det kino...

Takk skal du ha, du.

Gjest noen ting

Sier "jeg elsker deg".. Lager middag. Kjefter mye om dagene... det er så travelt og jeg er sliten. Prøver å skjerpe meg.. Men vi er så glade i hverandre og er glade for at vi har hverandre. Min man fiser også høyt.. og piller nese (det kjefter jeg over hver dag, er så ekkelt!). Jeg må mase på ham for at han skal pusse tennene, og han rydder ikke etter seg. Men han sier han er glad i meg, og kysser meg om morgenen før han går på jobb. Selv om han er sent ute... Jeg blir lei meg når han heller vil på puben en fredagskveld enn å være her med meg.. Men han har jo godt av å komme seg ut av og til.

laguna1365380434

Hm. hva gjør man..

Jeg finner morgen kaffe og susser på kinnet.

Jeg sier fra når jeg synes han er morsom, snill eller flink og sånn..

Jeg skryter av ham til kompisene våre..

Han kan bli full og usakelig med kompiser uten at jeg gidder å kjefte, selvom han skulle gjort andre ting..

Jeg susser ham masse(men ikke ute, for det liker han ikke..)Og dessuten sier jeg at jeg synes han er kjekk og pen.

Jeg forteller ham at han er en fantastisk elsker.

Jeg lar han bruke sokkene mine selvom han vier de ut, uten å bitche..

Jeg lager livretten hans ganske ofte.

Jeg lar han spille play-station, selv om det er noe jeg vil se på TV.

Jeg baker rundstykker, og finner dyne og katt om han er forkjøla eller trist.

Jeg plukker opp Cder eller små ting jeg vet han blir glad for, om jeg har spenn..

Men jeg kjefter og låter en del, og det kan ofte gå litt tid uten at en tenker over hvor søt og fin kjæresten er..

Veldig bra tråd du lagde, en skal tenke over sånt! Ofte!:o)

Hvordan kan det ha seg at du som er relativt ung, kan ha så forferdelig mange gode råd å komme med ? Eller starte sånn fine tråder??

Vel, hadde bare lyst til å rose deg litt ;)

Hva gjør jeg for at samboer skal føle seg elsket...?.. Vel, jeg står opp med sønnen vår hver dag, trakter kaffe til ham, gjør husarbeidet, lager maten, forteller ham hvor mye jeg elsker ham(selv om han ikke alltid sier det tilbake), jeg tar meg av økonomien(regninger og innkjøp). Jeg prøver å hjelpe ham så godt jeg kan når det gjelder enkelte problemer (klager, anker osv.). Serverer ham kaffe og røyk på senga, etter å ha prøvd å vekke ham en halvtimes tid, lar ham sitte masse med data (selv om jeg begynner å bli litt lei av at han kan sitte 12 timer i strekk på dagtid, kun med pause til pissepause og rulle røyk... og legge lillegutt da...)

For å føle ham elsket? Jeg kan jo finne på å kose med ham...men oftere og oftere sier han nei...fordi han har lyst til å spille på dataen...

Så kjefter jeg en del...fordi han prioriterer data fremfor sønnen sin og meg, eller fordi han enkelte ganger oppfører seg som en 10 åring!

Vel... jeg kunne sikkert skrevet dette som et veldig koselig innlegg, men klarte det ikke...

Men når det er sagt, JEG ELSKER HAM OG VILLE IKKE BYTTET HAM FOR NOE I HELE VERDEN!!! Forhåpentligvis er vi gift om et års tid ;)

Jeg kjæler med ham, stryker ham i nakken, gir ham favorittmaten sin noen dager i uka, lar han sove ekstra lenge hvis han vil det, sier jeg elsker ham, går turer, kjøper en gave til ham(sist var det en komplett pc), lar ham drive med hobbyen hans, lager mat/kaffe og serverer på senga...

Dette var litt mer positivt, tar ikke med det negative her...(for det var jo ikke det du spurte om...)

Gjest Pricilla

Hvordan kan det ha seg at du som er relativt ung, kan ha så forferdelig mange gode råd å komme med ? Eller starte sånn fine tråder??

Vel, hadde bare lyst til å rose deg litt ;)

Hva gjør jeg for at samboer skal føle seg elsket...?.. Vel, jeg står opp med sønnen vår hver dag, trakter kaffe til ham, gjør husarbeidet, lager maten, forteller ham hvor mye jeg elsker ham(selv om han ikke alltid sier det tilbake), jeg tar meg av økonomien(regninger og innkjøp). Jeg prøver å hjelpe ham så godt jeg kan når det gjelder enkelte problemer (klager, anker osv.). Serverer ham kaffe og røyk på senga, etter å ha prøvd å vekke ham en halvtimes tid, lar ham sitte masse med data (selv om jeg begynner å bli litt lei av at han kan sitte 12 timer i strekk på dagtid, kun med pause til pissepause og rulle røyk... og legge lillegutt da...)

For å føle ham elsket? Jeg kan jo finne på å kose med ham...men oftere og oftere sier han nei...fordi han har lyst til å spille på dataen...

Så kjefter jeg en del...fordi han prioriterer data fremfor sønnen sin og meg, eller fordi han enkelte ganger oppfører seg som en 10 åring!

Vel... jeg kunne sikkert skrevet dette som et veldig koselig innlegg, men klarte det ikke...

Men når det er sagt, JEG ELSKER HAM OG VILLE IKKE BYTTET HAM FOR NOE I HELE VERDEN!!! Forhåpentligvis er vi gift om et års tid ;)

Takk for det! Er ung, men har "levd" en del fordet for å si det sånn... I går fikk jeg refs som bare det fordi jeg var så barnsligog umoden, under en debatt om abort,... Men men.. : )

Tror det er viktig at vi stopper opp et sekund i hverdagen og tenker over hva vi gjør og sier til den som betyr mest for oss. For herjer vi for mye, selv om vi ikke mener det vondt, kan man plutslig stå der aleine. Og da kan man takke seg sjøl. Også viktig for forholdet at man er "kjærester", ikke bare vanedyr og samboere.

Har vært samboer i fire år, og har det bedre nå enn aldri før - nettopp pga. at jeg (vi) har endret en del av min (vår) oppførsel mot hverandre. Og prøver så godt det lar seg gjøre å snakke til hverandre med respekt.

Synes vi trengte et posetivt innlegg her nå,siden det eller bare er kjærlighetssorg, utroskap eller at man er misfornøyd med partnern. Da bør man også tenke på hva som er posetivt, og minne oss selv på hvorfor vi valgte partnern og ingen andre....

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...