Gå til innhold

En fersk krangel (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest magnetic

Vi var på et familieselskap i kveld. Samboeren, G, spurte kl.19.02 om vi ikke skulle komme oss hjemover og legge jenta vår. Hun var i kjempe form, så eg forslo å vente et kvarter med å dra - uten at han protesterte.

10 minutter senere ringte kompisen hans (som vi ser 1 - 2 ganger i året) og spurte om han og dama kunne komme ut til oss på besøk. G spurte meg om når det passet, men syntes det var seint da eg svarte kl. 21. (20 minutter kjøring, halvtime på å stelle og legge ungen, samtidig var leiligheten SKIKKELIG rotete og badet ganske skittent. )

"Ikke før 20.30, da." sa eg som kompromiss, og han avtalte 20.30 uten å mukke.

Da fikk eg fart på rumpa, og ville komme av gårde straks. Men da ville han plutselig drøye med å gå fra selskapet.... Ville snakke mer med moren sin osv...

Det endte med at vi begynte å krangle i bilen. Og han kom med utspill på at eg ikke reagerte rasjnelt nok da eg plutselig ville hjem. Og han var ikke enig da eg foreslo å vente et kvarter. Han påstod at eg nærmest hyperventilerte da han hadde avtalt med kompisen, og dessuten var det nok pga min graviditet som gjorde at eg syntes badet luktet vondt.

Hjemmet mitt er min mest private sfære, og det er ytterst få personer som for se leiligheten i en slik forfatning.

Eg følte ikke han satte pris på at tingene skulle være i orden når han skulle ha gjester. Og ble såret...

Det endte med at eg gikk av bilen og tenke at han bare kunne fikse dette uten min hjelp.

Med dårlig samvittighet var eg hjemme 20 minutter etter han. Det endte med at ikke hadde lagt ungen før nesten kl. 21, og eg ryddet og vasket som en f... på denne tiden han la henne.

Fuck... ungen ble skikkelig i fra seg da eg gikk ut av bilen, og ville nesten ikke ha klem av mamma da eg kom hjem.

G avlyste besøket, og er nå dratt ut med bilen.

Det siste han sa var et var en j... egoist. Venter nå på at ungen har sovnet, så eg kan vaske resten av leiligheten, i tilfelle kompisen vil innom før helga.

*sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118442-en-fersk-krangel-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må du rundvaske leiligheten før du får besøk? Kanskje samboeren din har rett i at du har litt "svangerskapshormoner"... Skulle jeg gjor det hadde jeg aldri hatt besøk.

Ro deg ned! Besøk som kommenterer rot og skitt (innenfor normale grenser) er ikke noe å ha på besøk, mener nå jeg.

*s*

Unnskyld for at jeg smiler, men det der hørtes så altfor velkjent ut.. :-}

Jeg må ha leiligheten fullstendig ryddig og ren før jeg overhodet kan ta imot besøk..

Mannfolka tenker nok ikke likedan, de er ikke så opptatt av hvordan badet ser ut når de får kompiser på besøk. Ikke sitter de og studerer krokene når de selv er borte på besøk heller.

Jeg prøver å roe meg litt ned, det er tross alt temmelig normalt å ha det rotete iblant, og gode venner bør tåle såpass.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...