Ulv I Faarikaal Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg som er ansatt i et stort telefonsalg selskap, opplever utrolig mange ufine og uhøflige folk når vi ringer. Prøv å skjerp dere litte granne. Vi er tross alt mennesker med følelser, selv om vi selger pr telefon. Det går fullt mulig å takke nei på en fin måte. Jeg sier alltid høflig at jeg ikke vil kaste bort tida deres, og ber de stryke meg av lista. Som du sier er det mennesker som skal gjøre en jobb. Jeg mener det er lov å bare legge på også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-715546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hvis jobben din er å forstyrre andre på sin fritid uten at de hverken har bedt om det eller ønsker det - så forvent ikke mye høflighet tilbake. Dårlig erfaring med telefonselgere har de aller fleste som har telefon..... Jammen det er jo snakk om bagateller! Hvor ille er det egentlig å bli ringt opp da? Dette er hva en gjør det til, altså.. La nå selgerne få gjøre jobben sin i fred, det er da ikke dødelig å være litt allright vel..? Har folk som lar seg plage av telefon salg noen ordetelige problemer tro? Det er helt umulig for meg å se innse at det er greit å være frekk med telefonselgere.. Det udannet,grovt og lite medmenneskelig.. Også er det jo så bagatellmessig! det hender det ikke passer om naboen ringer på og vil låne spiker eller noe heller, men det tar meg et minutt, og selvfølgelig ville det ikke ramle meg inn å smelle døren..;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-715551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jammen det er jo snakk om bagateller! Hvor ille er det egentlig å bli ringt opp da? Dette er hva en gjør det til, altså.. La nå selgerne få gjøre jobben sin i fred, det er da ikke dødelig å være litt allright vel..? Har folk som lar seg plage av telefon salg noen ordetelige problemer tro? Det er helt umulig for meg å se innse at det er greit å være frekk med telefonselgere.. Det udannet,grovt og lite medmenneskelig.. Også er det jo så bagatellmessig! det hender det ikke passer om naboen ringer på og vil låne spiker eller noe heller, men det tar meg et minutt, og selvfølgelig ville det ikke ramle meg inn å smelle døren..;o) Jeg lar meg plage av det nok til å ha reservert meg. Men det var ikke det å bli oppringt som irriterte meg mest, men fremgangsmåten til svært mange av selgerne. "Nei - jeg skal ikke selge deg noe. Jeg bare har et tilbud om et gratis prøveeksemplar av xxx som vi håper du vil sette pris på. Du kan selvfølgelig reservere deg mot å motta ytterligere produkter i serien, når du måtte ønske ...bla-bla...." Da er jeg IKKE høflig tilbake. Dette er en måte å lure på lettlurte personer produkter de hverken ønsker eller har behov for, gjennom missledende informasjon. Og da blir jeg irritert - og lite høflig videre.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-715557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg lar meg plage av det nok til å ha reservert meg. Men det var ikke det å bli oppringt som irriterte meg mest, men fremgangsmåten til svært mange av selgerne. "Nei - jeg skal ikke selge deg noe. Jeg bare har et tilbud om et gratis prøveeksemplar av xxx som vi håper du vil sette pris på. Du kan selvfølgelig reservere deg mot å motta ytterligere produkter i serien, når du måtte ønske ...bla-bla...." Da er jeg IKKE høflig tilbake. Dette er en måte å lure på lettlurte personer produkter de hverken ønsker eller har behov for, gjennom missledende informasjon. Og da blir jeg irritert - og lite høflig videre.... Joa, men de har vel blitt fortalt at de må gjøre det sånn sikkert.. Jeg kan bli irritert på mange slags folk jeg også, men jeg gidder ikke når det er så smått..Mener det ville si mer om meg. dessuten synes jeg ikke det er noe vits i å være sur og uhøflig selvom andre kan være det.. Jeg ser jo masse folk hele tiden som f.eks ikke sier "takk", "unnskyld" osv Jeg synes de er teite og tar feil, og at de ikke er mindre teite eller tar mindre feil om jeg også skulle slutte å være høflig. Har ikke lyst til å være enn sånn person, rett og slett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-715577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest La det ringe Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Ok. Av alle de telefonselgere jeg har vært borti i mitt liv, har 99,8 % oppført seg på en måte som jeg har oppfattet som svært uhøflig, påtrengende, frekk, eller rett og slett fullstendig upassende, og som ikke har tatt nei for et svar. Derfor misliker jeg telefonselgere. Var det reflektert nok for deg? Egentlig ikke. Jeg synes du er fordømmende og totalt respektløs for andre mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-715600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orpern Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Lykke til med ny jobb.... Slikt lavmål hadde jeg ikke forventet av deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-715604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg som er ansatt i et stort telefonsalg selskap, opplever utrolig mange ufine og uhøflige folk når vi ringer. Prøv å skjerp dere litte granne. Vi er tross alt mennesker med følelser, selv om vi selger pr telefon. Det går fullt mulig å takke nei på en fin måte. Klart det går an å være høflig, og det bør være gjensidig. Vi har reservert oss, men opplever likevel stadig vekk telefoner. Blir som oftest møtt av en person som presenterer seg med navn og firmanavn og deretter i samme åndedrag kommer en "taleflom", som jeg enten må avbryte eller bare legge på. Jeg har valgt å avbryte, for deretter å spørre om det gjelder salg. Får et litt unnvikende svar, men kommer til slutt fram at "jo, det er kanskje det". Svarer da at vi har reservert oss, og sier ha det. Skulle ønske at telefonselgere var så høflige at de presenterte seg skikkelig i telefonen, slik at det kom klart og tydelig fram hvilket ærend de er ute etter. Også at de deretter spurte om de forstyrrer - før de begynner med taleflommen sin. Jeg har enda til gode å høre noe slikt. Håper du gjør det ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-715635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg er også telefonselger, og jeg må si at jeg trodde ikke det var mulig å oppføre seg så uhøflig mot andre mennesker! Men det virker som om de i andre enden kan si hva de vil, for de står ikke foran oss. Hadde vi vært dørselgere, så er jeg rimelig sikker på at vi hadde fått mange flere høflige nei! Men pass dere når dere er uhøflige-vi sitter med lister! -Og vet hvor dere bor! Thi hi... Smil og vær glad, så gjør du andre glad! De som er enklest å ha med å gjøre er de som legger på uten å si noe så fort de skjønner at jeg er selger! HAr du noen gang tenkt på at du sikkert forstyrrer folk? Telefonsalg burde forbys. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-715651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappa Bjørn Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 For noe tull. Hvis du har telefon og ikke har reservert deg, så er det fritt frem for telefonselgere å ringe til deg. Ved å oppføre seg som en fjott i telefonen og være uhøflig, så viser ikke akkurat du så mye respekt heller. Jeg har reservert meg, men det hjelper ikke stort når hver eneste selgerjævel har en ny unnskyldning! " Vi har ikke oppdatert systemet vårt enda, vi jobber bare med tidligere kundelister etc.etc. Det er ikke fred å få med hverken abbonement eller skrapelodd, tigging alarmsystem og fandens oldemor! Jeg vil ikke ha denne typen telefoner hjemme, jeg synes det er en invadering av privatlivet i tillegg til at jeg som forelder ønsker å ha et eneste forbanna sted i denne verden uten kjøpepress!!!! Det har ikke du noen respekt for skjønner jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-715822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanya1365380060 Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg er en såkalt terrorist jeg da..? (på deltid) hehe Det er da bare å si nei. Herregud hva det går ann å irritere seg over! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-715961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Du understreker akkurat hva jeg mener. Lykke til med tiltak for å kontrollere din sure galle Du har tydeligvis ikke skjønt en dritt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-716083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Joa, men de har vel blitt fortalt at de må gjøre det sånn sikkert.. Jeg kan bli irritert på mange slags folk jeg også, men jeg gidder ikke når det er så smått..Mener det ville si mer om meg. dessuten synes jeg ikke det er noe vits i å være sur og uhøflig selvom andre kan være det.. Jeg ser jo masse folk hele tiden som f.eks ikke sier "takk", "unnskyld" osv Jeg synes de er teite og tar feil, og at de ikke er mindre teite eller tar mindre feil om jeg også skulle slutte å være høflig. Har ikke lyst til å være enn sånn person, rett og slett. Tror nok at jeg blir oppfattet som svært høflig av folk flest i RL:-) Men jeg tror også at jeg blir oppfattet som en som ikke er redd for å si ifra - hvis det er noe jeg ikke setter pris på. Og listen for hvor "tydelig" jeg sier ifra, avhenger helt av oppførselen til den "andre". I de aller fleste tilfellene er det så absolutt vel fortjent, og skulle jeg gå for langt er jeg ikke redd for å unnskylde meg:-) Jeg forstår ikke hvorfor man skal finne seg i "dritt" fra andre, uten å gi klar beskjed tilbake? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-716098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Slikt lavmål hadde jeg ikke forventet av deg. Kankje vi har forskjellig erfaring med telefonselgere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-716099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grip Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg som er ansatt i et stort telefonsalg selskap, opplever utrolig mange ufine og uhøflige folk når vi ringer. Prøv å skjerp dere litte granne. Vi er tross alt mennesker med følelser, selv om vi selger pr telefon. Det går fullt mulig å takke nei på en fin måte. Det er jeg helt enig i. Men du må huske at mange ikke har noen særlig form for dannelse. Dessuten er det mange som i telefonselgere, endelig finner noen som de kan tråkke på, og tilmed oppnå aksept og anerkjennelse for det. Man kan som du sier, enkelt avslå forspørselen på en høflig måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-716114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rappkjefta Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det er jeg helt enig i. Men du må huske at mange ikke har noen særlig form for dannelse. Dessuten er det mange som i telefonselgere, endelig finner noen som de kan tråkke på, og tilmed oppnå aksept og anerkjennelse for det. Man kan som du sier, enkelt avslå forspørselen på en høflig måte. Hei Grip! Telefonen din ringer. Du tar av røret og sier navnet ditt. I andre enden sier en hyggelig stemme: Hei Grip! Det er Lise som ringer! Hvordan har du det? Forstyrrer jeg? Du satt kanskje og fulgte med på sporten på TV, Grip? Så du landskampen mot Danmark forleden? Flott kamp! Moro at Norge kan gjøre det bra i håndball. Du Grip, nå skal du høre her. Nå har jeg et kjempetilbud til deg. Nei, nei, nei, Grip, jeg skal ikke selge deg noe, det koster deg INGEN TING, alt du trenger å gjøre er å høre på meg et par minutter. Går det greit? Flott, Grip! Jeg har en alletiders bok om Bjørn Dæhlie - og den skal du FÅ av meg, Grip. Neida, ikke noe lureri! Boka er på 224 sider, flott innbundet, med flotte bilder fra Bjørn Dæhlies utrolige karriere i skisporet! Bildene er tatt av den kjente fotografen Arne Nilsen - du kjenner til ham, gjør du ikke, Grip? Han har jo tatt så flotte bilder av mange kjente, ja både kongelige og kjendiser, men jeg kan jo ikke reklamere for andre, vet du, *ler litt* men det er altså kjempekvalitet. Bjørn Dæhlie har jo vært engasjert i både barneidrett og toppidrett, en fantastisk mann, og så mange gull han har vunnet for oss! Hele boka er på høyglanset papir, og i skikkelig innbinding, virkelig en gavebok, Grip! Hvis du ikke er interessert selv, så kanskje det kunne være en gave til svigermor eller tante Olga. Høres ikke det fint ut, Grip? Jeg kan love - ja siden det er deg vil jeg faktisk personlig garantere - at du vil bli fornøyd! Jeg har selv kjøpt 7 eksemplarer, og gitt i gaver til flere i familien.... kjøpt?... nei, det var meg, det, Grip, neida, boka er helt gratis den! Den er.... vil du vite hva du må gjøre, sier du? Jo, altså. Du får sammen med boka et abonnement på bladet Vakre hjem - da får du ett blad annenhver måned - faktisk får du de to første bladene helt gratis - og så koster det bare 199 kroner pr blad - men det går jo til en god sak, overskuddet går til barneidrett og funksjonshemmede barn, ja det er Bjørn Dæhlies hjertesak, vet du, Grip - hvor lenge du må abonnere? Jo, dette er jo et så flott blad og vi er helt sikre på at du vil bli fornøyd, så du får altså bladet i 2 år. Om det kan sies opp, nei, *ler*, hvorfor skulle du det? Det er jo et FLOTT blad, skal du tro, Grip, og skulle du ikke være interessert selv, så kanskje moren din vil ha bladet? Og så har jo du boka om Bjørn Dæhlie. Vil ikke, sier du? Jammen, hvorfor ikke det? Jeg har jo brukt så mye tid på deg nå, jeg kunne solgt to andre abonnementer på denne tiden, husk på at overskuddet går til funksjonshemmede barn og barneidrett - har du barn? Du hadde vel villet at de skulle ha et godt idrettstilbud selv om de - gud forby - skulle komme ut for en ulykke og bli sittende i rullestol? Bladet har jo nesten 800.000 abonnenter allerede - du kan da ikke mene at 800.000 nordmenn tar feil, Grip, de syns jo at det er et bra blad, og det vil du også synes, hvis du bare prøver det. Ikke interessert likevel? Ærlig talt, hva er det for egoistisk prat? Tenker du ikke på de stakkars barna? Nei, nå blir jeg veldig skuffet, Grip, jeg trodde at du var mer sosialt bevisst enn dette. Kanskje jeg kan snakke med fruen i huset i stedet? Ikke det? Kan jeg ringe deg en annen dag? Neivel? Joda, Grip, jeg ringer deg om noen dager, når du har fått tenkt deg om! I mellomtiden sender jeg deg - som en goodwill fra meg til deg - ett gratis eksemplar av bladet så du kan bli litt kjent med det, for jeg er SIKKER på at du vil bli fornøyd..... Har du lagt på, Grip? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-716148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grip Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hei Grip! Telefonen din ringer. Du tar av røret og sier navnet ditt. I andre enden sier en hyggelig stemme: Hei Grip! Det er Lise som ringer! Hvordan har du det? Forstyrrer jeg? Du satt kanskje og fulgte med på sporten på TV, Grip? Så du landskampen mot Danmark forleden? Flott kamp! Moro at Norge kan gjøre det bra i håndball. Du Grip, nå skal du høre her. Nå har jeg et kjempetilbud til deg. Nei, nei, nei, Grip, jeg skal ikke selge deg noe, det koster deg INGEN TING, alt du trenger å gjøre er å høre på meg et par minutter. Går det greit? Flott, Grip! Jeg har en alletiders bok om Bjørn Dæhlie - og den skal du FÅ av meg, Grip. Neida, ikke noe lureri! Boka er på 224 sider, flott innbundet, med flotte bilder fra Bjørn Dæhlies utrolige karriere i skisporet! Bildene er tatt av den kjente fotografen Arne Nilsen - du kjenner til ham, gjør du ikke, Grip? Han har jo tatt så flotte bilder av mange kjente, ja både kongelige og kjendiser, men jeg kan jo ikke reklamere for andre, vet du, *ler litt* men det er altså kjempekvalitet. Bjørn Dæhlie har jo vært engasjert i både barneidrett og toppidrett, en fantastisk mann, og så mange gull han har vunnet for oss! Hele boka er på høyglanset papir, og i skikkelig innbinding, virkelig en gavebok, Grip! Hvis du ikke er interessert selv, så kanskje det kunne være en gave til svigermor eller tante Olga. Høres ikke det fint ut, Grip? Jeg kan love - ja siden det er deg vil jeg faktisk personlig garantere - at du vil bli fornøyd! Jeg har selv kjøpt 7 eksemplarer, og gitt i gaver til flere i familien.... kjøpt?... nei, det var meg, det, Grip, neida, boka er helt gratis den! Den er.... vil du vite hva du må gjøre, sier du? Jo, altså. Du får sammen med boka et abonnement på bladet Vakre hjem - da får du ett blad annenhver måned - faktisk får du de to første bladene helt gratis - og så koster det bare 199 kroner pr blad - men det går jo til en god sak, overskuddet går til barneidrett og funksjonshemmede barn, ja det er Bjørn Dæhlies hjertesak, vet du, Grip - hvor lenge du må abonnere? Jo, dette er jo et så flott blad og vi er helt sikre på at du vil bli fornøyd, så du får altså bladet i 2 år. Om det kan sies opp, nei, *ler*, hvorfor skulle du det? Det er jo et FLOTT blad, skal du tro, Grip, og skulle du ikke være interessert selv, så kanskje moren din vil ha bladet? Og så har jo du boka om Bjørn Dæhlie. Vil ikke, sier du? Jammen, hvorfor ikke det? Jeg har jo brukt så mye tid på deg nå, jeg kunne solgt to andre abonnementer på denne tiden, husk på at overskuddet går til funksjonshemmede barn og barneidrett - har du barn? Du hadde vel villet at de skulle ha et godt idrettstilbud selv om de - gud forby - skulle komme ut for en ulykke og bli sittende i rullestol? Bladet har jo nesten 800.000 abonnenter allerede - du kan da ikke mene at 800.000 nordmenn tar feil, Grip, de syns jo at det er et bra blad, og det vil du også synes, hvis du bare prøver det. Ikke interessert likevel? Ærlig talt, hva er det for egoistisk prat? Tenker du ikke på de stakkars barna? Nei, nå blir jeg veldig skuffet, Grip, jeg trodde at du var mer sosialt bevisst enn dette. Kanskje jeg kan snakke med fruen i huset i stedet? Ikke det? Kan jeg ringe deg en annen dag? Neivel? Joda, Grip, jeg ringer deg om noen dager, når du har fått tenkt deg om! I mellomtiden sender jeg deg - som en goodwill fra meg til deg - ett gratis eksemplar av bladet så du kan bli litt kjent med det, for jeg er SIKKER på at du vil bli fornøyd..... Har du lagt på, Grip? Du verden. Er det slik det foregår? Jeg kommer nok aldri så langt ut i samtalen, skjønner du. Jeg avbryter ganske umiddelbart, gjerne gjennom et "unnskyld, men kan jeg få si noe?...". Så forteller jeg at jeg dessverre ikke er interessert. Hvis de da ikke gir seg, gjentar jeg at jeg ikke er interessert og da pleier de fleste å gi seg. Er de uforskammet eller ikke vil gi seg, er det jo bare å legge på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-716157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg hater dem og i det siste har jeg tatt innersvingen på et par stykker: Selger: Hei, hei! Jeg ringer fra Redningsselskapet, står at bra til i Trondheim? Jeg: Nei, det gjør ikke det du. S: Øh, neivel, øh, da blir det kanskje bedre når jeg ringer da? J: Nei, ikke hvis du skal tigge om penger. S: Øh, nei, øh, det betyr at du ikke kjøper noe av oss denne gangen? J: Ja. Hadet. *Hihi* Eller følgende: Selger: Hei, jeg ringer fra ??? og lurer på hvilket mobilabonnement du har. Jeg: NetCom. S: Men hva slags abonnement, hva heter det? J: Aner ikke, så lenge det funker bryr jeg meg ikke med hva det heter. S (litt syrlig): Næhei, da bryr du deg kanskje ikke med prisen heller da? J: Nei. Hadet. *Ler* Koste meg skikkelig etterpå gitt! ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-716160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grip Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Du verden. Er det slik det foregår? Jeg kommer nok aldri så langt ut i samtalen, skjønner du. Jeg avbryter ganske umiddelbart, gjerne gjennom et "unnskyld, men kan jeg få si noe?...". Så forteller jeg at jeg dessverre ikke er interessert. Hvis de da ikke gir seg, gjentar jeg at jeg ikke er interessert og da pleier de fleste å gi seg. Er de uforskammet eller ikke vil gi seg, er det jo bare å legge på. Jeg glemte å si at jeg faktisk kjøper noen lodd/gir noen kroner til visse organisasjoner. Dette gjelder hovedsaklig organisasjoner som jobber med barn og unge, rusproblemer etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-716164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Du verden. Er det slik det foregår? Jeg kommer nok aldri så langt ut i samtalen, skjønner du. Jeg avbryter ganske umiddelbart, gjerne gjennom et "unnskyld, men kan jeg få si noe?...". Så forteller jeg at jeg dessverre ikke er interessert. Hvis de da ikke gir seg, gjentar jeg at jeg ikke er interessert og da pleier de fleste å gi seg. Er de uforskammet eller ikke vil gi seg, er det jo bare å legge på. "Er de uforskammet eller ikke vil gi seg, er det jo bare å legge på.". Problemet er at mange eldre hverken avbryter eller legger på. De er altfor høflige, og ender ofte med å kjøpe ting de aldri har bruk for eller har råd til. Synd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-716190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg som er ansatt i et stort telefonsalg selskap, opplever utrolig mange ufine og uhøflige folk når vi ringer. Prøv å skjerp dere litte granne. Vi er tross alt mennesker med følelser, selv om vi selger pr telefon. Det går fullt mulig å takke nei på en fin måte. Joa, de første telefonene i løpet av en uke går greit. Men når selger nummer 15-16-17 og videre kommer på tråden, blir også vanlige folks høflighet satt på en prøve. Især de selgerne som kommer med "vi skal ikke selge deg noe" argumentet - hadde man kunnet drepe over telefon ville mange av dem hatt en særdeles farlig arbeidsplass... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118493-orker-ikke-flere-telefonselgere/page/2/#findComment-716201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.