Gå til innhold

Har jeg vært utro?

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelpjegkveles

Jeg er gift og lever i et forholdsvis godt ekteskap. Litt kjedelig kanskje, men det tar seg opp med jevne mellomrom. Har aldri vurdert å bryte ut.

I fjor begynnte jeg på skole, og har siden den tid vært veldig betatt av en jeg studerer sammens med.Det har ikke vært noe annet enn usyldig flørting mellom oss inntil nå, bortsett fra her om dagen...

Vi var ute sammen noen fra klassen, og vi to ble sittende ved siden av hverandre vi to. Etter en del drikking førte det ene til det andre, og vi ble sittende der å holde rundt hverandre.Vi kysset et par ganger i løpet av kvelden,klemte osv. Mista hodet fullstendig. Brukte en hel kveld på byen sammen med han, og "glemte" at jeg bor i en liten by. Nå er jeg forresten livende redd for at noen har sett meg. Har så dårlig samvittighet, men er så vanvittig forelsket at jeg ikke helt klarer å tenke fornuftig.Hva mener dere? Har jeg vært utro? Blir aldri å fortelle dette til mannen min. Har ingen intensjoner om å bryte ut av ekteskapet, for det er den jeg er gift med jeg vil fortsette livet sammen med. "Han andre" er også gift, så vi har på en måte valgt våre, men trødde kraftig i salaten her om dagen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118517-har-jeg-v%C3%A6rt-utro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke hvor jeg hørte det, men synes det er en bra definisjon på utroskap: Det du ikke kan gjøre med andre mennesker, når partneren din er der, er utroskap.

Noe er selvfølgelig mer alvorlig enn annet, og det du har gjort, hadde jeg nok klart å tilgi. Men - du har gjort sårende ting mot mannen din, og du har brutt tilliten.

Så lenge du har gjort noe du ikke tørr fortelle til mannen din vet du jo selv svaret på spørsmålet?

Ja, du har jo det - det lyser jo lang vei av innlegget ditt når du har det så dårlig.

Altså: Ville du akseptert at mannen din hadde gjort noe sånt? Hvis svaret er nei, så er jo dette utroskap.