Gå til innhold

Har jeg vært utro?

Anbefalte innlegg

Takk for mange tanker rundt dette temaet... Ja, jeg er forelsket, men det er mannen min jeg er glad i og vil dele livet sammens med. Så hvordan kunne dette hende da? Jo, nettopp fordi jeg tror vi mennesker ikke mister evnen til å føle noe for andre - selv om vi blir gift! Det er ikke sånn at vi mister alle følelser i det øyeblikket vi lover evig troskap til en annen. Og her er vi ved poenget, og det ekteskapet dreier seg om. Evig troskap. Jeg har nå beveget meg ut på tynn is, kan ikke si annet. Jeg må tenke meg godt om før jeg bestemmer meg for om jeg skal si noe til min mann. Enig med deg som sa at hvis jeg vet at det ble med denne gangen så er det kanskje ingen vits. Takk for alle svar

syns det er helt utrolig at noen kan i det hele tatt vurdere og ikke fortelle slikt til sin partner...

Denne løgnen vil garantert vokse til en stor elefant. Kan ikke skjønne at noen ikke vil ødelegges innvendig av dårlig samvittighet etter noe slikt.

Fortsetter under...

Du skriver:

"Jeg mener at å gå rundt og være forelsket i en annen enn den du er gift med er utroskap"

- Veldig naivt av deg å si. Vi kan ikke noe for følelsene våre, noen av oss. Tror alle som lever i et lengre samliv fra tid til annen opplever å bli betatt eller forelska i andre.

Da gjelder det "bare" (...) å passe på at man ikke går over streken.

Ikke enig. Vi kan ofte styre følelsene våre ganske mye.

En s.k. forelskelse handler mye om å spinne rundt, lage seg fantasier, ønske, drømme osv. Dette er ikke noe vi er prisgitt og viljesløst overlatt til.

Å forelske seg i en annen enn partneren handler mer om å bevisst søke utover enn å være underlagt sterkere krefter enn en 'selv'.

Skulle det blusse opp et-eller-annet burde uansett en alminnelig velutviklet samvittighet fortelle at man skygger banen på flekken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...