Gå til innhold

Noen råd ?

Anbefalte innlegg

Gjest gråt i helgen

Takk:-))

Forøvrig var svaret mitt til Humlepungen, som kritiserte meg for svaret jeg ga deg.

I en slik sak er det lov å blåse ut litt damp og noe som er riktig også for at han skal forstå alvoret.

Men det er viktig å holde det på det nivået som er riktig, ut fra det som har skjedd.

Enda godt du er så fornuftig at du ikke hører på hva Humepungen sier, det er en overreaksjon av dimensjoner. Det hadde vært greit nok hvis de hadde hatt noe seksuelt sammen, men ikke på grunn av noen sms'er. Ringer du henne, eller enda verre, hennes familie, så er det du som blir den store taperene og du setter deg selv i ett meget dårlig lys. Når hun er 21 så skal ikke familien hennes trekkes inn i saken heller.

Grunnen til at jeg sa du virket sutrete og grinete og ikke hadde ryggrad er at du må nærme deg 40 år snart, i og med at din mann er 40. Da er det ikke vanlig å gråte og sutre for noe sånt som dette. Saken er for lite alvorlig til det.

Men blås ut damp jente, det er bare sunt:-)

Lykke til videre:-))

Omstendighetene i familien hennes er slik at å kontakte dem ville være den perfekte hevn, selv om hun er voksen. De vokter hennes ære. Litt forskjellig kultur som du kanskje skjønner. Antagelig ville jeg sørget for at min kjære fikk en solid omgang juling også, hvis han unnslapp kastrering.

Nå er jeg ikke ute etter hevn. Hvilken nytte gjør det ?

Bare for å ha nevnt det, så er vi ferdig med den diskusjonen.

Det var en annen ting jeg ville spørre deg om. Mannen min sier at han ikke skjønner hva han gjorde galt. Han skjønner at han har såret meg, og er selvfølgelig veldig lei seg for det. Men han ser fortsatt ikke noe galt i det, og sier at jeg kan godt gjøre det samme hvis jeg vil.

Han er bestemt ikke seksuelt tolerant på noen som helst måte. Snarere meget gammeldags. Han sier bare at han ikke skjønner hvordan en diskusjon over telefon, eller pc for den saks skyld, kan ha noe med utroskap å gjøre. Jeg kunne godt drive med sex-chat også, han ville ikke føle seg bedratt av den grunn. Han syntes hele greia bare var en vits.

Er det bare han, eller er dette en mannfolkgreie ? Opplys meg, please !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118743-noen-r%C3%A5d/page/2/#findComment-718257
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omstendighetene i familien hennes er slik at å kontakte dem ville være den perfekte hevn, selv om hun er voksen. De vokter hennes ære. Litt forskjellig kultur som du kanskje skjønner. Antagelig ville jeg sørget for at min kjære fikk en solid omgang juling også, hvis han unnslapp kastrering.

Nå er jeg ikke ute etter hevn. Hvilken nytte gjør det ?

Bare for å ha nevnt det, så er vi ferdig med den diskusjonen.

Det var en annen ting jeg ville spørre deg om. Mannen min sier at han ikke skjønner hva han gjorde galt. Han skjønner at han har såret meg, og er selvfølgelig veldig lei seg for det. Men han ser fortsatt ikke noe galt i det, og sier at jeg kan godt gjøre det samme hvis jeg vil.

Han er bestemt ikke seksuelt tolerant på noen som helst måte. Snarere meget gammeldags. Han sier bare at han ikke skjønner hvordan en diskusjon over telefon, eller pc for den saks skyld, kan ha noe med utroskap å gjøre. Jeg kunne godt drive med sex-chat også, han ville ikke føle seg bedratt av den grunn. Han syntes hele greia bare var en vits.

Er det bare han, eller er dette en mannfolkgreie ? Opplys meg, please !

Hei igjen:-)

Jeg tror ikke at dette er noe typisk mannfolk greie, av den enkle grunn at dette foregår det utrolig mye av.

Hvis hensiktene hans har vært å ha en flørt, solt seg i at hun er så ung, ha litt spenning osv, så ser han antagelig heller ikke så alvorlig på dette. Derfor han kanskje ikke skjønner hvorfor du tar så på vei.

Nå er det alltids slik at det han ikke ser på som alvorlig selv, vil han ha vanskeligheter med å skjønne at andre tar alvorlig.

Han ser på ikke på dette som utroskap fordi han selv ikke ville ha sett på det som utroskap(?)

Jeg for min del hadde heller ikke brydd meg noe særlig om min kone flørtet litt på sms, og chatt, men det som kanskje gjør ditt tilfelle mer alvorlig er at de sier de elsker hverandre osv. Det setter saken i litt mer alvorlig lys. Mulig han sier at han ikke skjønner hvorfor du reagerer som du gjør fordi han vil pynte litt på det.

Det er jo ubehagelig å bli tatt for noe galt man har gjort, ikke sant?

Han burde vite hvor dine grenser går og holdt seg til dem. Dette er ikke utroskap hvis du syntes det var helt greit. Men det er heller ikke den største utroskapen man kan finne på, hvis det ikke utvikler seg til noe mer.

Jeg har lest hva "søkende" skrev og reagerte og jeg mener at det tyder på sterk sjalusi og kanskje ubalanse og liten tro på seg selv og ikke minst veldig kontrollerende og reagere slik ut fra det som er beskrevet.

Det er viktig for deg å ikke gå i slike feller, så du har respekten for deg selv og andre i ettertid.

Nå har jeg skrevet mye og jeg ble usikker på om jeg har svart på det du lurte på, hehe. Spør gjerne en gang til, så skal jeg svare så godt jeg kan:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118743-noen-r%C3%A5d/page/2/#findComment-718450
Del på andre sider

Gjest gråt i helgen

Hei igjen:-)

Jeg tror ikke at dette er noe typisk mannfolk greie, av den enkle grunn at dette foregår det utrolig mye av.

Hvis hensiktene hans har vært å ha en flørt, solt seg i at hun er så ung, ha litt spenning osv, så ser han antagelig heller ikke så alvorlig på dette. Derfor han kanskje ikke skjønner hvorfor du tar så på vei.

Nå er det alltids slik at det han ikke ser på som alvorlig selv, vil han ha vanskeligheter med å skjønne at andre tar alvorlig.

Han ser på ikke på dette som utroskap fordi han selv ikke ville ha sett på det som utroskap(?)

Jeg for min del hadde heller ikke brydd meg noe særlig om min kone flørtet litt på sms, og chatt, men det som kanskje gjør ditt tilfelle mer alvorlig er at de sier de elsker hverandre osv. Det setter saken i litt mer alvorlig lys. Mulig han sier at han ikke skjønner hvorfor du reagerer som du gjør fordi han vil pynte litt på det.

Det er jo ubehagelig å bli tatt for noe galt man har gjort, ikke sant?

Han burde vite hvor dine grenser går og holdt seg til dem. Dette er ikke utroskap hvis du syntes det var helt greit. Men det er heller ikke den største utroskapen man kan finne på, hvis det ikke utvikler seg til noe mer.

Jeg har lest hva "søkende" skrev og reagerte og jeg mener at det tyder på sterk sjalusi og kanskje ubalanse og liten tro på seg selv og ikke minst veldig kontrollerende og reagere slik ut fra det som er beskrevet.

Det er viktig for deg å ikke gå i slike feller, så du har respekten for deg selv og andre i ettertid.

Nå har jeg skrevet mye og jeg ble usikker på om jeg har svart på det du lurte på, hehe. Spør gjerne en gang til, så skal jeg svare så godt jeg kan:-)

Du mener vel ikke søkende ? Jeg syntes søkende skrev et godt svar, og du sikter vel heller til Jeg vet hva dette er.

Sånn som jeg føler det nå, er jeg enig med deg. Dette er ikke noe å tygge opp og opp igjen. Dessuten stoler jeg på mannen min. Han har aldri vært typen til å lyve, eller til å gå fra løfter. Å begynne å kontrollere mobilen hans, virker helt fjernt.

Neida, det ordner seg nok. Vi avtalte tidlig å ikke trekke andre inn i dette, det tror jeg var et godt valg, det er fort gjort å si ting til venner og familie i sinne som man angrer på når man roer seg. Nettopp derfor har jeg hatt behov for å skrive her. Det hjelper.

Vi har begynt å le litt igjen. Det er godt. Men det er vanskelig å konsentrere seg om jobben idag.

Jeg får ta en dag om gangen. Jeg elsker ham, og tror på at han elsker meg. 10 år sammen, og to barn, det er verd å slåss for.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118743-noen-r%C3%A5d/page/2/#findComment-718478
Del på andre sider

Du mener vel ikke søkende ? Jeg syntes søkende skrev et godt svar, og du sikter vel heller til Jeg vet hva dette er.

Sånn som jeg føler det nå, er jeg enig med deg. Dette er ikke noe å tygge opp og opp igjen. Dessuten stoler jeg på mannen min. Han har aldri vært typen til å lyve, eller til å gå fra løfter. Å begynne å kontrollere mobilen hans, virker helt fjernt.

Neida, det ordner seg nok. Vi avtalte tidlig å ikke trekke andre inn i dette, det tror jeg var et godt valg, det er fort gjort å si ting til venner og familie i sinne som man angrer på når man roer seg. Nettopp derfor har jeg hatt behov for å skrive her. Det hjelper.

Vi har begynt å le litt igjen. Det er godt. Men det er vanskelig å konsentrere seg om jobben idag.

Jeg får ta en dag om gangen. Jeg elsker ham, og tror på at han elsker meg. 10 år sammen, og to barn, det er verd å slåss for.

Faen, jeg skrev ett langt svar til deg og like før jeg var ferdig slang fingrene mine bort i ett eller annet så alt forsvant.

Jeg beklager fordi jeg brukte feil nick, jeg skrev "søkende", men det skulle være "jeg vet hva dette er". Han overreagerte ganske kraftig etter min mening.

"Søkende" ga deg ett fint svar:-)

Dere har hatt ett langt ekteskap med ikke altfor mye turbulens skjønner jeg, så da kan ikke dette være det verste å leve med. Som jeg har sagt før, dette er tross alt ikke det verste han kunne ha gjort.

Det er viktig å ikke overreagere i en slik situasjon, fordi en overreaksjon kan være like vanskelig å leve videre med som noe annet.

Lurt å sette seg ned og bruke litt tid på å få ned hjertefrekvensen før man handler. Dette ser jeg du har gjort og det er veldig bra. Du har nå fått det litt på avstand og fått tenkt deg litt om, så kan du handle litt mer rasjonelt.

Venner og familie er det lite lurt å dra inn i noe sånt som dette, selv om dere har glemt det så er det tvilsomt om andre har glemt det og det kan dukke noe opp seneere som ikke er ønskelig.

Dette ordner seg skal du se og som du sier, det er absolutt ingen grunn for å ødelegge ti års samhold, det er det rett og slett ikke verdt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118743-noen-r%C3%A5d/page/2/#findComment-718649
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Enda godt at "gråt i går" ikke hører på deg om at hun skal ringe henne og kanskje foreldrene hennes.

Det er da måte på til overreakjon og hvem er det som da vil dumme seg ut til de grader? Jo der er jo desverre hun og ikke han.

Det å gjøre noe sånt ut fra denne situasjonen vil si veldig mye om henne (les deg selv, som ville ha gjort dette) Dette er ikke akkurat kvaliteter det er noe å være stolt over, tenk litt over det før du råder noen til å gjøre noe sånt. Noe annet hadde det vært hvis de hadde hatt ett seksuelt forhold.

Forresten så lær deg å les og om hvorfor jeg mente hun ikke hadde ryggrad.

Selvsagt kan en ikke regne med å få råd som kun "passer en" her inne. Det er jo selvsagt. Men jeg mente at det å si at hun manglet ryggrad for at hun ble irritert og "sutret" ble feil. Greit nok at du rådet henne til noe som _du_ mente var rett, men ordleggingen reagerte jeg altså litt på. Mulig at i hennes situasjon var rådet ditt det beste(?)

Jeg rådet henne ikke å ringe til foreldrene til jenta. Det jeg sa var at om _jeg_ hadde opplevd dette så hadde jeg ring til denne jenta og fått henne til å svette litt for det hun hadde gjort. Ikke kjeftet og smellt, men tatt en sleip variant som fikk henne til å tenke seg om før hun gjentok dette igjen. Jeg syns det var dumt at den andre parten slapp å svi i det hele tatt. For da blir det så mye enklere å gjenta affæren(?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118743-noen-r%C3%A5d/page/2/#findComment-718792
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...