Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I går glemte jeg å ta p-pillen, jeg kom på det på kvelden, da det hadde gått ganske nøyaktig 36 timer siden sist (litt mindre). Jeg vet at det står i bruksanvisningen at man skal bruke annen prevensjon frem til neste mens hvis det går mer enn 36 timer, men er dette nødvendig for meg nå? En annen ting er at jeg nettopp er ferdig med mensen, slik at det fremdeles er ca en uke igjen til eggløsning, og jeg går da ut fra at dette gjør at jeg ikke er fruktbar for øyeblikket.

En annen ting, man bør kanskje ikke ta sjanser når det gjelder p-piller, men da jeg var hos gynekolog for undersøkelse spurte jeg hvor snart jeg ikke var fruktbar. Han sa "egentlig med en gang, dvs med en gang du begynner med pillen, men produsentene sier en måned for å være på den sikre siden". Det får meg til å tro at 36 timers regelen kanskje også er noe de skriver for å være på den sikre siden? Slik at en time fra eller til over ikke er så nøye?

Uansett, vil gjerne høre hva dere mener. Har ikke så lyst til å bruke annen prevensjon, og det har ikke kjæresten min heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11885-36-timer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det i ditt tilfelle har gått 36 timer, bør du bruke annen prevnansjon, evt frastå fra sex fram til neste mensbrett. Om du nyss har hatt mens eller ikke, spiller ingen rolle. Forøvrig er det dessto verre. Poenget er at går det først så lang tid mellom pillene, er hele brettet spolt. Det vil si at du kan risikere å bli gravid framtil neste brett nå, fordi brettet ikke lengre er sikkert.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11885-36-timer/#findComment-59586
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...