Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Testet i går (16 dager etter innsetting) - og den var negativ. Og i dag kom mensen for fullt! Hvorfor gikk det galt? Hadde helt supre egg som ble befruktet vha. ICSI, og som delte seg akkurat som de skulle... Hvorfor satte dem seg ikke fast? Håper noen har noen gode råd her!

Ringte legen i dag, og fikk beskjed om å vente 3 menstrausjoner før neste forsøk? Er det mulig at man må vente så lenge da? Er det noen med annen erfaring her?

Sitter med 1000 spørsmål inni hodet, og føler meg helt mislykket nå!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118901-dette-gikk-ikke-s%C3%A5-bra-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg !

Dette var trist å lese :o(. Men det er altså ikke noen gode forklaringer på hvorfor det ikke alltid går bra. Det er bare slik - i 60% av tilfellene setter de seg ikke fast. Det er derfor man vanligvis setter av 3 forsøk også - det er ikke alltid det går, selv om alt ser helt perfekt ut.

Det beste, synes jeg, er å tenke at det sikkert er en eller annen mening med det. De eggene vi hadde denne gangen var rett og slett ikke ment å skulle bli til vårt barn. Kanskje syntes skjebnen at vi trengte å vente enda litt lenger ? Så må man vente litt til. Og ventetiden er forjæ.... Men dessverre er det ikke noe å gjøre med det.

Du skal ikke føle at det er du eller dere som har mislyktes. Dere har vært igjennom en kjempetøff prosess, og i løpet av prosessen har dere lært hverandre å kjenne på en måte dere aldri ville gjort ellers. Det høres ut som er er flinke til å støtte hverandre, og det er bra. Vit at dere har gjort det dere kan for at dette skulle gå bra. Når det ikke gikk bra denne gangen, er det bare et utslag av tilfeldigheter.

Det er litt forskjellig fra klinikk til klinikk hvor lenge man må vente før neste forsøk. Noen steder kan man begynne igjen på neste mens, andre steder skal vente 3 måneder. Jeg håper ventetiden går fort for dere, og at det i andre enden venter en liten prins elle prinsesse på dere !

Husk at alt det som ikke knekker oss, gjør oss sterkere.

Stor trøsteklem

Nei dette var ikke det jeg ville høre..... sender en stor *trøsteklem*. Jeg føler med deg akkurat nå, for det er veldig spesielt når man er midt oppi det. Men det var nok ikke ment til å skje denne gangen, kanskje neste gang.....Jeg prøver å fortelle meg selv at det er som å stå i en kø og vente på sin tur....den kommer nok....

Jeg skjønner deg så inderlig godt hvordan det føles å være eneste i venneflokken som ikke har barn ( sikkert de fleste her inne ), det er tungt å se, og det er tungt å vite at de har fått det til på den enkle og gøye måten....noe vi ikke har. Men likevel har vi gått gjennom en kjempe spennende prosess, og det synes jeg har vært en " opplevelse" å få ta del i, på godt og vondt. Jeg vet at det har gjort noe med meg som menneske, det har satt ting litt mer i perspektiv.

Men jeg håper inderlig at dere finner styrken sammen i dette og det høres jo ut som du har en kjekk mann som du kan dele sorgen med. Plei godt med hverandre i tiden som kommer og bruk den godt!

Når det gjelder meg selv så skal jeg ta blodprøve på torsdag, lurer på om det ikke er litt tidlig da jeg hadde innsetting 01.09, men håper at det er nøyaktig likevel. Jeg håper selfølgelig på et positivt svar men vet at sjansen er liten og at det ofte må flere forsøk til, men håper så inderlig ikke det.....

Huff da, ikke noe koselig opplevelse, det kan jeg skrive under på. Men det er nok ingen forklaring dessverre på hvorfor det ikke var deres tur denne gangen. Fordi om eggene var perfekte, så er det ikke sikkert at forholdene i livmoren var så optimale som de burde vært, og ja, for å si det sånn, det er utallige grunner for at det ikke setter seg. Urettferdig som det enn er.

Ventetiden kan virke uendelig lang akkurat nå, men nå er det første mens, så skal du ha en til, og så kan du ringe igjen, og si at nå er 2 mens i gang, og jeg er klar ved neste, for det virker som om du er sterk og klar for flere forsøk, og barnet skal dere nok få skal du se.

Ønsker deg lykke til i tiden som kommer, og husk å ta vare på hverandre.

Hei!

lenge siden vi var igang her inne, men kjenner igjen din frustrasjon. Vi tok to forsøk ett i november 2002,(gikk ikke), så i februar 2003. Ble gravid, men det gikk galt etter 8 uker.Vi skal nå igang med det siste forsøket i høst.

Når det gjelder denne ventetida, så er det litt forvirring ute og går hvilke menser som kalles for nr en osv... jeg var også forvirret. Men slik det har vært for meg og de jeg vet om som har tatt flere forsøk etter hverandre har det vært slik: Blødningen du får fra forsøket (når det går galt), skal egentlig ikke regnes som første mens, men det gjør den ofte.Da har du EN mens. Så den neste, altså nr 2, skal du ringe inn på.Da starter du opp mellom 2.og 3. mens. Den tredje mensen er den du skal ha(men som ikke alle får) mellom spray og sprøyter. Altså, da har du hatt tre menser mellom, selv om det egentlig bare har vært en "naturlig" mens imellom.

Slik har det vært for både oss, og flere andre jeg vet om. Nå vet ikke jeg praksisen på alle sykehusene, men slik har det vært på ST.Olavs i alle fall.

Ønsker dere lykke til på neste forsøk, håper det går bedre da.

Hilsen fra

Tusen takk for all trøsten! Go'e dere! Føler meg faktisk litt lettere til sinns nå. Er på en måte litt godt å høre at vi ikke er de eneste i verden det har gått galt for, selv om jeg så inderlig skulle ønske at alle hadde fått det til!

Lykke til alle sammen!

Klems

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...