Gå til innhold

Blod og smerte ved samleie....!

Anbefalte innlegg

I de siste 2-3 månedene har jeg hatt veldig vondt (sårt) akkurat når partneren min trenger inn første gangen. Men etter et par lette "støt" gjør det ikke vondt lenger. Problemet er ikke at jeg ikke er våt nok, og vi har prøvd med glidemiddel uten at det er noe bedre. Kjennes ut som smerten sitter på skjedeveggen foran, 4-5 cm inn i skjeden. De siste dagene har jeg sett på papiret etterpå, at det kommer ut litt blod også. Har noen en forklaring eller tips til dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119202-blod-og-smerte-ved-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du,

Har hatt samme problemet jeg også. Ofte har det ikke blitt bedre utover i samleiet heller. Legen min foreslo å bruke noe som heter zink-pasta. Blir vel mest brukt på såre barnerumper :). Det er en mye tykker salve enn den vanlige zinksalven du kjøper på matbutikken. Du får den på apoteket. Jeg brukte den noen dager sammenhengende, og mener det ble bedre. Leste også om noe som het replens som skal gi fuktighet, men de hadde ikke den på apoteket da jeg kom.. lykke til

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal få en sjekk for å se om noe er unormalt. Som du beskriver det kan det f.eks. være en liten utposing under urinrøret (divertikkel), det kan være lokal infeksjon, eller det kan være kroniske forandringer ved skjedeinngangen (det betegnes vesitibulitt, men sitter lengre ute enn de smertene du har). Blødning ved samleie kommer ofte fra livmorhalsen, det kan legen også sjekke ved undersøkelsen.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...