Gå til innhold

Ulik tilnærming til sex

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt skuffa fordi det er så veldig lite kos, nærhet, samtale eller i det hele tatt å være i samme rom. Så kommer han med bennern sin og forventer at jeg straks blir ekstatisk og hiver meg nymfomanaktig over han. Jeg får helt sperre når jeg skjønner at den eneste grunnen til at han er nærmere enn 1 meter er utelukkende for å få seg litt. Jeg kunne kanskje ha FÅTT lyst, dersom han hadde lagt seg inntil meg og snakket litt, kost litt og at ting bare hadde blitt slik. Har forsøkt å snakke med han om det, men han syns jeg føler feil. Er litt lei meg i kveld, jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119230-ulik-tiln%C3%A6rming-til-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes faktisk et slikt spørsmål fortjener et seriøst svar, dessverre er det tydeligvis ikke alle her som synes det. Grow up!

Jeg tror problemet du beskriver er relativt vanlig. Menn og kvinner har ofte ulik tilnærming slik du beskriver, og gubben din har sikkert ikke tenkt over at du kan oppfatte ting annerledes enn han. Han er satt opp litt "enklere" enn deg, og kan være beredt til sex på øyeblikket.

Du kan selvfølgelig prøve å snakke med ham om det, men det er slett ikke sikkert han vil forstå. Prøv også å tenke etter om det er mer i livet deres som gjør at du reagerer slik du gjør. Nå blir du anspent bare han nærmer seg deg. Kanskje dere skulle prøve å leve i "sølibat" en stund, med avtale om at initiativet til sex kun skal komme fra deg? Ta deg tid til å slappe av, og tenk igjennom og bestem deg for hva du liker og hvordan du vil ha det. Hvis ikke dere får dette til å funke, er det vel mye som tyder på at dere bør runde av hele forholdet.

Annonse

Vi har det litt på samme måte for tiden. De siste ukene har jeg hatt veldig liten lyst. Om det skyldes graviditeten, vet jeg ikke - uansett er det et problem. Vanligvis har vi sex 2-3 ganger i uka, og vi er vel begge ganske fornøyd med det.

Nå ha jeg sjelden lyst, og jo sjeldnere jeg har lyst, jo oftere har han lyst. Så nå føler jeg et press hver kveld, og jeg får mindre og mindre lyst. Han blir skuffet når jeg avviser ham, og jeg føler meg råtten, men har ikke lyst å gå på kompromiss med følelsene mine.

Vi hadde en deilig stund i forgårs, hvor vi begge var gira. I går kveld ble han kjempeoverrasket da jeg ikke ville igjen.

Tror det hadde fungert godt for meg, i alle fall, om vi hadde avtalt at nå skulle vi ikke ha sex på ei uke, så kunne jeg ha slappet av, og heller gledet meg til den kvelden. Men jeg tror ikke han ville ha gått med på det...

Har dessverre ikke noe godt råd. Håper vi nærmer oss hverandre igjen snart, og dere og!

Noen liker det ene og noen liker det andre. Det er direkte synd når to umake typer har funnet hverandre.

Rådet til ham må være at han må lære seg viktigheten av å verdsette og nyte forspill og lengre tenning.

Rådet til deg må være at du slipper deg løs og kjenner på kåtheten.

Håper dere møtes snart! :)

Personlig er jeg fullstendig Ole Brumm - kjappe, dirrende, rå knull og romantiske holde-hånden, kline-lenge og beveget samleie - begge deler er ren trivsel.

Er vel litt typisk tradisjonell mann/kvinne-problematikk det der..

Mannen som kun ser vitsen med dame for å få seg noe (mer eller mindre jevnlig), og dame som vil ha kos og trygghet i en mann.

Heldigvis finnes det unntak fra regelen og ting kan endre seg over tid. Har selv hatt ei som til å begynne med var mer "mann" enn de fleste menn, men som nå er mer sånn "jeg vil bare ha litt kos og trøst". Det er frustrerende og ikke holdbart på lang sikt når ett par blir for inkompatible eller ikke klarer å ta hensyn (begge veier).

Det *går an* å gi litt kos for en mann og det *går an* å være litt "behjelpelig" for ei dame (eller omvendt) uten at det går på selvfølelsen løs.. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...