Gå til innhold

Cetrotide, forsøk uten nesespray

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som vet om noen av sykehusene i Norge gjør behandling med Cetrotide istedet for nesespray. Vi har prøvd denne i Sverige og fikk mye bedre eggkvalitet, ønsker å prøve igjen men vet ikke om vi får forsøk med det noen steder i Norge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119236-cetrotide-fors%C3%B8k-uten-nesespray/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Jeg tok forsøk med Cetrotide på RH i juni og er nå gravid i uke 13.

Vet at også Haukeland sykehus i Bergen prøver litt med Cetrotide.

RH gjør slike forsøk unntaksvis som jeg har skjønt. Du burde ringe å høre.

Lykke til!

Hei på deg!

Jeg tok forsøk med Cetrotide på RH i juni og er nå gravid i uke 13.

Vet at også Haukeland sykehus i Bergen prøver litt med Cetrotide.

RH gjør slike forsøk unntaksvis som jeg har skjønt. Du burde ringe å høre.

Lykke til!

Takk for svar. Lurer på om St. Olavs i Trondheim tilbyr behandlingen. Det blir nærmest. Fikk du også bedre resultat med Cetrotide? Vel...det virker jo slik, lykke til med graviditeten! Hvor mange forsøk måtte du ha?

Takk for svar. Lurer på om St. Olavs i Trondheim tilbyr behandlingen. Det blir nærmest. Fikk du også bedre resultat med Cetrotide? Vel...det virker jo slik, lykke til med graviditeten! Hvor mange forsøk måtte du ha?

Ikke akkurat svar på dette med norske sykehus, men iallfall: Cetrotide kan virkelig anbefales! Herlig å etterligne naturens gang mest mulig (ingen "utkobling" av hormonsystemet, som du vet). Har aldri brukt Synarela, gikk rett på Cetrotide etter å ha lest om det, og ved Maigaard i Århus var de bare positive. Fikk 16 flotte egg eller noe slikt av 22 - ble ikke gravid på 1.forsøk men slapp med en eneste hormonbehandling, i og med at jeg så ble gravid på 2.fryseforsøk. Og nesten alle frosne egg (11 stk) overlevde opptiningen! Resultatet av behandlingen er nå 9 mnd. og verdens sunneste, friskeste og flotteste baby!

Ved Maigaard sa de at Cetrotide (eller, alternativt, Orgalutral) krevde at man tok selve innsettingen mer på sparket, eggløsningen må passes opp fra dag til dag - mens nedregulering muliggjør en større grad av samlebåndsbehandling (forutsigbare datoer). DERFOR brukes dette ved sykehusene. Brutalt, men sant. Pluss at medisinen er dyrere.

Vel - vi har IKKE god råd, men angrer ikke et sekund. Når man først må gå gjennom hele den mølla en assistert befruktning er, hvorfor ikke gjøre det med mest mulig optimale betingelser? Dvs. iallfall unngå klinikker som ikke fryser ned egg, kanskje velge steder som bruker assisted hatching dersom man har tro på det, kanskje velge steder som åpner for andre muligheter enn tradisjonell nedregulering. (Tror oddsene var fifty-fifty med Cetrotide kontra Synarela, så det er jo intet must eller noen garanti for noe som helst, men det er jo mulig at det passer spesielt godt for noen?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...