Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis det er nokså åpenbart at de opplysningene som er utelatt, er vesentlige / forandrer saken, synes jeg man har løyet. F.eks. for oss som fortsatt er gift er det vesentlig om jeg forteller gubben at skal ut på et eller annet og får det til å se ut som noe jeg skal gjøre alene (uten å si det direkte), mens jeg egentlig har tenkt å dra sammen med en mann.

Men det _hender_ at personer (kan f.eks. ofte forekomme når personene har motsatt kjønn) tenker så forskjellig at de virkelig ikke forstår at disse opplysningene ville gjøre noen forskjell fra eller til. Da har man på en måte løyet uaktsomt. F.eks. hvis jeg i settingen over glemmer å fortelle at jeg skal møte søsteren min der. Gubben kan bli furten da, fordi han ikke liker henne, men jeg synes liksom ikke det er hovedpoenget siden jeg uansett vil dra dit selv.

Hvis du skjønte noe av det eksemplet, er du god...

Hvis det er nokså åpenbart at de opplysningene som er utelatt, er vesentlige / forandrer saken, synes jeg man har løyet. F.eks. for oss som fortsatt er gift er det vesentlig om jeg forteller gubben at skal ut på et eller annet og får det til å se ut som noe jeg skal gjøre alene (uten å si det direkte), mens jeg egentlig har tenkt å dra sammen med en mann.

Men det _hender_ at personer (kan f.eks. ofte forekomme når personene har motsatt kjønn) tenker så forskjellig at de virkelig ikke forstår at disse opplysningene ville gjøre noen forskjell fra eller til. Da har man på en måte løyet uaktsomt. F.eks. hvis jeg i settingen over glemmer å fortelle at jeg skal møte søsteren min der. Gubben kan bli furten da, fordi han ikke liker henne, men jeg synes liksom ikke det er hovedpoenget siden jeg uansett vil dra dit selv.

Det skulle selvfølgelig stå

"...om jeg forteller gubben at JEG skal ut på et eller annet"

Annonse

Det er dessverre ikke så enkelt i denne saken. :o(

Annonse

Hva har han gjort nå?

Av hensyn til "de involverte parter" vil jeg ikke legge ut noe mer om det her.

Vi har snakket ut om det nå i ettermiddag og kommet et stykke videre. Det fins mange måter å gjøre/si ting på og hans måte er ikke nødvendigvis den måten jeg ville foretrukket, for å si det sånn. :o)

Uff da. Håper du får en ok helg tross alt. Og det var ikke meninga å være flåsete, altså :o)

*Klem*

Det går helt fint det vet du, MFF! :o)

Har hatt en prat med gubben og sendt ham på fest nå. Om en liten stund har jeg en avtale om en chat og den hvitvinsflaska og det sa jeg til ham. Det jeg ikke sa var at det er med ei venninne! ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...