Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om noe sted man kan finne kontaktannonser for andre som har sykdommer som herpes. Har dette selv og dette holder meg fra å prøve å få meg kjæreste. Tanken på hvor koselig det hadde vært med noen å "holde i handa" igjen, blir fort ødelagt av tanken på hvordan man skal fortelle det, vil hun fortsatt være interresert, etc. Forslag?

Fortsetter under...

http://www.herpesdate.no

Seriøst.. Tror du bør velge partner utfra andre ting enn om vedkommende har en kjønnsykdom. Hvis dere unngår sex når du har utbrudd eller bruker kondom så er smittefaren liten. Bra at du er åpen om det, men jeg tror du er best tjent med å holde tilbake informasjonen om kjønnsykdommen til det eventuelt er noe på gang seksuelt.

http://www.herpesdate.no

Seriøst.. Tror du bør velge partner utfra andre ting enn om vedkommende har en kjønnsykdom. Hvis dere unngår sex når du har utbrudd eller bruker kondom så er smittefaren liten. Bra at du er åpen om det, men jeg tror du er best tjent med å holde tilbake informasjonen om kjønnsykdommen til det eventuelt er noe på gang seksuelt.

Takk for svar. Enig med deg i at det er et dårlig utgangspunkt for et forhold, men jeg har lest at over tid vil risikoen for smitte ganske stor (man kan ha så små utbrudd at man ikke merker det).

Jeg havnet i den utrolig kjipe situasjonen at jeg smittet min tidligere partner, før jeg hadde oppdaget at jeg hadde det selv.

Kanskje er jeg altfor hensynsfull, men jeg synes det er skikkelig kjedelig å ha selv og unner ingen andre å ha det heller.

Hei du.

Jeg har ikke dette selv men redselen for å få slikt har gjort sitt til at man jo har tenkt på dette en og annen gang.

Det spørsmålet du stiller har jeg stilt meg selv i disse tankene og svaret jeg gav meg selv var...

Finnes det ikke støttesenter eller andre steder hvor man kan henvende seg og komme i kontakt med andre i samme situasjon ?

Der kan du vel i såfall komme i kontakt med andre, og av det motsatte kjønn. Og kanskje finnes det der ei som du kunne falle for.

Jeg skjønner meget vel din usikkerhet rundt dette og redselen for å smitte andre.

Ville nok kommet til å føle det slik selv også.

Men forde om du har vært så uheldig fortjener du ikke å være uten kjærlighet og elskov.

Så stå på og prøv. Det er klart det er noen der ute for deg, og det er klart du blir lykkelig en dag.

Jeg ønsker deg lykke til.

Hilsen...

Hvis du ser på siden til Olafiklinikken så har de en egnen side om Herpes de har også en telefon om dette hvor du kan ringe.

http://www.olafia.no/default2.htm

Det står på denne siden at hver tredje nordmann er smittet ofte uten å vite om dette selv.

En lege mente at jeg hadde det da jeg var 18 år og fikk et utslett som sved osv. Men det vistes ikke på prøven han tok.

Jeg brukte derfor mye kondom og fortalte dette til noen av typene - ingen stakk.

Fortalte det ikke til min nåværende mann pga at jeg ikke har hatt noe utbrudd som jeg vet om siden jeg var 18, og har på den måten omentrentlig glemt dette. Vi har nå vært sammen i flere år og har ikke merket noe.

Legen som jeg da gikk til leste også fra en bok hvor det sto at viruset hadde gått ut av kroppen på de fleste i løpet av 10 år.

Mitt råd: Kanskje blir symptomene mindre etterhvert. Hvis du får ordenlig følelser for noen vil de neppe stikke av. Foreslå kondom.

Takk for svar. Enig med deg i at det er et dårlig utgangspunkt for et forhold, men jeg har lest at over tid vil risikoen for smitte ganske stor (man kan ha så små utbrudd at man ikke merker det).

Jeg havnet i den utrolig kjipe situasjonen at jeg smittet min tidligere partner, før jeg hadde oppdaget at jeg hadde det selv.

Kanskje er jeg altfor hensynsfull, men jeg synes det er skikkelig kjedelig å ha selv og unner ingen andre å ha det heller.

Du er IKKE altfor hensynsfull, du er voksen, moden og du gir meg intet mindre enn troen på mennesket tilbake! :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...