Gå til innhold

nattamming


Gjest katharina

Anbefalte innlegg

Gjest katharina

Babyen min på 8 uker har de siste 2 ukene forlangt to til tre måltider om natten.

For eksempel 2300,0100,0400,0700

eller 2400,0300,0600.

Men før det har han sovet gjennom natten, for eksempel fra 2400 til 0700 !!Hvorfor klarer han ikke det nå? Jeg ammer om dagen når han vil (det sa helsesøsteren)og han legger fint på seg, han er alt 5,5 kilo.

hva kan jeg gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære katharina. Det er ikke uvanlig ar et barn på 8 uker spiser hver 3 time døgnet rundt. Det er heller uvanlig å sove 7-8 timer. Kanskje barnet ditt er inne i en økeperiode selv om dette har vart en stund. Når barnet dier om natten, spiser det da effektivt eller sovner det og ligger bare med brystet i munnen? Prøv å stimulere til effektiv suging om natten ved å gni bakhodet, inni hender eller under føttene når det slutter å suge. Hvis barnet tar mere melk sover det kanskje lengre.Når det gjelder natttamming av et så lite barn,så er det som oftest lettest å la barnet styre det enn å skulle sette grenser. Da blir det mye hyl og skrik og det hadde gått fortere å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...