Gå til innhold

Nå trenger jeg et godt råd

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gift og har rotet meg bort i en mann.. D.v.s - jeg har ikke involvert meg i han fysisk, men psykeisk kan man kanskje si. Han har "bosatt" seg i hodet mitt, og jeg fungerer ikke i det hele tatt sånn som det er med meg nå. Vi har ofte kontakt, og vi har det bare helt toppers sammen. MEN - jeg vil ikke at det skal gå videre. Jeg vil ha det jeg har: Mannen min og ungene mine. Så til problemet: Jeg kan ikke for mitt bare liv å la være å tenke på han "nye". Uansett hvordan jeg prøver så hjelper det ikke. Jeg gråter meg i søvn over dette, og vil finne en måte å få det til å gå over. Nå har jeg funnet ut at jeg kanskje kan snakke med han. Fortelle hva jeg føler for ham og at jeg er helt "forstyrra" p.g.a dette. Poenget? Jeg innbiller meg at når han vet hvordan det er med meg, så vil spenningen gå over. Kanskje et ørlite håp om at noe han sir kan få meg til å "våkne" opp fra min drømmeverden. Eller?? Er det bare dumt? Jeg begynner å bli desperat jeg. Hva tror dere? Hvordan ville du reagert?

Noe sier meg at jeg kanske gjør dette bare for å komme ennå nærmere ham, men det håper jeg da inderlig ikke....!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119809-n%C3%A5-trenger-jeg-et-godt-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorry, har mest tro på det siste avsnittet ditt...

Tja...det kan vel hende. Men faktum er nå en gang at jeg vil ikke at det skal bli noe mer. Jeg vil overhode ikke ødelegge min familie. Jeg har en mann som jeg er veldig glad i og som jeg vil bli hos. Men jeg er sinnsykt forelska og tankeløs...

Gjest ikke i kveld

Kjenner meg igjen. Det som hjalp for meg, var at jeg betrodde meg til en god venninne som jeg stoler 100% på.

Hun lyttet, kommenterte litt, og fortalte meg rett og slett at jeg burde kutte ut fantasiene om denne mannen. Jeg burde ikke sette det jeg hadde på spill.

Hun åpnet rett og slett øynene mine. Etter den samtalen forsvant tankene og fantasiene litt etter litt, og jeg har et helt ok forhold til denne mannen idag.

Tja...det kan vel hende. Men faktum er nå en gang at jeg vil ikke at det skal bli noe mer. Jeg vil overhode ikke ødelegge min familie. Jeg har en mann som jeg er veldig glad i og som jeg vil bli hos. Men jeg er sinnsykt forelska og tankeløs...

"jeg vil ikke at det skal bli noe mer. Jeg vil overhode ikke ødelegge min familie. Jeg har en mann som jeg er veldig glad i og som jeg vil bli hos"

Da har du et bra fundament, men jeg mener fortsatt det jeg skrev.

Kjenner meg igjen. Det som hjalp for meg, var at jeg betrodde meg til en god venninne som jeg stoler 100% på.

Hun lyttet, kommenterte litt, og fortalte meg rett og slett at jeg burde kutte ut fantasiene om denne mannen. Jeg burde ikke sette det jeg hadde på spill.

Hun åpnet rett og slett øynene mine. Etter den samtalen forsvant tankene og fantasiene litt etter litt, og jeg har et helt ok forhold til denne mannen idag.

Det har jeg prøvd. Trodde det skulle hjelpe, men nei. Desverre!

Annonse

"jeg vil ikke at det skal bli noe mer. Jeg vil overhode ikke ødelegge min familie. Jeg har en mann som jeg er veldig glad i og som jeg vil bli hos"

Da har du et bra fundament, men jeg mener fortsatt det jeg skrev.

Setter pris på at du er ærlig, jeg! Det var det som var meningen!

Gjest ikke undertegnet

Hvis du virkelig elsker mannen din og det er han du vil ha,ser jeg i allefall ingen grunn til å strekke dette noe lenger.

Da vet du hva du har ,men ikke hva du får.

Hadde du hatt i utgangspunktet et dårlig ekteskap,så kunne en jo forestilt seg et bedre liv,og også muligens fått det.

Men siden du virker så fornøyd med det livet du har ,så kan jo drømmene få lov til å være der,uten at noen tar skade av det.Det er lov å drømme,og bli betatt av andre,bare du vet hvor grensen går.

Han har helt sikkert en masse dårlige egenskaper,som din mann ikke har.

Jeg svarer deg med utgangspunkt i at du virkelig ønsker at dette skal gå over, og at du vil være sammen med mannen din.

Selv om du ikke tror det nå, kan du få dette til å gå over uten å si noe til "han andre". Tror ikke det er det minste lurt å si noe.

Bare tving deg selv til å unngå vedkommende. Og prøv å ikke "fyr opp under" fantasiene din, men heller ikke legg for mye vekt på dem. Det at du blir betatt av noen andre betyr ikke at du trenger å gjøre noe med det, og det kommer sannsynligvis til å skje flere ganger i løpet av ekteskapet ditt. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...