Gå til innhold

Stønad til omskolering pga allergi?

Anbefalte innlegg

Det er ingen som svarer på trygdeforum lenger, så jeg prøver her på Åpent.

Har akkurat fått vite at jeg er allergisk mot katt. Ikke noe kjempeutslag, men jeg reagerer altså, og det er jo slik at man da ikke bør ha særlig kontakt med katter, siden allergien kan forverres.

Men - jeg altså utdannet veterinærsykepleier, og ønsker å jobbe i dyreklinikk. Pr nå har jeg ikke fast jobb, er kun vikar (ikke noe kontraktfestet) nå og da.

Spørsmålet er altså - Jeg bør antakelig ikke jobbe med dyr. Har jeg rett på stønad til omskolering? Og i så fall; har jeg rett på det selv om jeg ikke har fast jobb i veterinærklinikk?

Jeg har en annen utdannelse i tillegg, vil det da heller forventes at jeg faller tilbake på dette yrket, istedetfor å motta stønad for ny utdanning?

Håper virkelig noen kan svare..... Eller ta imot en katt som kanskje trenger nytt hjem.. :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120043-st%C3%B8nad-til-omskolering-pga-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernemor

Det hjelper ikke om vi forteller deg hvilke regler som gjelder, det er allikevel helt avhengig av ditt lokale aetat-kontor og faktisk også saksbehandleren du får.

Noen får hjelp der andre ikke får. Så en må bare prøve seg fram. Det enkleste er jo å spørre aetat der du bor, ikke sant? Hjelper jo ikke deg om de gir det til noen i Oslo hvis de alltid er helt uvillige i Volda, for å ta et eksempel.

Og så har det mye å si at du forklarer din sak godt. Men ikke så godt at de virker 'for flink'.

Det er et lottospill noen ganger det der. Av og til ganske tilfeldig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...