Gå til innhold

er jeg dum eller?

Anbefalte innlegg

Gjest ingen sign. i dag

jeg fikk en baby for noen få uker siden, fryd og lykke!

Men det er en ting som plager meg litt. Da mannen min hentet hjem meg og vår lille datter fra fødehjemmet så stoppet vi på apoteket, det var noen ting vi trengte til babyen. Mannen min satt utenfor i bilen og ventet. Den nyfødte var festet i bilstol fremme, så jeg satt bak.

Vel, da jeg kom ut fra apoteket så jeg at det hang en kvinne inn igjennom bilvinduet på den siden der babyen satt. (andre siden var ut mot trafikken)

Da jeg kom nærmere så jeg at det var en kollega av mannen min. Eller kollega? De jobber ikke på samme avdeling, men i samme bedrift.

Jeg gikk rundt bilen og satte meg inn i baksetet bak mannen min. Når jeg kom så reiste denne kvinnen seg opp selvfølgelig og avsluttet raskt samtalen. Men det var noe i blikket de sendte hverandre da de sa hadet.

Og DET plager meg. Jeg har spurt mannen min hvorfor hun stoppet og hva de snakket om. Ikke noe spesielt sa han.

(han har feks aldri nevnt at hun feks bare gratulerte med den lille)

Vi har hatt en del turbulens i forholdet i de siste månedene, men han sier at han elsker meg. jeg er blitt litt usikker på han.

Denne kvinnen er tre år eldre enn han, men veldig pen.

Han hadde forresten en periode i vinter hvor han var måteholden med hvitløk (som han er veldig glad i)

bla. sa til meg at jeg ikke skulle ha så mye hvitløk i en rett som han feks elsker hvitløk i. Han elsker hvitløkdressing på pizza, men sluttet brått med dette.

Det er imidlertid forbi, han spiser hvitløk som før igjen. men er det litt påfallende?

overreagerer jeg eller har jeg rett til å være litt mistenksom?

er det bare hormonene mine som spiller meg et puss??? hjelp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120098-er-jeg-dum-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør ham. Det er lov å avdekke at man er redd og usikker, ikke minst så sårbar som du er nå.

Med kun dette som utgangspunkt, så overreagerer du.

Men - jeg har av meget bitre erfaringer opplevd hva det er å stole hundre prosent på partneren. Jeg ble bedratt og rundlurt i mange måneder.

Vær på vakt, som f.eks å åpne tekst-meldinger på mobilen hans. Hadde jeg fulgt dette rådet selv, hadde jeg avdekket utroskapen mye raskere.

Reagerer han på dette, er det etter mitt syn meget sterke grunner til mistanke. Man skal jo ikke ha farlige hemmeligheter for hverandre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120098-er-jeg-dum-eller/#findComment-727319
Del på andre sider

Vil vbegynne med å si at du ikke er dum...men å frike ut pga. et blikk og litt hvitløk, synest jeg høres veldig,m tja..irrasjonelt ut kanskje.

Men samtidig så er det du som kjenner mannen din, og somføler forndringene på kroppen. Fortell han hvor usikker du er blitt. Det er HELT normalt når man er nybakte forledre..... Kroppen forandrer seg og man lurer på om man er like attraktiv som før osv.osv.

Kommunsikasjo er viktig, men er ikke så flink på det selv heller.

Men jeg vet iallefall at det er viktig å begynne å ta opp ting med en gang...ellers baller det bare på seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120098-er-jeg-dum-eller/#findComment-727400
Del på andre sider

Med kun dette som utgangspunkt, så overreagerer du.

Men - jeg har av meget bitre erfaringer opplevd hva det er å stole hundre prosent på partneren. Jeg ble bedratt og rundlurt i mange måneder.

Vær på vakt, som f.eks å åpne tekst-meldinger på mobilen hans. Hadde jeg fulgt dette rådet selv, hadde jeg avdekket utroskapen mye raskere.

Reagerer han på dette, er det etter mitt syn meget sterke grunner til mistanke. Man skal jo ikke ha farlige hemmeligheter for hverandre.

Hjeeeeelp...Nå har du bannet i kjerka!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120098-er-jeg-dum-eller/#findComment-727405
Del på andre sider

Annonse

Dum er du nok slett ikke. Men det kan nok hende at du er litt proppfull av hormoner, som gjøre det litt lite rasjonell. Jeg tror nemlig at mannen din ikke vill sendt en evt. kvinne han hadde delt annet enn samtaler med ett slikt "blikk" i nærheten av deg. Enten det var et "hold- kjeft-blikk", "et ømt-blikk" eller annet. Og det er ikke umulig at noen på jobben har påpekt ovenfor han at han har en vel dårlig ånde :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120098-er-jeg-dum-eller/#findComment-727409
Del på andre sider

Hjeeeeelp...Nå har du bannet i kjerka!

Det kan jo også tenkes at hormonene gir en kvinne enda bedre intuisjon enn ellers?

Jeg opplevde helt det tilsvarende selv. Tilsynelatende bare en samtale utenfor butikken - men intuisjonen var rett, den - og i dag bor de sammen.

På den annen side, må også en mann få lov til å være ekstra sårbar under et svangerskap/fødsel, kanskje han har funnet nødvendig støtte hos en kollega, fått lov til å sette ord på vanskelige tanker og uro der, ikke villet plage konen sin med det - det kan jo ha vært et slikt forståelsesfullt blikk, også, som hun sendte ham?

La oss innse at svangerskap og fødsl er faser i livet som gjør både mann og kvinne ekstra sårbare - og at det ikke alltid er det lureste å ta opp alt med partneren og gjøre denne enda mer usikker, kanskje?

Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120098-er-jeg-dum-eller/#findComment-728926
Del på andre sider

Det kan jo også tenkes at hormonene gir en kvinne enda bedre intuisjon enn ellers?

Jeg opplevde helt det tilsvarende selv. Tilsynelatende bare en samtale utenfor butikken - men intuisjonen var rett, den - og i dag bor de sammen.

På den annen side, må også en mann få lov til å være ekstra sårbar under et svangerskap/fødsel, kanskje han har funnet nødvendig støtte hos en kollega, fått lov til å sette ord på vanskelige tanker og uro der, ikke villet plage konen sin med det - det kan jo ha vært et slikt forståelsesfullt blikk, også, som hun sendte ham?

La oss innse at svangerskap og fødsl er faser i livet som gjør både mann og kvinne ekstra sårbare - og at det ikke alltid er det lureste å ta opp alt med partneren og gjøre denne enda mer usikker, kanskje?

Lykke til i alle fall!

Du sendte det til meg. Prøv å sende det til ingen sign. i dag

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120098-er-jeg-dum-eller/#findComment-728929
Del på andre sider

Som oftest skal man lytte til "magefølelsen" sin i slike ting. Man KJENNER rett og slett partneren sin, og sånn er det.

MEN...jeg vet av erfaring at disse hormonene som raser rundt i kroppen under svangerskap og tiden etterpå, virkelig kan bedra en. Det noe helt voldsomt også. Man blir en smule "hysterisk", tenker slett ikke som "sitt vanlige jeg" og tar på vei for alt mulig.

Jeg ville nok sett det an, var jeg deg, og heller fulgt med litt. Du kan jo sjekke hva han gjør når han ikke er hjemme, ¨på en måte som ikke virker mistenksomt, men heller OMtenksomt...?

Og du kan også velge å spørre rett ut. Si hva du følte, at du fikk følelsen av at det var "noe" i lufta da han pratet med denne kollegaen.

Og nå har jeg tenkt å banne i kjerka her på DOL:

Du kan jo sjekke mobilen hans for oppringte nummer også, og deretter sjekke med http://www.gulesider.no hvem som står som abonnent på de ulike nummerne. Dukker det opp et kvinnenavn med jevne mellomrom, så....

Selv ville jeg aldri tatt den sistnevnte metoden, men...:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120098-er-jeg-dum-eller/#findComment-729431
Del på andre sider

Gjest ingen sign

Som oftest skal man lytte til "magefølelsen" sin i slike ting. Man KJENNER rett og slett partneren sin, og sånn er det.

MEN...jeg vet av erfaring at disse hormonene som raser rundt i kroppen under svangerskap og tiden etterpå, virkelig kan bedra en. Det noe helt voldsomt også. Man blir en smule "hysterisk", tenker slett ikke som "sitt vanlige jeg" og tar på vei for alt mulig.

Jeg ville nok sett det an, var jeg deg, og heller fulgt med litt. Du kan jo sjekke hva han gjør når han ikke er hjemme, ¨på en måte som ikke virker mistenksomt, men heller OMtenksomt...?

Og du kan også velge å spørre rett ut. Si hva du følte, at du fikk følelsen av at det var "noe" i lufta da han pratet med denne kollegaen.

Og nå har jeg tenkt å banne i kjerka her på DOL:

Du kan jo sjekke mobilen hans for oppringte nummer også, og deretter sjekke med http://www.gulesider.no hvem som står som abonnent på de ulike nummerne. Dukker det opp et kvinnenavn med jevne mellomrom, så....

Selv ville jeg aldri tatt den sistnevnte metoden, men...:-)

Kjære molli

jeg har forsøkt å prate med han om det, men han blir bare irritert og sier at det er bare tull og tøv. Men ett eller annet har ikke stemt i vinter, si det siste halve året ihvertfall.Intuisjonen min er sååå sterk på det.

Men det ergrer meg så at jeg ikke vet _hvem_ han har blitt begeistret for. Det kan være nevnte kollega, det kan være en klient, jeg vet ikke. Den nevnte kollegaen har jeg ikke i min villeste fantasi kunne drømt om at det kunne være, ikke før jeg kom ut ifra apoteket.

Grunnen er at hun er veldig pen. ja, ok jeg er ikke stygg jeg heller, men hvorfor ville hun evt. flørte med han? For det første er hun gift.

Men mannen min er ikke akkurat atletisk for å si det sånn.

Han er overvektig, veldig også over magen. Men han er ok pen, nydelige øyne og er vanvittig tiltrekkende på den måten at han er sjarmerende og utrolig utadvent og kjapp i replikken.

Dessuten så er han rasende flink i jobben sin og jeg vet at mange ser opp til han for det.

Kan hun ha falt for dette tror du?

Jeg vet ikke, jeg er bare lei meg inni meg fordi jeg føler at jeg kanskje ikke er god nok?

Jeg er en mer stille og innadvendt person. så egentlig så passer vi vel ikke sammen?

Men vi har vært gift i mange år og jeg har ikke lyst å miste han.

Når det gjelder det med telefonen, så bannet jeg i kirka for to år siden. jeg sjekket sms`n hans. da fant jeg en klem melding fra en fremmed kvinne han hadde hatt litt å gjøre med ifb med jobben. en kvinne på førti år, sender hun klem melding til en fremmed mann sånn uten videre?

Han bedyret da at det ikke var noen ting og at han ikke kunne noe for at hun signerte med klem.

Jeg har vært litt usikker på han siden den gang egentlig.

nå er det ikke vits i å sjekke mobilen, han er smart nok til å slette hvis det skulle være noe mistenksomt.

så jeg må vel bare leve med usikkerheten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120098-er-jeg-dum-eller/#findComment-729698
Del på andre sider

Annonse

Kjære molli

jeg har forsøkt å prate med han om det, men han blir bare irritert og sier at det er bare tull og tøv. Men ett eller annet har ikke stemt i vinter, si det siste halve året ihvertfall.Intuisjonen min er sååå sterk på det.

Men det ergrer meg så at jeg ikke vet _hvem_ han har blitt begeistret for. Det kan være nevnte kollega, det kan være en klient, jeg vet ikke. Den nevnte kollegaen har jeg ikke i min villeste fantasi kunne drømt om at det kunne være, ikke før jeg kom ut ifra apoteket.

Grunnen er at hun er veldig pen. ja, ok jeg er ikke stygg jeg heller, men hvorfor ville hun evt. flørte med han? For det første er hun gift.

Men mannen min er ikke akkurat atletisk for å si det sånn.

Han er overvektig, veldig også over magen. Men han er ok pen, nydelige øyne og er vanvittig tiltrekkende på den måten at han er sjarmerende og utrolig utadvent og kjapp i replikken.

Dessuten så er han rasende flink i jobben sin og jeg vet at mange ser opp til han for det.

Kan hun ha falt for dette tror du?

Jeg vet ikke, jeg er bare lei meg inni meg fordi jeg føler at jeg kanskje ikke er god nok?

Jeg er en mer stille og innadvendt person. så egentlig så passer vi vel ikke sammen?

Men vi har vært gift i mange år og jeg har ikke lyst å miste han.

Når det gjelder det med telefonen, så bannet jeg i kirka for to år siden. jeg sjekket sms`n hans. da fant jeg en klem melding fra en fremmed kvinne han hadde hatt litt å gjøre med ifb med jobben. en kvinne på førti år, sender hun klem melding til en fremmed mann sånn uten videre?

Han bedyret da at det ikke var noen ting og at han ikke kunne noe for at hun signerte med klem.

Jeg har vært litt usikker på han siden den gang egentlig.

nå er det ikke vits i å sjekke mobilen, han er smart nok til å slette hvis det skulle være noe mistenksomt.

så jeg må vel bare leve med usikkerheten?

Hei! Bare informerer: Jeg signerer veldig ofte med "klem" når jeg sender sms, men legger _absolutt ingenting_ i det - det bare en hyggelig hilsen, synes jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120098-er-jeg-dum-eller/#findComment-731212
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...