Bamsemor1365380576 Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Jeg ble gravid med siste menstruasjon 16. mai i år, men dessverre aborterte jeg da jeg var 11 uker på vei 29. juli i år. Siden dette har jeg ikke hatt menstruasjon og har tatt HCG-test som var negativ for få dager siden. Er det mulig at det ligger fosterrester i livmoren og kan dette gjøre skade? Jeg begynner å bli bekymret og håper du kan hjelpe. Er det mulig at jeg er gravid men at det er for lite HCG-hormoner slik at testen blir negativ. Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120103-spontanabort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Det er ikke så uvanlig at menstruasjonen lar vente på seg etter en spontanabort. Kroppen trenger tid til¨å komme i balanse igjen og sorgen over å miste den lille kan absolutt medføre at det tar litt ekstra tid. Jeg synes absolutt ikke det er oppsiktsvekkende at du ikke har fått menstruasjon igjen ennå. Det er svært lite sansynlig at du har fosterrester igjen i livmoren. De sjeldne gangene man ikke får med seg alt, vil kroppen jobbe hardt for å kvitte seg med dette selv, noe som vil medføre smerter og småblødninger. Det kan selvfølgelig være at du har blitt gravid nå nylig, men det må ha vært innen de 14 siste dagene, siden dagens tester fint fanger opp det hCG-nivået som urinen har 2 uker etter befruktning. Jeg vil anbefale deg å ta tiden til hjelp og prøve å la tingene gå sin gang. Håper du har gode mennesker rundt deg som kan være til støtte i sorgen over aborten. Vær snill mot deg selv og gi deg litt tid til egenpleie så vil du nok se at du snart er i rute igjen. Skulle det mot formodning ta svært mye lenger tid, opp mot 3-4 måneder, kan du ta opp problemstillingen med din fastlege. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120103-spontanabort/#findComment-727702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.