Gå til innhold

har han rett til å vite om min fortid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han har da på ingen måte noen rettigheter ang. dette. Det er jo skjedd før hans tid. Jeg har spurt min samboer om hvem han har vært kjæreste med, fordi jeg også ville vite det. Men det han bare har hatt sex med har jeg ingen interesse av.

Om du synes det er grit å fortelle det, så gjøre du det. Vil du ikke så la være.

Ret til å vite det?? Nei, langt i fra. Det der er en uting, spørre og grave om tidligere sexpartnere. Det er ikke noe han har NOE som helst med. Hva annet enn ufred og ubehageligheter kan slik kunnskap fremdrive? Hva skal man MED DET, det å vite slikt? Det har ingen som helst fordeler eller pluss-sider, bare ulemper.

Jeg er nå gift, men jeg husker i starten av forholdet vårt. Jeg sa fra tidlig, at "jeg er overhodet ikke interessert i å vite noe som helst om DINE tidligere sexpartnere, og du får heller aldri vite noe om mine. Det er fortid, ferdig med det".

Dette aksepterte mannen min helt fint. Heldigvis!

Ved å fortelle om din fortid skaper du bare grobunn for sjalusi - selv om du bare har hatt sex med tre menn i ditt liv, kan en sjalu mann mene at det er TO for mange....

Prøv og fortell ham at fortid er fortid, og at du er ferdig med alle andre og at du kun ønsker å fokusere på ham.

Jeg har også en kjæreste som er ganske nysgjerrig på min fortid, men mitt standardsvar er: "jeg har aldri hatt noen før deg, kjære" - sier jeg, med et sjevt smil... ;-)

Han har selvfølgelig ingen rett til å vite det, men du kan spørre ham hvorfor han er så oppsatt på å vite dette? Og evt. spørre ham tilbake om hans tidligere sexliv og se om han vil svare?

Det aner meg at han er ganske ung?

Annonse

Ørkenvandreren

Rett og rett.... Nei, han har vel ikke det.

Men jeg synes det er et naturlig tema og ha snakket litt om. Det har noe med å kjenne hverandre og være trygg på hverandre. Vi kommer ikke utenom at synet på (og erfaringen fra)partnere/seksualitet/kjærlighet også sier noe om en ens verdier/holdninger/normer - som det er viktig å være relativt samkjørt på.

For meg ville det vært totalt unormalt å ikke vite det der om min partner!! Hvis han ikke ville sagt det hadde jeg tatt det som et tegn på at det måtte være grusomt fælt, og bare det at han ikke vil dele sin fortid med meg ville vært nok til at han ikke hadde vært rett person for meg å dele livet med..

Det han har opplevd før har gjort ham til den han er og er en del av ham.. det burde han kunne dele med sin partner.. naturligvis ikke alle detaljer og slikt, men ca antall exer og sånt burde da være greit å si?

Ret til å vite det?? Nei, langt i fra. Det der er en uting, spørre og grave om tidligere sexpartnere. Det er ikke noe han har NOE som helst med. Hva annet enn ufred og ubehageligheter kan slik kunnskap fremdrive? Hva skal man MED DET, det å vite slikt? Det har ingen som helst fordeler eller pluss-sider, bare ulemper.

Jeg er nå gift, men jeg husker i starten av forholdet vårt. Jeg sa fra tidlig, at "jeg er overhodet ikke interessert i å vite noe som helst om DINE tidligere sexpartnere, og du får heller aldri vite noe om mine. Det er fortid, ferdig med det".

Dette aksepterte mannen min helt fint. Heldigvis!

Hva er så galt med å si det da? Har du så vanvittig mye å skjule? Er du ikke bittelitt nysgjerrig på sånt engang? Blir mer sjalusi av å ikke vite.. DA løper tankene løpsk...

Han har ingen rett og det få bli opp til deg hva du vil fortelle. Vi har krav på våre fortids hemmeligheter så lenge de ikke skader partneren.

Ikke skjønner jeg hvorfor folk legger så mye i fortia, for det er jo akkurat det det er...fortid.

Lykke til.

Hilsen...

Annonse

Gjest ikke signatur

Rett til det? Nei.

Men hvis kjæresten min nektet å fortelle om fortiden sin, så hadde jeg blitt bekymret. Skammer du deg over fortiden?

Man gidder vel ikke snakke om ONS osv.? Hvorfor vite om sånne ting? Man kan angre eller ikke bry seg.. ingen vits i å fortelle slike ting.

Jeg angrer ikke på noe av det jeg har gjort tidligere, og ville heller ikke hatt problemer med å svare på spørsmål om det.

Man kan selvfølgelig si at man har hatt kjærester, at det har vart så og så lenge osv. Og hatt et par ONS'er som ikke var noe spesielt, men helt greit. Ferdig med det. Man går selvfølgelig ikke inn på en masse intime detaljer, men såpass mye som dette kan man godt fortelle.

Etter å hatt kjæreste en stund ville jeg etter hvert bli såpass nysgjerrig at jeg ville ønske å vite litt om kjæresten min, hva slags erfaring h*n har, syn på sex, kjærlighet og alt det der.

Han har ingen rett, men det er også noe unaturling å ikke være nyskjerrig på slikt ?.

Har noe med å vite hvor man kommer fra og hvem man er, erfaringer og slike saker.

Man kan si hva pokker man vil, men det er oftes bakenforliggende grunner til at folk har hatt godt over snittet av partnere, og gjentatte ganger drar med fremmedfolk fra byen.

Gjest har han da det?

Rett til det? Nei.

Men hvis kjæresten min nektet å fortelle om fortiden sin, så hadde jeg blitt bekymret. Skammer du deg over fortiden?

ja desverre så gjør jeg det. han har vært veldig snill gutt før han møtte meg,derfor vil jeg ikke fortelle det.

Gjest har han da det?

For meg ville det vært totalt unormalt å ikke vite det der om min partner!! Hvis han ikke ville sagt det hadde jeg tatt det som et tegn på at det måtte være grusomt fælt, og bare det at han ikke vil dele sin fortid med meg ville vært nok til at han ikke hadde vært rett person for meg å dele livet med..

Det han har opplevd før har gjort ham til den han er og er en del av ham.. det burde han kunne dele med sin partner.. naturligvis ikke alle detaljer og slikt, men ca antall exer og sånt burde da være greit å si?

exer ja, men det er ikke det jeg vil fram til. jeg vil fram til sexpartnere, det er to vitt forskjellige ting

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...