Gå til innhold

Hva gjør jeg nå??

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer jeg på

Skrev et innlegg for noen uker siden her om at jeg hadde truffet en mann, men at ingenting skjedde den gangen. Jeg har vært samboer i flere år, og vi har et barn sammen.

Jeg og denne andre mannen skulle møtes igjen etter noen uker, og vi mailet hverandre i løpet av denne perioden. Nå har vi alså møttes, og nå har det da skjedd `noe`.... Jeg føler veldig sterkt for han, og han for meg. Det er imidlertid et veldig stort skritt å ta, det å evt. oppløse et samliv med barn involvert. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, eller hvor lenge jeg skal vurdere dette før jeg bestemmer meg. Noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12099-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk Berthold Grunfeldts svar under seksualitet, svar til 23 år gammel jente som er forelsket i en på jobben.

Tenk deg godt om. Forelskelse er jo på mange måter en slags illusjon, man tilegner noen utelukkende positive egenskaper mens samboeren blir den tapende part.

Forsøk å tenk på de positive sidene med din samboer.

Jeg er imidlertid av den oppfatning at hvis forholdet er helt dødt; ingen respekt, ingen sex-og familierådgiving er blitt forsøkt, så bør en kanskje begynne å vurdere brudd.

Gjest Lurer jeg på

Sjekk Berthold Grunfeldts svar under seksualitet, svar til 23 år gammel jente som er forelsket i en på jobben.

Tenk deg godt om. Forelskelse er jo på mange måter en slags illusjon, man tilegner noen utelukkende positive egenskaper mens samboeren blir den tapende part.

Forsøk å tenk på de positive sidene med din samboer.

Jeg er imidlertid av den oppfatning at hvis forholdet er helt dødt; ingen respekt, ingen sex-og familierådgiving er blitt forsøkt, så bør en kanskje begynne å vurdere brudd.

Det er ikke noe forhold i den forstand; et seksualliv lik null, jeg har lenge lurt på om jeg ikke er glad i han på den `riktige` måten lenger. Så er det dette at det er så praktisk da... og vi er gode venner, men ikke så veldig mye mer. Har lest svaret BG ga til hun på 23, og fant likheter der. Må nok tenke videre. Det verste er det å ikke kunne snakke med noen om dette. Har aldri vært utro før.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei "lurer jeg på"

Jeg forstår at du lurer på om da skal forlate din samboer til fordel for en ny. Intime følelser for en annen kommeofte når det faste forholdet er på nedtur sliter sliter. Skranter det i samboerforholdet ditt?

For å få en samtalepartner kan du jo oppsøke en fagperson, for å slippe å bruke venner, f.eks. på Familiekontoret. Det kan være nyttig bruk av tid, og det kan bidra til å få mer klarhet i saken. Klarhet i saken må du vel ha før du tar en så stor avgjørelse?

Gjest lurer jeg på

Hei "lurer jeg på"

Jeg forstår at du lurer på om da skal forlate din samboer til fordel for en ny. Intime følelser for en annen kommeofte når det faste forholdet er på nedtur sliter sliter. Skranter det i samboerforholdet ditt?

For å få en samtalepartner kan du jo oppsøke en fagperson, for å slippe å bruke venner, f.eks. på Familiekontoret. Det kan være nyttig bruk av tid, og det kan bidra til å få mer klarhet i saken. Klarhet i saken må du vel ha før du tar en så stor avgjørelse?

Samboerforholdet mitt har skrantet i flere år, det er lenge siden det har vært et `forhold` mellom oss. Vi er mere venner enn kjærester, og det skurrer endel i hverdagen vår mht. hvordan vi oppfører oss mot hverandre. Jeg tror kanskje det er mye praktiske årsaker som gjør at vi holder sammen, og ikke følelser. Allikevel er jeg redd for å bryte opp det trygge til fordel for noe annet, ukjent. Har pr. i dag en veldig snill mann, ordnet økonomi etc. Det virker skremmende å forlate det, men som sagt, de `riktige` følelsene er ikke der, tror jeg. Nå har jeg da fått en `påminnelse` på hvordan det kan være når to stykker har sterke følelser for hverandre, og jeg må inrømme at jeg vil gjerne ha mer av det....

Jeg har ikke sagt noe til min samboer ennå, og jeg vet ikke hvor lang tid jeg evt. må bruke på å tenke meg om. Jeg kjenner jo ikke denne nye mannen så veldig godt heller. Det er 3 mndr. siden vi traff hverandre, men ikke noe skjedde før nå for et par uker siden. Min samboer og jeg har vært sammen i over 10 år....og jeg har ikke vært utro før.

Dette er et dilemma jeg godt kunne vært foruten, men jeg ville ikke vært foruten denne nye, deilige følelsen heller. Vet ikke hvordan jeg skal kunne bestemme meg for hva jeg skal gjøre videre. Sånn som det er nå, tenker jeg jo på en annen hele tiden, og savner han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...