Gjest anomymidag Skrevet 8. desember 2000 Del Skrevet 8. desember 2000 Jeg er gift med en kjempefin mann. Når vi er sammen har vi det på alle måter bra. Men det som plager meg mer og mer i det siste er at han stadig begynner med nye hobbier hvor han må reise vekk på kurs. I tillegg har han en jobb hvor han jobber rundt 100 netter i året. Jobben er noe jeg har full forsåelse for, han trives i jobben han har og går i fast turnus så nattarbeidet er det ikke noe å gjøre med uansett. Så er det hobbiene da! Når vi kom sammen (for 6 år siden), hadde han den samme hobbien som meg. Vi møttes der. Etter ca.1 år så fant han seg enda en hobby, noe jeg syntes var veldig kjekt for han fordi han var ganske lei av den gamle.... I denne hobbien har han vært vekke hver lørdag og hver mandag. Han har også reist en del weekender på samlinger + vært vekke deler av ferien p.g.a denne hobbien. Til tider synes jeg dette har vært litt mye, men jeg føler alikevel at jeg har vært tolerant hele veien. Nå har han derimot startet på enda en hobby, hvor han trener en kveld i uka + at han kommer til å reise vekk 3-4 helger + 3 uker per år. Jeg synes dette blir veldig mye og at vi da får lite tid sammen. Når jeg prøver å ta det opp med han om hvordan jeg føler så sier han at jeg ikke unner han å ha det kjekt! Er det jeg som er urimelig her? Jeg har også hobbier, men begrenser det til en kveld i uka + at jeg reiser vekk ett par helger i året. Jeg går siste året på høgskole. Vi er begge i midten/slutten av tjueårene og har ikke barn enda. Jeg tror ikke på noen måte at han er utro, men vil bare tilbringe mer tid med ham. Håper på noen tilbakemeldinger på dette. Kos 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12108-er-jeg-vanskelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 8. desember 2000 Del Skrevet 8. desember 2000 Hei "anonymidag" Dette høres merkelig ut synes jeg. Å være borte 100 netter i året med jobben og i tillegg stadig ønske å være borte i flere og flere helger uten deg. Du mår være snill som bare avfinner deg med svaret hans om at du må unne han å ha det kjekt. Jeg må innrømme at jeg lurer på hva den mannen foretar seg på sine reiser alene. Men nå er det kanskje jeg som er urimelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12108-er-jeg-vanskelig/#findComment-60414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Demo Skrevet 10. desember 2000 Del Skrevet 10. desember 2000 Hei "anonymidag" Dette høres merkelig ut synes jeg. Å være borte 100 netter i året med jobben og i tillegg stadig ønske å være borte i flere og flere helger uten deg. Du mår være snill som bare avfinner deg med svaret hans om at du må unne han å ha det kjekt. Jeg må innrømme at jeg lurer på hva den mannen foretar seg på sine reiser alene. Men nå er det kanskje jeg som er urimelig? Syns du svarer mye godt her inne . Men nå syns jeg du gikk litt for langt. Du må passe så du ikke tar for mye parti den ene veien, husk du får som regel bare en versjon her. Du utrykker her at du også lurer på hva han gjør når han ikke er hjemme. Hadde jeg fått et sånt svar, hadde jeg blit enda mer skeptisk, da det virker som du dømmer han, og det har du ikke grunnlag for. Gi heller råd og veiledning i slike saker, ikke lag mer tvilsgrunnlag en nødvendigt. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12108-er-jeg-vanskelig/#findComment-60873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anomymidag Skrevet 10. desember 2000 Del Skrevet 10. desember 2000 Syns du svarer mye godt her inne . Men nå syns jeg du gikk litt for langt. Du må passe så du ikke tar for mye parti den ene veien, husk du får som regel bare en versjon her. Du utrykker her at du også lurer på hva han gjør når han ikke er hjemme. Hadde jeg fått et sånt svar, hadde jeg blit enda mer skeptisk, da det virker som du dømmer han, og det har du ikke grunnlag for. Gi heller råd og veiledning i slike saker, ikke lag mer tvilsgrunnlag en nødvendigt. Vennlig hilsen Hei igjen. Synes også at du pleier å ha mange gode svar her inne, men jeg må si jeg ble veldig overraska over svaret ditt til meg! Som Demo her skriver så virker det som om du dømmer mannen min før du har sett begge sider av saken. Jeg ble enda mere pessimistisk etter å ha lest innlegget ditt, men siden jeg er en persom som forteller mannen min alt så viste jeg han innlegget mitt - og ditt svar. Det som kom godt ut av dette var at vi fikk pratet godt ut om det, og han mener ingenting med å reise vekk så mye. Han har bare veldig lyst å "utforske nye ting", og har rett og slett ikke tenkt på hvor mye jeg er alene. Slik jeg forsto svaret ditt med setningen: "Jeg må innrømme at jeg lurer på hva den mannen foretar seg på sine reiser alene" var at du hentydet at han var utro, noe jeg faktisk skrev i innlegget mitt at jeg ikke hadde noen grunn til å tro. Faktisk så er det slik at mannen min jobber på sykehus og derfor jobber mye nattevakter og alle hobbiene hans er rene "guttehobbier" hvor de reiser langt inn i skauen (så om han skulle være utro med en av gutta der så hadde vi hatt en annet problem *ler*). Jeg tenkte rett og slett ikke på at jeg burde fortalt alt dette i sist innlegg - rett og slett fordi tanken på utroskap ikke var noe jeg tenkte på. Men alt i alt Solveig Vennesland, takk for at du er her for mennesker som trenger å få råd i samlivet sitt. Kos fra meg - og god 2.søndags advent *s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/12108-er-jeg-vanskelig/#findComment-61093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.