Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter en tid hvor jeg har vært deprimert, og samboeren min har begynt i ny jobb har det vært lite tid og lyst for sex. Jeg har begynt å få igjen lysten nå, men han sliter- fordi han jobber veldig mye. Jeg har forsøkt å snakke med han om det, men han sier at han ikke vet hva det kommer av. Jeg føler også at jeg er veldig pågående til tider, fordi jeg blir frustrert over ikke å ha sex.

Vi har kun vært sammen i 1 1/2 år, og jeg synes det er altfor tidlig til å ha det problemet.

Vi har kranglet endel det siste halvåret, men nå har det roet seg og vi har det bra sammen, bortsett fra dette med lite sex.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121167-mangel-p%C3%A5-sexlyst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har tatt opp dette før, litt siden jeg har hatt det slik som du beskriver til tider.

Tenk deg at dette er mannen du skal leve sammen med resten av ditt liv. Dette er mannen du kommer til å ha sex med fremover. For å svare til forventningene skal dere derfor ha sex to ganger i uken, resten av deres liv, for at alt skal være normalt.

Høres ikke dette ut som en slags tvangstanke? Kanskje det ikke er så galt å ikke ha så mye sex en måned eller to? At det er viktigere med kos, kjærtegn og hyggelige ord? De gode samtalene, de morsomme opplevelsene? Og så vekkes kanskje sexlysten automatisk igjen, når ting roer seg, og presset forsvinner?

Som så mange andre ting i livet, så hender det jo det går noen uker som man ikke har lyst på ting man normalt pleier å like. Tv-serier, sjokolade, frokost, trening...

Hva tror dere om en slik måte å se det på?

Hei!

Jeg har tatt opp dette før, litt siden jeg har hatt det slik som du beskriver til tider.

Tenk deg at dette er mannen du skal leve sammen med resten av ditt liv. Dette er mannen du kommer til å ha sex med fremover. For å svare til forventningene skal dere derfor ha sex to ganger i uken, resten av deres liv, for at alt skal være normalt.

Høres ikke dette ut som en slags tvangstanke? Kanskje det ikke er så galt å ikke ha så mye sex en måned eller to? At det er viktigere med kos, kjærtegn og hyggelige ord? De gode samtalene, de morsomme opplevelsene? Og så vekkes kanskje sexlysten automatisk igjen, når ting roer seg, og presset forsvinner?

Som så mange andre ting i livet, så hender det jo det går noen uker som man ikke har lyst på ting man normalt pleier å like. Tv-serier, sjokolade, frokost, trening...

Hva tror dere om en slik måte å se det på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...