GĂ„ til innhold

Til M37 og alle andre

Anbefalte innlegg

Gjest Grabukk
Skrevet

Du har ingen grunn til Ă„ beklage hva du skriver her: http://forum.doktoronline.no/mp/forum/article?_cmd=show&id=271768

Du berÞrer nemlig noe som er veldig tendesiÞst i vÄr tid, nemlig det Ätil Ä helt legitimt rakke ned pÄ den mannlige seksualitet, og mannlighet som sÄdan.

Vi lever i en tid da 68-generasjonen og kvinneaktivister har kommet i maktposisjoner i samfunnet.

Stadig ser vi smĂ„ stikk av det. Senest i en "undersĂžkelse" forrige uke hvor det viste seg at unge jenter fĂžler seg SÅ seksuelt presset av sine jevnaldrende.

Poenget virker i fÞrste omgang OK nok, nemlig Ä dempe sexpress blandt ungdom MEN legg merke til at all skyld skal legges pÄ det mannlige kjÞnn. I undersÞkelsen og dens pÄfÞlgende konklusjoner blir det overhodet ikke vektlagt at jenter idag drikker som svamper i forhold til fÞr, faktisk like mye som gutta, og at det er mer enn sannsynlig at den pÄfÞlgende klengete og kÄte adferd har en viss sammenheng med antall "overgrep" gutter begÄr.

Idag er GUTTER meget sterkt overrepresentert blandt unge som faller utenfor samfunnet alt fra tidlig alder, med psykiske plager/rusproblemer og jeg er ikke ett Þyeblikk i tvil om at den tiltagende nedvurdering og til tider regelrette hets av alle mannlige innstinkter er mye av Ärsaken til det.

Fortsetter under...

Skrevet

NÄ mÄ ikke den godeste grabukken forvandles til en pusekatt....det blir for kjedelig!!

Og dessuten, sÄ har da ikke M37 beklaget noe av det han sa. Og sist men ikke minst, nÄ mÄ dere ikke la en liten "jentefleip" her inne velte et helt lasteskip!

Ro dere ned menn!! *S*, det VAR ikke vondt ment pÄ noen som helst mÄte.

Gjest Grabukk
Skrevet
  Tena_lady skrev (PĂ„ 8.12.2000 den 21.53):

NÄ mÄ ikke den godeste grabukken forvandles til en pusekatt....det blir for kjedelig!!

Og dessuten, sÄ har da ikke M37 beklaget noe av det han sa. Og sist men ikke minst, nÄ mÄ dere ikke la en liten "jentefleip" her inne velte et helt lasteskip!

Ta det ned ro, pusekatten og tigeren er i MEGET nĂŠr slekt.

Jeg skrev det som ett frittstÄende innlegg for Ä markere at det ikke hadde med dine festlige kommentarer Ä gjÞre (ja jeg mener festlige!)

Skrevet
  Grabukk skrev (PĂ„ 8.12.2000 den 22.00):

Jeg skrev det som ett frittstÄende innlegg for Ä markere at det ikke hadde med dine festlige kommentarer Ä gjÞre (ja jeg mener festlige!)

*Mrrrrrr-Mrrrrrrr*

;-)

Gjest Grabukk
Skrevet
  Tena_lady skrev (PĂ„ 8.12.2000 den 22.17):

*Mrrrrrr-Mrrrrrrr*

;-)

Glefs !

Skrevet
  Grabukk skrev (PĂ„ 8.12.2000 den 22.00):

Det var noe nytt at du forsÞkte Ä vÊre festelig. Man lÊrer noe nytt sÄ lenge man lever !

Annonse

Skrevet
  Tena_lady skrev (PĂ„ 8.12.2000 den 21.53):

>Ro dere ned menn!! *S*, det VAR ikke vondt ment pÄ noen som helst mÄte.

er helt rolig jeg nÄ *S*

jeg skjĂžnner at det ikke var vondt ment.

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri
Skrevet

Det er ikke sÄ helt greit Ä forstÄ hva som er poenget ditt, men likevel noen kommentarer hvis jeg forstÄr deg riktig.

Dessverre er det slik at gutter og mannfolk stÄr for det meste av kriminaliteten, i Norge sÄ vel som i de fleste land som driver med pÄlitelig statistikk pÄ omrÄdet.

Slik har det vĂŠrt lenge fĂžr kvinnefrigjĂžringen satte inn.

Det er et godt spÞrsmÄl hvorfor gutter og menn er mer "gÊrne" enn jenter og kvinner, hvor de er mer aggressive og voldelige, tar mer sjanser osv. Forskjellene merkes allerede i barnehavene, hvor guttene er mer brÄkete og oppmerskomhetskrevende, mer urolige og destruktive, mer "krigerske" om du vil.

Ligger noe av disse forskjellene i biologien? eller er det et resultat av oppdragelsen. SelvfĂžlgelig er det en kombinasjon, men at biologien spiller en viktig rolle kan det ikke herske tvil om.

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri
Skrevet

Det er ikke sÄ helt greit Ä forstÄ hva som er poenget ditt, men likevel noen kommentarer hvis jeg forstÄr deg riktig.

Dessverre er det slik at gutter og mannfolk stÄr for det meste av kriminaliteten, i Norge sÄ vel som i de fleste land som driver med pÄlitelig statistikk pÄ omrÄdet.

Slik har det vĂŠrt lenge fĂžr kvinnefrigjĂžringen satte inn.

Det er et godt spÞrsmÄl hvorfor gutter og menn er mer "gÊrne" enn jenter og kvinner, hvor de er mer aggressive og voldelige, tar mer sjanser osv. Forskjellene merkes allerede i barnehavene, hvor guttene er mer brÄkete og oppmerskomhetskrevende, mer urolige og destruktive, mer "krigerske" om du vil.

Ligger noe av disse forskjellene i biologien? eller er det et resultat av oppdragelsen. SelvfĂžlgelig er det en kombinasjon, men at biologien spiller en viktig rolle kan det ikke herske tvil om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...