Gjest Grabukk Skrevet 8. desember 2000 Skrevet 8. desember 2000 Du har ingen grunn til Ä beklage hva du skriver her: http://forum.doktoronline.no/mp/forum/article?_cmd=show&id=271768 Du berÞrer nemlig noe som er veldig tendesiÞst i vÄr tid, nemlig det Ätil Ä helt legitimt rakke ned pÄ den mannlige seksualitet, og mannlighet som sÄdan. Vi lever i en tid da 68-generasjonen og kvinneaktivister har kommet i maktposisjoner i samfunnet. Stadig ser vi smÄ stikk av det. Senest i en "undersÞkelse" forrige uke hvor det viste seg at unge jenter fÞler seg Sà seksuelt presset av sine jevnaldrende. Poenget virker i fÞrste omgang OK nok, nemlig Ä dempe sexpress blandt ungdom MEN legg merke til at all skyld skal legges pÄ det mannlige kjÞnn. I undersÞkelsen og dens pÄfÞlgende konklusjoner blir det overhodet ikke vektlagt at jenter idag drikker som svamper i forhold til fÞr, faktisk like mye som gutta, og at det er mer enn sannsynlig at den pÄfÞlgende klengete og kÄte adferd har en viss sammenheng med antall "overgrep" gutter begÄr. Idag er GUTTER meget sterkt overrepresentert blandt unge som faller utenfor samfunnet alt fra tidlig alder, med psykiske plager/rusproblemer og jeg er ikke ett Þyeblikk i tvil om at den tiltagende nedvurdering og til tider regelrette hets av alle mannlige innstinkter er mye av Ärsaken til det. 0 Siter
Tena_lady Skrevet 8. desember 2000 Skrevet 8. desember 2000 NÄ mÄ ikke den godeste grabukken forvandles til en pusekatt....det blir for kjedelig!! Og dessuten, sÄ har da ikke M37 beklaget noe av det han sa. Og sist men ikke minst, nÄ mÄ dere ikke la en liten "jentefleip" her inne velte et helt lasteskip! Ro dere ned menn!! *S*, det VAR ikke vondt ment pÄ noen som helst mÄte. 0 Siter
Gjest Grabukk Skrevet 8. desember 2000 Skrevet 8. desember 2000 Tena_lady skrev (PÄ 8.12.2000 den 21.53): NÄ mÄ ikke den godeste grabukken forvandles til en pusekatt....det blir for kjedelig!! Og dessuten, sÄ har da ikke M37 beklaget noe av det han sa. Og sist men ikke minst, nÄ mÄ dere ikke la en liten "jentefleip" her inne velte et helt lasteskip! Ro dere ned menn!! *S*, det VAR ikke vondt ment pÄ noen som helst mÄte. Ta det ned ro, pusekatten og tigeren er i MEGET nÊr slekt. Jeg skrev det som ett frittstÄende innlegg for Ä markere at det ikke hadde med dine festlige kommentarer Ä gjÞre (ja jeg mener festlige!) 0 Siter
Tena_lady Skrevet 8. desember 2000 Skrevet 8. desember 2000 Grabukk skrev (PÄ 8.12.2000 den 22.00): Ta det ned ro, pusekatten og tigeren er i MEGET nÊr slekt. Jeg skrev det som ett frittstÄende innlegg for Ä markere at det ikke hadde med dine festlige kommentarer Ä gjÞre (ja jeg mener festlige!) *Mrrrrrr-Mrrrrrrr* ;-) 0 Siter
Gjest Grabukk Skrevet 8. desember 2000 Skrevet 8. desember 2000 Tena_lady skrev (PĂ„ 8.12.2000 den 22.17): *Mrrrrrr-Mrrrrrrr* ;-) Glefs ! 0 Siter
shandy Skrevet 8. desember 2000 Skrevet 8. desember 2000 Grabukk skrev (PÄ 8.12.2000 den 22.00): Ta det ned ro, pusekatten og tigeren er i MEGET nÊr slekt. Jeg skrev det som ett frittstÄende innlegg for Ä markere at det ikke hadde med dine festlige kommentarer Ä gjÞre (ja jeg mener festlige!) Det var noe nytt at du forsÞkte Ä vÊre festelig. Man lÊrer noe nytt sÄ lenge man lever ! 0 Siter
M37 Skrevet 9. desember 2000 Skrevet 9. desember 2000 Tena_lady skrev (PÄ 8.12.2000 den 21.53): NÄ mÄ ikke den godeste grabukken forvandles til en pusekatt....det blir for kjedelig!! Og dessuten, sÄ har da ikke M37 beklaget noe av det han sa. Og sist men ikke minst, nÄ mÄ dere ikke la en liten "jentefleip" her inne velte et helt lasteskip! Ro dere ned menn!! *S*, det VAR ikke vondt ment pÄ noen som helst mÄte. >Ro dere ned menn!! *S*, det VAR ikke vondt ment pÄ noen som helst mÄte. er helt rolig jeg nÄ *S* jeg skjÞnner at det ikke var vondt ment. 0 Siter
Berthold Grunfeld, professor i psykiatri Skrevet 9. desember 2000 Skrevet 9. desember 2000 Det er ikke sÄ helt greit Ä forstÄ hva som er poenget ditt, men likevel noen kommentarer hvis jeg forstÄr deg riktig. Dessverre er det slik at gutter og mannfolk stÄr for det meste av kriminaliteten, i Norge sÄ vel som i de fleste land som driver med pÄlitelig statistikk pÄ omrÄdet. Slik har det vÊrt lenge fÞr kvinnefrigjÞringen satte inn. Det er et godt spÞrsmÄl hvorfor gutter og menn er mer "gÊrne" enn jenter og kvinner, hvor de er mer aggressive og voldelige, tar mer sjanser osv. Forskjellene merkes allerede i barnehavene, hvor guttene er mer brÄkete og oppmerskomhetskrevende, mer urolige og destruktive, mer "krigerske" om du vil. Ligger noe av disse forskjellene i biologien? eller er det et resultat av oppdragelsen. SelvfÞlgelig er det en kombinasjon, men at biologien spiller en viktig rolle kan det ikke herske tvil om. 0 Siter
Berthold Grunfeld, professor i psykiatri Skrevet 9. desember 2000 Skrevet 9. desember 2000 Det er ikke sÄ helt greit Ä forstÄ hva som er poenget ditt, men likevel noen kommentarer hvis jeg forstÄr deg riktig. Dessverre er det slik at gutter og mannfolk stÄr for det meste av kriminaliteten, i Norge sÄ vel som i de fleste land som driver med pÄlitelig statistikk pÄ omrÄdet. Slik har det vÊrt lenge fÞr kvinnefrigjÞringen satte inn. Det er et godt spÞrsmÄl hvorfor gutter og menn er mer "gÊrne" enn jenter og kvinner, hvor de er mer aggressive og voldelige, tar mer sjanser osv. Forskjellene merkes allerede i barnehavene, hvor guttene er mer brÄkete og oppmerskomhetskrevende, mer urolige og destruktive, mer "krigerske" om du vil. Ligger noe av disse forskjellene i biologien? eller er det et resultat av oppdragelsen. SelvfÞlgelig er det en kombinasjon, men at biologien spiller en viktig rolle kan det ikke herske tvil om. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.