D DIOR Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Er en jente på 23 år som har gått på p-piller siden jeg var 12 pga sterke mens smerter. Nå vil imidlertid jeg og min samboer ha barn og har derfor sluttet med pillene i april i år. Når jeg brukte pillene var mensen som en klokke og varte i 4 dager uten smerter og med kraftigest blødning i midten av perioden. Blodet var friskt i fargen. Nå begynner det med noe brunaktig grums som kan se ut som koagulert blod, dette varer i ca 6 dager, så er det 4 dager med normale blødninger og mens smerter som jeg husker fra før jeg begynte med pillen etterfulgt av ca 3 dager med grumsete blod igjen. Dette begynner å bekymre meg stort og lurer på hva som kan vere galt??? Det sliter dessuten på forholdet med så lange avholdsperioder når vi ønsker oss så sterkt barn!!! Håper på raskt svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121566-menstuasjon-etter-avsluttet-p-pillebruk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Du har altså blødning nå i 13 dager per måned. Du bør få en undersøkelse for å se om det er noe unormalt på livmorhalsen, f.eks. rikelig med slimhinne (ektopi) som gir blødning. Noen ganger kan en slik blødning skyldes at du produserer for lite progesteron, det er hormonet som dannes etter eggløsning. Det kan sjekkes med en blodprøve ca. en uke før ventet menstruasjon. Det er ikke noe i veien for å ha samleie selvom man har blødning, men det kan kanskje være litt ekkelt. Den periode hvor du kan bli gravid er i seks dager som avsluttes eggløsningsdagen eller dagen etterpå. Eggløsningen kommer ca 14 dager før den normale blødning starter, altså din 4 dagers periode. Da skal du etter mine beregninger være blødningsfri. Vanligvis begynner man først utredning for barnløshet etter 12 måneders forsøk, men få en sjekk av livmorhalsen! Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121566-menstuasjon-etter-avsluttet-p-pillebruk/#findComment-736424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.