Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år gammel og mor til 3 barn. I mai fikk jeg satt min første p-sprøyte, og jeg så fram til å slippe å tenke på prevensjon de neste 3 månedene. Etter 6 uker fikk jeg blødninger, og jeg trodde disse ville gi seg av seg selv innen rimelig tid. Jeg blødde i 6 uker(!),- til jeg fikk satt min neste sprøyte. Da gav blødningene seg samme dag. Nå har det gått 6 nye uker uten problemer,- og i dag har jeg begynt å blø igjen. Jeg ser fortvilet fram mot nye blødende uker... Tanken på sex er fjern for meg når jeg blør (mye) og flere uker uten sex er ikke noe gøy! Er det mulig å sette en ny sprøyte nå, eller må jeg vente? Sprøytene skal liksom settes hver 12 uke eller noe sånt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121623-l%C3%B8psk-mens-med-p-spr%C3%B8yte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dessverre kan det gå mange måneder, opp til ett år før menstruasjonen blir mindre eller stopper helt opp. Det må tålmodighet til. Du kan forsøke å få satt sprøytene litt hyppigere, f.eks. hver 2.måned. Det kan i noen tilfeller hjelpe.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Dessverre kan det gå mange måneder, opp til ett år før menstruasjonen blir mindre eller stopper helt opp. Det må tålmodighet til. Du kan forsøke å få satt sprøytene litt hyppigere, f.eks. hver 2.måned. Det kan i noen tilfeller hjelpe.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Mange leger og jordmødre og slikt som er veldig i tvil om det er noe særlig å sette sprøyte hyppigere enn hver tolvte uke da... jeg fikk ikke anbefalt det til slutt iallfall, men det har kanskje noe med alder å gjøre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...