siddis_20 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 I midten av august begynte jeg på høyskolen, hvor jeg ble kjent med en jente. Jenta og jeg har over tiden som har gått siden da blitt ganske gode venner. Men nå tror jeg at jeg har blitt forelsket i henne. Problemet mitt ligger i at hun har en kjæreste (som er i militæret). Jeg håpet at etterhvert som vi ble enda bedre kjent, at jeg kunne fortelle henne hva jeg føler, men i stedet blir jeg bare mer og mer usikker. Jeg vet at hun liker meg, men ikke om hun liker meg på DEN måten. Når vi snakker sammen bare vi to, virker det som hun unngår å snakke om kjæresten(kan det bety noe?), men jeg vet at hun elsker ham. Jeg er redd for å ødelegge det vennskapet vi har, hvis jeg forteller henne hva jeg føler, samtidig som jeg er redd for å kanskje gå glipp av noe som kan bli bra, fordi jeg ikke tør å si det. Jeg tenker på henne hele tiden og holder på å bli gal av det. Jeg er ganske fortvilet akkurat nå, og håper at det er noen der ute som kan hjelpe meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121661-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
redd fisk 20 Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 kjenner meg igjen på en måte siden jeg har hatt det nesten på samme måte... Men det jeg erfarte var at når jeg sa det til henne så tok hun litt avstand med en gang, men kom "tilbake" etter ikke så veldig lang tid.. Det er jo drit vanskelig å bare være venn med noen du er forelsket i, men nå vet jo ikke jeg åssen dere har det sammen om det er en skikkelig klikk mellom dere, men er det det så har du ingenting å tape på å si hva du føler for henne!! hvis hun føler noe for deg også så er det vel bare å kjøre på...!?! Håper du finner ut hva du vil gjøre... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121661-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-736811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest raddis Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 kjenner meg igjen på en måte siden jeg har hatt det nesten på samme måte... Men det jeg erfarte var at når jeg sa det til henne så tok hun litt avstand med en gang, men kom "tilbake" etter ikke så veldig lang tid.. Det er jo drit vanskelig å bare være venn med noen du er forelsket i, men nå vet jo ikke jeg åssen dere har det sammen om det er en skikkelig klikk mellom dere, men er det det så har du ingenting å tape på å si hva du føler for henne!! hvis hun føler noe for deg også så er det vel bare å kjøre på...!?! Håper du finner ut hva du vil gjøre... Når du sier hun kom "tilbake", mener du da bare som venn?? Jeg har ei slik venninne. Hun vet at jeg elsker henne vanvittig høyt, hun har ingen andre, men hun sier hun ikke er glad i meg på DEN måten. Men hun har vært en fantastisk venn, vi mailer, sms-er og snakker sammen så og si daglig.. Hun svikter meg ALDRI! ..Og selv om jeg sa sånn som redd fisk (til og med med tårer), trakk hun seg ikke tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121661-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-736901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg har mistet endel kamerater på dette, men da var det jeg som var jenta, og de som fortalte meg hva de følte. Jeg hadde kanskje hatt en mistanke om dette, og muligens burde jeg flørtet enda mindre og snakket mer om kjæresten min, men så er det jo gøy å bli flørtet med også, jenter elsker jo oppmerksomhet og komplimenter sant. Når jeg ikke besvarte deres følelser trakk de seg unna meg, og vi mistet kontakten. Jeg har også hatt kamerater som har vært mer spøkefulle, og tatt mer den "om du hadde vært singel, så skulle jeg gjort alt for å sjarmere deg i senk..." -tonen. Ble litt mer ufarlig da, men man prøver jo å passe på å ikke sende ut feil signaler. Vet ikke helt hva jeg skal råde deg til, vanskelig å si hvordan du vil reagere på en avvisning, og hvordan hun vil reagere på en tilnærming, og ikke minst om vennskapet deres vil overleve dette. Tror jeg ville avventet faktisk. Hun har på mange måter satt kjærlighetslivet sitt litt på vent, da hun har en kjæreste i militæret. Uansett må hun få tiden når han kommer tilbake derfra, til å finne ut av om forholdet deres fortsatt holder. Først når hun eventuelt har avviklet det forholdet, vil hun være klar for et nytt forhold, og det er ikke så lett å gjøre når kjærsten er i militæret. Vanskelig å vite om det man føler er pga avstanden eller ikke... Hun trenger nok en venn, og kanskje vet hun og skjønner at du er forelsket i henne, men viser det ikke for at du ikke skal misforstå, og fordi hun vil slippe å avvise deg og miste deg som venn. Kanskje hun har noen søte venninner du kan møte? Eller enda bedre, at de igjen har noen venninner du kan møte? Så får du kanskje både venninne og kjæreste etterhvert? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121661-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-736905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
siddis_20 Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 kjenner meg igjen på en måte siden jeg har hatt det nesten på samme måte... Men det jeg erfarte var at når jeg sa det til henne så tok hun litt avstand med en gang, men kom "tilbake" etter ikke så veldig lang tid.. Det er jo drit vanskelig å bare være venn med noen du er forelsket i, men nå vet jo ikke jeg åssen dere har det sammen om det er en skikkelig klikk mellom dere, men er det det så har du ingenting å tape på å si hva du føler for henne!! hvis hun føler noe for deg også så er det vel bare å kjøre på...!?! Håper du finner ut hva du vil gjøre... Tusen takk for svar snilen og redd fisk. Alltid greit å få råd av noen som har opplevd dette (noe lignende) før. Jeg har faktisk blitt litt klokere allerede, men enda ikke bestemt meg hva jeg vil. Vil jo ikke at hun ska ta avstand fra meg om jeg sier det og ikke "liker" det. Men igjen, tusen takk for svar. Jeg tror jeg avventer situasjonen litt før jeg gjør noe. Setter også pris på flere innlegg. Jeg må finne ut av dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121661-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-737140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Uff nei, ikke fortell henne det. Jeg fikk høre noe liknende av en kamerat. Gjorde vennskapet vårt veldig vanskelig. Vi har ikke så mye kontakt for tiden, jeg venter på at forelskelsen går over. Det er sikkert vanskelig å være venner med noen du er forelsket i, men jeg tror ikke ting blir bedre om du forteller henne det heller. Skal det bli noe mellom dere bør hun ta det første skrittet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121661-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-738348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.