Gå til innhold

Pergotime

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne 31år

Hei.Har sluttet med Diane p-piller for et år siden(etter og ha brukt det i over 10 år.) og mensen er enda ikke regelmessig.Fikk pergotime av gynekologen min som mente jeg skulle prøve det. Har tatt en kur(50 mg/1tbl i fem dager), men dessverre var ikke forloveden min hjemme når jeg mener at jeg hadde eggløsning.Begynte med første pergotime tbl. uavh. av menstruasjon og fikk mye slim og eggløsningssm. på ene siden etter fjerde tbl.14.dager etter fikk jeg menstruasjon.Da forloveden min jobber i utlandet er det vanskelig å "time" dette og vi begynner å bli ganske fortvilet. Kan du gi noen råd ifht. vår situasjon og er det mulig at eggløsning kommer allerede etter fjerde tbl. når man begynner uavh. av menstruasjon? Isåfall er kanskje gunstig tidspunkt for samleie for oss allerede fra første tbl.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121992-pergotime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Når menstruasjonen er uregelmessig betyr det at også eggløsningen er uregelmessig, evt ikke til stede. Har man sjekket dine hormoner og evt funnet forklaring på forstyrrelsen?

Vanligvis kommer eggløsning først noen dager etter siste pergotime, men du kan jo ha hatt en spontan eggløsning. Det ser ut som graviditeter kan oppstå i en periode som avsluttes eggløsningsdagen eller dagen etterpå. Du bør få en oversikt over din forlovedes reiser og bruke pergotime så det passer noenlunde med hans tilstedeværelse. Snakk med gynekologen om timingen. Etterhvert vil du begynne mer systematisk med pergotime, så er det lettere å beregne. Hvis det er helt håpløst, kan man fryse ned sæden og inseminere på passe tidspunkter, men det er en spesialoppgave for et infertilitetssenter.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121992-pergotime/#findComment-741521
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...