Gå til innhold

Anbefalte innlegg

mums1365380584

Det viser seg at jeg ikke har eggl. og min syklus er kun på 16 dager. Har mensen i ca.6 dager. Ultralydund.er tatt og viste en oppsamling av eggposer. Blodprøver har støttet opp om diagnose. Skal nå prøve Pergo-kur samtidig med Primolut Vil syklusen bli lengre dersom jeg får eggløsning? Har vi noen sjangs når jeg ikke har normal syklus? Er også plaget med herpes i underlivet,men ikke min partner. Har lest om farer i forb.med graviditet. Har du noen info til meg? Har hatt dette i 4år. Er dette farlig for fosteret? Kan jeg få keisersnitt? Ble veldig bekymret!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121994-manglende-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En så kort syklus tyder på at du ikke har eggløsning, og det er hensikten med pergotime å få den normalt i gang. Da vil syklus bli normal. Med eggløsnng vil du ha tilnærmet 'normal sjanse' for graviditet.

Herpes kan hvis det er utbrudd smitte barnet, og man foretar derfor keisersnitt hvis det er sår ved fødselen, ellers ikke. Hvis du evt får mange anfall under svangerskapet, kan man gi forebyggende behandling. (Egentlig er det bare det første anfallet som er spesielt farlig for barnet, ved senere anfall er risiko for barnet ikke så stor)

Jeg synes ikke du skal bekymre deg om dette problemet.

Lykke til med forsøk på å bli gravid.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...