Gjest sdsd Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 fordi vi har et godt og varmt vennskap som ikke er å kaste vrak på... fordi vi har felles barn som vi ønsker å oppdra sammen... fordi vi har et veldig godt miljø rundt oss her vi bor, og fordi ingen av oss greier å bo i området av økonomiske årsaker... fordi vi har gode bånd til hverandres familier... fordi vi har begge jobber som krever så pass mye av oss at for å gi ungene det de trenger av tid og omsorg må vi være sammen om det.. fordi sex ikke trenger å være det viktigste i et forhold... fordi å skilles vil endre forholdet til våre venner... fordi vi ønsker å dele hverdagen - vi kan ikke tenke oss å endre på det... Dette er ikke en prioritert liste ! Dere gidder bare ikke jobbe for å beholde spenningen og gnisten mellom dere? Tar bare den lettvinte veien med andre, som til slutt vil føre til at det blir slutt mellom dere uansett. og kanskje dere da blir uvenner i tillegg?? Dere må dessuten tenke på at dere ikke skal såre de andre dere trekker med på det her... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122018-%C3%A5pent-ekteskap/page/2/#findComment-741032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 fordi vi har et godt og varmt vennskap som ikke er å kaste vrak på... fordi vi har felles barn som vi ønsker å oppdra sammen... fordi vi har et veldig godt miljø rundt oss her vi bor, og fordi ingen av oss greier å bo i området av økonomiske årsaker... fordi vi har gode bånd til hverandres familier... fordi vi har begge jobber som krever så pass mye av oss at for å gi ungene det de trenger av tid og omsorg må vi være sammen om det.. fordi sex ikke trenger å være det viktigste i et forhold... fordi å skilles vil endre forholdet til våre venner... fordi vi ønsker å dele hverdagen - vi kan ikke tenke oss å endre på det... Dette er ikke en prioritert liste ! "fordi vi har et godt og varmt vennskap som ikke er å kaste vrak på... fordi vi har felles barn som vi ønsker å oppdra sammen... fordi vi har et veldig godt miljø rundt oss her vi bor, og fordi ingen av oss greier å bo i området av økonomiske årsaker... fordi vi har gode bånd til hverandres familier... fordi vi har begge jobber som krever så pass mye av oss at for å gi ungene det de trenger av tid og omsorg må vi være sammen om det.. fordi å skilles vil endre forholdet til våre venner... fordi vi ønsker å dele hverdagen - vi kan ikke tenke oss å endre på det... fordi sex ikke trenger å være det viktigste i et forhold..." Det med sexen kan du vel ikke mene??? Dere risikerer jo å ødelegge alle de andre tingene du ramser opp som viktige, bare for å ha sex.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122018-%C3%A5pent-ekteskap/page/2/#findComment-741062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg tror dere bare utsetter hele skilsmissen ved å tillate "åpent ekteskap". Rett og slett. Før eller siden vil en av dere, eller begge, møte noen det oppstår følelser med. Eller en av dere møter en som ikke vil gi seg, og som blir plagsom. En som ringer eller sender SMS til alle tider på døgnet...Det er et utall av ulike scenarioer som kan oppstå. De færreste ektefeller kan leve med et slikt forhold i årevis. De fleste skjærer det seg alvorlig for. Hva om mannen din for eksempel gjør en annen kvinne gravid!??? Har du tenkt på det? Det at dere fremdeles har sex med hverandre oppi dette, forutsetter at dere begge er uhyggelig nøye med kondombruk. Og det er heller ingen garanti mot å få kjønnssykdommer. Dere ender vel opp med å smitte hverandre med det utroligste...hva sier du til å få litt flatlus, for eksempel? Nei, jeg tror ikke sånt kan fungere i lengden. En tid, ja, men før eller siden blir det problemer...alvorlige problemer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122018-%C3%A5pent-ekteskap/page/2/#findComment-741080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
quelle Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 men avslutter debatten fra min side ettersom det ikke ser ut til at noen med egne erfaring deltar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122018-%C3%A5pent-ekteskap/page/2/#findComment-741294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninnimor Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hei, jeg har erfaring, men riktignok fra den "andre" siden. For noen år siden hadde jeg et forhold til en mann som levde i et "åpent" ekteskap. Både han og kona hans hadde elskere og elskerinner på si, og de fortalte hverandre alt. Ekteskapet deres var ganske turbulent, mye følelser og intriger, det så ut til å gå litt opp og ned (noe det sikkert gjør i alle ekteskap). Jeg tror de likte å lage intriger også, og å gjøre hverandre sjalu. Det var i tillegg en del alkohol inne i bildet. Så vidt jeg vet er de gift ennå, dvs har vært gift i ca 15-20 år. Jeg var sammen med ham mest for sexen og vennskapets skyld, var ofte på besøk når kona også var hjemme. Fikk også tilbud om trekant, men det var jeg ikke interessert i. Jeg trakk meg ut av dette forholdet da jeg fikk meg kjæreste selv. Da brøt jeg rett og slett kontakten med dem. Jeg ville ikke selv orke å leve i et slikt "åpent" forhold, men respekterer at andre gjør det. Lykke til, uansett hva dere måtte bestemme dere for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122018-%C3%A5pent-ekteskap/page/2/#findComment-741363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Den stakkaren som er 'tidtrøyte' er forhåpentligvis i en lignende ekteskap/forhold og det var selvsagt åpenhet også i forhold til denne andre parten jeg snakket om. Men helt klart, det er en vanskelig balansegang og jeg har ingen svar ettersom det ikke er prøvd ut ennå. Det å 'lure' noen med på dette opplegget med gull og grønne skoger er ikke intensjonen! Jeg skjønner,men skjønner liksom ikke . Teorien er grei, men å få det til å "fungere" i praksis?? Ønkser dere iallefall lykke til, og håper dere finner ut av det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122018-%C3%A5pent-ekteskap/page/2/#findComment-741608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.