Gå til innhold

Rehabiliteringspenger, annen støtte i tilegg?

Anbefalte innlegg

Gjest jeghardaikkenonick

Hei,

Jeg er en gutt på 19år. Jeg har vært sykemeldt helt siden 17. Jeg har ikke jobbet, men derimot har jeg et år fullført på VGS. Jeg får for tiden rehabiliteringspenger på 5900kr i månden etter at skatten er trukket i fra.

Mine spørsmål er:

1. En som bor hjemme som jeg kjenner, som ikke har noen faste utgifter, mottar 6700kr månden, hvorfor det? Han er to år eldre enn meg og har ingen utdannelse.

2. Hvorfor mottar jeg mindre enn han når jeg ikke bor hjemme og har en leie på 4000kr månden? Har jeg ikke rett til mer penger? Har netopp flyttet, bodde hjemme før.

3. Hva slags støtte kan jeg få? Har hørt at en kan få innflyttingsstøtte fra sosialkontoret og siden jeg er sykemeldt fra skolen og selv om jeg ikke deltar i undervisningen så har jeg rett til borteboerstipend?

Er ganske vanskelig å klare seg på 1500kr månden. Da snakker jeg bare om mat.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...