Gå til innhold

Brev, bilder osv av/fra eksen

Anbefalte innlegg

Gjest trydhill

Hvor lenge er det vanlig å bevare bilder av og brev og pusete lapper fra eksen? Skal man gjemme dem i en eske og legge dem bort, men fortsatt ha dem, eller kaste alt?

Min nye kjæreste har fortsatt alt liggende i skuffen på pulten som før, mens jeg har ryddet bort/kastet det meste av mitt.. Føler at han trenger å ha "henne" nær seg fortsatt, titte på bilder av henne og mimre.. og det er jeg ikke komfortabel med..

Går det ann å be ham legge det vekk, evt kaste det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122084-brev-bilder-osv-avfra-eksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom jeg var deg, ville jeg ikke bedt ham om å kaste det, i hvert fall. Mannen min fikk meg til å gjøre det da vi var ung og nyforelsket. Han var nokså uerfaren,mens jeg hadde et noe lengre forhold bak meg. Han forstod overhodet ikke hvorfor jeg ville ta vare på bildene, og ba meg kaste dem, hvilket jeg gjorde.

I ettertid forstod jeg jo at det kom av usikkerhet og sjalusi, men da var jo bildene vekk... Ikke det at jeg savner dem så fryktelig, men det var jo en del av ungdomstiden min..

mvh

Jeg lurer også på dette faktisk. De første årene lot jeg bildene og lappene ligge hjemme hos foreldrene mine på barnerommet der, var redd for å begynne å rippe opp i ting. Noen bilder snek seg også med hit, og de ligger langt nede i en bag jeg ikke har ryddet i.

Litt ekkelt å tenke på, og kjæresten min plutselig skulle finne disse bildene. For det er jo ikke fordi jeg ønsker å ha ham nær som du sier, eller savner ham, jeg vet bare ikke om jeg skal kaste dem eller gjemme dem på loftet til jeg blir gammel... og jeg orker ikke begynne å rydde opp i det, litt latskap og litt blandede følelser.

mulig du med litt press kan få ham til å legge det i en eske og rydde den bort. men det er jo kjedelig å rydde da, og da er man jo nødt å takle fortiden på nytt... skummelt, for man får jo et følelsesrush av slikt, selv om man ofte innser at det er fortid og at fremtiden er lysere enn noen sinne.

Det blir vel litt feil å snakke om vanlig/normalt her. Dette må en finne ut sammen. Plager det deg bør det ikke være et stort problem for hanå gjemme det vekk.

Det vanligste er vel å beholde dette, men da i en eske, og ikke se på det hele tiden.

Du kan be han legge det vekk i en eske på loftet eller noe. Men du har ingen rett til å be han kaste det!!

Du har ingen garanti for at det blir dere to på livstid, og ikke han heller. Å be han slette alt fra sitt tidligere liv før deg, og så blir det slutt mellom dere om seks måneder....?? Niks. Det hadde ikke jeg gått med på (om jeg nå hadde slik samler-mani da...)

Jeg har frivillig kastet svært mye, om ikke absolutt alt, fra tidligere forhold. Det er svært lite jeg har igjen, muligens noen ytterst få bilder av et par eks-kjærester. Men jeg vet ikke engang hvor det er lenger:-)

Men dette er altså rett og slett fordi jeg ikke gidder å ha det mer. Ikke fordi noen har bedt meg om det.

laguna1365380434

Både jeg og kjæresten min har bilder og minner fra diverse ekser, noe i fotoalbum, noen bilder på noen korktavler og brev og sånne ting i skap og skuffer.

Jeg ville aldri be ham kaste det, og jeg ville bli satt ut og jeg ville nektet om han ba meg kaste mitt. Men jeg ville nok bli litt sjalu og forvirret om han drev og puslet med det og hadde det fremme til daglig. Det synes jeg er litt respektløst og jeg hadde spurt om hvorfor det var så interessant nå. Jeg tror jeg hadde tolket det som en slags demonstrasjon.

Annonse

Gjest trydhill

Både jeg og kjæresten min har bilder og minner fra diverse ekser, noe i fotoalbum, noen bilder på noen korktavler og brev og sånne ting i skap og skuffer.

Jeg ville aldri be ham kaste det, og jeg ville bli satt ut og jeg ville nektet om han ba meg kaste mitt. Men jeg ville nok bli litt sjalu og forvirret om han drev og puslet med det og hadde det fremme til daglig. Det synes jeg er litt respektløst og jeg hadde spurt om hvorfor det var så interessant nå. Jeg tror jeg hadde tolket det som en slags demonstrasjon.

Du sa jo dere hadde bilder fremme på korktavler?

Gjest ikke sign

Jeg kastet alt, mannen har noen få ting (som ligger i kjelleren og jeg ikke vil ha her...). Venninnen min fant en eske med bilder/brev fra mannens ex; han kvittet seg med litt. Noe ville han ha, og det er vel ok. Jeg synes ikke det er vits i å ta vare på noe.

mil1365380270

"Føler at han trenger å ha "henne" nær seg fortsatt, titte på bilder av henne og mimre.. "

Det der hadde ikke jeg likt, hvis han mener det du skriver. Trøst deg med at det hadde vært værre om han hadde gjemt det, og smugtittet.

Naturlig å pakke det vekk, f.eks. på loftet. Du kan jo foreslå det for ham, og så la han ta styringen?

• 2 uker senere...
Gjest karison

Jeg ville bedt ham om å legge det bort. Du skal slippe å bli minnet på hans fortid med andre damer. Det er nok ålreit for ham å ha bildene, ikke nødvendigvis pga følelser, men som et minne av hans liv og hva fortiden har bestått av. Det er noe du aldri vil kunne påvirke, dessverre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...