kvinne i nød Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg er en jente som har en sønn på 18 mnd. Før han ble født hadde jeg og min mann ett flott sexliv sammem, men etter fødselen ble det nesten helt slutt. det er jeg som stopper det. jeg vrir meg unna, men skjønner ikke helt hvorfor. Inne i meg vil jeg men likevel har jeg ikke lyst når alt kommer til stykket. Nå har det gått 18 mnd og det er fortsatt ikke noe bedre. Jeg tenkte nemlig at det ville gå over etter hvert. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, men jeg kan ikke fortsette slik. Jeg ble gravid som 17 åring og det var ikke planlagt. jeg er gift nå og vi har det bra ellers. Vær så snill å hjelp meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122089-samlivsproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg tror du begynte å ha sex fast litt tidlig kanskje? Må vi virkelig ha lyst på sex annenhver dag for resten av livet? det tror ikke jeg. Jeg tror man må ha perioder med litt mindre sex også jeg. Håper dere kan kose og klemme og sånn fordet da, det er jo minst like viktig! Kanskje dere kan onanere hverandre istedenfor sex? Da får man ut litt spenninger, og så er det ikke like slitsomt og tiltak og energisk som samleie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122089-samlivsproblemer/#findComment-739388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Svært mange kvinner opplever det samme som deg. Etter fødselen er det vanskelig å vekke lysten til live igjen. En vanlig årsak er at kvinner får dekt så mange av sine fysiske behov for nærhet fra barnet, at det ikke blir "plass" til mannens kjærtegn. Det gjelder spesielt ofte dersom barnet sover i foreldrenes seng. Er det tilfellet, kan det hjelpe å flytte barnet over i egen seng og om dere har plass – over til eget rom. Dessuten sliter mange med å få lyst på sex etter fødsel pga. den fysiske og psykiske omstillingen både kroppen og tilværelsen gjennomgår under graviditet og fødsel. Etter fødselen tar det lang tid før hormonbalansen stabiliserer seg. Mange får for eksempel ikke mensen tilbake før etter at de har holdt opp å amme. I tillegg til få sex-ja-takk-hormoner, er det mange som i tillegg har dårlig muskulatur i bekkenbunnen. Disse musklene har ikke bare som oppgave å holde barn i magen under graviditeten og mellomgulvet på plass. De har også stor betydning for kvinners evne til å oppnå orgasme og til å kjenne seksuell lyst. Disse musklene har vanligvis fått hard medfart under graviditet og fødsel. Jeg foreslår derfor at du jobber seriøst med oppøving av PC-muskler. Helsestasjonene gir veiledning. I tillegg bør du vite at onani også gir super-trening til de samme musklene. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122089-samlivsproblemer/#findComment-744215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.