Piglet Skrevet 10. desember 2000 Skrevet 10. desember 2000 Hei! Jeg er inne i min første "prøvesyklus" etter en senabort i oktober (dette grunnet nevralrørsdefekt hos barnet). I dag fikk jeg, etter alt og dømme, utslag på ClearPlan eggløsningstest. Hvis denne testen er riktig, vil jeg få eggløsning innen de neste 24-36 timene. I går fikk jeg imidlertid omgangssyken, med oppkast og kraftig diaré. Jeg ringte til legevakten, hvor de foreslo å ta "Immodium" mot diaréen. Er dette trygt å ta samtidig med en eventuell befruktning? Jeg ville være svært takknemlig for svar, da det er viktig for meg å bli gravid igjen så fort som mulig. Mvh 0 Siter
Gjest NLM Skrevet 10. desember 2000 Skrevet 10. desember 2000 Hallo. For det første, trist med aborten du opplevde. ( Immodium skulle ikke ha noe å si for en befruktning (se pakn. vedlegg)sitat fra felleskatalogen " ved terapeutiske doser til moren synes risikoen for påvirkning av barnet usannsynlig" Det andre du kan gjøre er å spise (evt. drikke) noe salt da salt binder væske i kroppen, noe som reduserer vannmengden i tarmen som igjen vil redusere diarè. Har du salt potetgull eller salte kjeks, spis det, ikke drikk så mye væske sammen med det. Lykke til 0 Siter
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 11. desember 2000 Skrevet 11. desember 2000 Det er meg bekjent ingen problemer med bruk av Imodium i forkant av en evt.graviditet,men under graviditet er erfaringene små,da man av etiske grunner ikke kan teste dette ut på gravide.Dog synes det usannsynlig at terapeutiske doser skal kunne skade barnet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.