Gjest overarbeidet Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Typen min og jeg har bestemt oss for å flytte sammen, men først må jeg få ordnet barnehageplass til datteren min siden vi flytter til en annen kommune. Typen min har et problem - han har så mange ting på tapeten hele tiden at han ikke får slappet av. Han har vært hos legen som har sagt han er overarbeidet til de grader og legen truet med å "tvangs"sykemelde han i 2 mnd. Han roet ned tempoet etter dette, men nå er det tilbake der han var. Jeg får vondt når jeg ser på han, han ser så utrolig sliten ut. tror han er mer sliten enn han innrømmer. Og jeg prøver å få han til å forstå at han må roe ned nå hvis ikke kommer han til å få et sammenbrudd en dag. Men det går jo ikke inn !!! Han er så utrolig pliktoppfyllende (noe som er positivt) og tenker på alle andre før seg selv. Men nå er det faktisk på tide å tenke på seg selv også, hvis han ikke skal ødelegge helsa si helt. Han sier at de eneste gangene han virkelig slapper av er når vi er sammen, og det vet jeg. Men vi ser hverandre bare i helgene, og dvs at han ikke får hvilt nok. For når ikke jeg er der, så durer han i vei. Er jeg tilstede klarer jeg å bremse han litt. Er det noen som har noen gode råd til hvordan jeg skal få han til å forstå at han må ta det med ro ? Egentlig så skulle jeg ønske at legen sykemeldte han den gangen han var der. Han har også en veldig krevende jobb, psykisk og problemer på arbeidsplassen som han prøver å rydde opp i. Alt av råd mottas med stor takk. Det er så vondt å se han slik, for han betyr alt for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122361-overarbeidet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
på godt og vondt Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Kan du få ham til å sette opp en liste over hvilke gjøremål i løpet av uken som er absolutt nødvendige, hvilke han har lyst til å gjøre og hva han kan la være (som kanskje andre kan gjøre)? Be ham sette av tid i almannanakken som er hellig, hvor han kan gjøre det han selv har lyst til (eller ingenting), og være like pliktoppfyllende for seg selv som han er for andre. Det er flott at han står på, men desverre er det ofte slik at andre vet å utnytte denne godheten. Og den dagen har blir utbrent, vil alle dem som har tatt ham som en selvfølge kanskje t.o.m. sutre for at han "aldri stiller opp lenger"! Begynn å si nei til det som er mindre viktig! Og det er i grunn mye som er mindre viktig enn hans psykiske og fysiske helse.. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122361-overarbeidet/#findComment-741479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest overarbeidet Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Kan du få ham til å sette opp en liste over hvilke gjøremål i løpet av uken som er absolutt nødvendige, hvilke han har lyst til å gjøre og hva han kan la være (som kanskje andre kan gjøre)? Be ham sette av tid i almannanakken som er hellig, hvor han kan gjøre det han selv har lyst til (eller ingenting), og være like pliktoppfyllende for seg selv som han er for andre. Det er flott at han står på, men desverre er det ofte slik at andre vet å utnytte denne godheten. Og den dagen har blir utbrent, vil alle dem som har tatt ham som en selvfølge kanskje t.o.m. sutre for at han "aldri stiller opp lenger"! Begynn å si nei til det som er mindre viktig! Og det er i grunn mye som er mindre viktig enn hans psykiske og fysiske helse.. Lykke til! Tusen takk skal du ha. I går hadde han tusen ting han skulle ha gjort, i tillegg til at han på tirsdag fikk vite at farmoren hans døde. Jeg klarte å mase meg frem til at han kuttet ut et møte, og det syns jeg er positivt. Og han er egentlig glad for at jeg bryr meg, for han vet at jeg tenker på hans beste. Det må å skrive ned en liste var en god idé. Tusen takk for tipset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122361-overarbeidet/#findComment-741664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
på godt og vondt Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Tusen takk skal du ha. I går hadde han tusen ting han skulle ha gjort, i tillegg til at han på tirsdag fikk vite at farmoren hans døde. Jeg klarte å mase meg frem til at han kuttet ut et møte, og det syns jeg er positivt. Og han er egentlig glad for at jeg bryr meg, for han vet at jeg tenker på hans beste. Det må å skrive ned en liste var en god idé. Tusen takk for tipset. Fint! Det er godt han har deg som kan "mase" litt om å ta det rolig, da får han kanskje ikke dårlig samvittighet for det han ikke gjør. Stell godt med ham i helgen, og kos dere! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122361-overarbeidet/#findComment-741668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.