Gå til innhold

å elske...

Anbefalte innlegg

Gjest grete på 27

Når vet man at man elsker noen og ikke bare er glad i personen?

Hvor lenge er man glad i kjæresten før man begynner å elske denne og si elsker deg til han/henne? Hvor lang tid tok det for deg?

Jeg merker jeg er veldig glad i kjæresten min som jeg har hatt i et halvt år ca, men føler enda det ikke er riktig å si jeg elsker deg til ham.. muligens fordi dette ordet står VELDIG høyt hos meg...

Hvordan var/er det for dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122401-%C3%A5-elske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig ulikt dette. Veldig forskjellig hva slags definisjon man har på dette også. Om man først har sagt til et menneske at man elsker det kan det være at listen da blir lavere neste gang, eller omvendt, at man innser at man sa det for fort sist, og at man skal være mer forsiktig neste gang.

For meg er det å elske noen en følelse som fyller hele kroppen, en varme som sprer seg, en kjærlighet som ikke kan forklares som noe annet enn å elske. Når det å si man er enormt glad i noen ikke er nok. Når man vet man vil dele resten av livet sammen med dette mennesket, man vet man har møtt den rette, man vet det er mannen i sitt liv...

jeg måtte bare si det tilslutt. jeg følte det i hele meg. det presset og ville ut. jeg orket ikke vente på at han skulle si det først. så da hvisket jeg det... litt usikkert først, at jeg trodde jeg elsket ham, siden sikrere...

for ham er det å elske noen å si at man vil gifte seg med personen, han har derfor ikke sagt det til meg enda.

vi har vært sammen i tre år. jeg sa det vel kanskj etter halvannet...

(enkelte gutter sier det tidlig, i ung alder spesielt, for å få raskre sex... så pass opp, og ikke misbruk denne setningen... vent til du er klar du...)

man kan jo vise at man elsker noen, lenge før man sier det også, og det er jo det viktigste...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122401-%C3%A5-elske/#findComment-741081
Del på andre sider

Vi sa det veldig tidlig til hverandre, men jeg har aldri tvilt på at det var riktig. Jeg vet ikke hvordan man kan forklare de ordene....men jeg føler av og til at jeg elsker kjæresten min så høyt at det nesten gjør vondt! Og det er sånn en fantastisk god, men samtidig skremmende følelse. God fordi jeg vet at vi skal tilbringe livet sammen, og fordi det ikke er noe annet jeg heller vil. Skremmende fordi jeg ikke tror jeg overlever det hvis han forlater meg...

Å elske noen gjør du når det er det eneste ordet som beskriver følelsene dine (sagt på en knotete måte:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122401-%C3%A5-elske/#findComment-742871
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...