Gå til innhold

Flau over kroppen min....

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter.... Og har gjort det lenge. Hvordan skal jeg klare å komme meg over denne bøygen som har vært her i "alle" år? Jeg aner ikke, men jeg ønsker så inderlig gjerne å finne en utvei.

Greia er at jeg synes kroppen min er lite attraktiv, uten klær. Med klær er det OK og jeg er fornøyd med utseendet mitt ellers. Jeg er meget seksuelt og sensuelt anlagt og har det fantastisk med den nydelige kjæresten jeg har,- når visse ting blir gjort/ ikke gjort. Jeg har enda til gode å reise meg opp og gå fra han med min nakne rumpe mot han,- jeg har enda til gode å slipåe løs kroppen min under sex, hvis han da har mulighet til å se magen min, f.eks. Barnslig, jeg vet det. Hvem er fyren å spare på anyway, hvis han stikker nå, p.g.a. det? Vi har datet siden mai, vært sammen siden i sommer. Har meget, meget bra sex, og er faktisk sjelsfrender på alle måter.. Den eneste trusselen, er mitt forhold til min kropp. Han er fire år yngre, jeg er snart 30 og har ett barn på fem år fra før. Kroppen min har forandret seg etter graviditet, men endel strekkmerker rundt hoftepartiet og magen,- samt generelt mindre fasthet, og enda litt mindre pupper enn jeg hadde før jeg ble gravid. Jeg la på meg 30 kilo under graviditeten, men er nå nede igjen. Dog, veier jeg nok noen kilo for mye fortsatt og trenger å stramme opp. Jeg er 162 og veier ca. 59-60 kilo.

Huff, dette plager meg, fordi jeg anser meg selv som oppegående på mange områder, og jeg vet at dette ikke bør affisere meg så til de grader som det gjør. Jeg burde glede meg og kun glede meg til helgens forestående hyttetur med kjæresten min, ikke grue meg for at han skal se kroppen min disse... Jeg er mektig irritert på meg selv og for at jeg lar dette ta så stor plass..

Kjæresten min er Mannen i mitt liv, slik jeg ser det nå, og jeg vil ikke at han skal forsvinne for meg grunnet noe vas som dette. Som ikke er vas likevel, da det virker som en angst som sitter langt inni sjelen min..

Er det noen som kan bidra med noe her?

Kjenner seg igjen?

Noen som har funnet en vei?

Takker på forhånd masse for hjelpen!

Ha en god kveld.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122445-flau-over-kroppen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blondy20

kjenner meg igjen i det du sier.

jeg er 20 og like høy..litt overvektig og slapp i fisken, men det fikset jeg..vær i bevegelse og drikk massssssse vann.

vil ikke si at du veier for mye.

alle har en eller annen form for komplex for kroppen sin, men det meste kan du faktisk jobbe med..

lykke til=)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122445-flau-over-kroppen-min/#findComment-741545
Del på andre sider

Jeg har også problemer med kroppen min. Jeg er 21 år og har enkelte strekkmerker her og der, rett og slett fordi jeg får de veldig lett. Magen min er for stor, rompa trenger å strammes opp, beina er for korte, puppene henger litt ned og så videre...

Men jeg har en samboer som elsker meg akkurat slik jeg er og som elsker meg uansett hvordan jeg ser ut. Så en dag (etter måneder meg skjuling og holde magen inne og "ikke den posisjonen for da ser jeg feit ut"), så tok jeg av meg alle klærne i fullt dagslys og viste meg for han akkurat slik jeg er. Jeg blåste ut magen, poserte i de stillingene jeg synes er aller verst og lot han ta på meg og studere meg akkurat slik han ønsket.

Verre en det kunne det ikke bli, så etter det har ingenting vært et problem :P Kanskje ikke løsningen for alle, men det funket for oss :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122445-flau-over-kroppen-min/#findComment-741837
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt at sexen kan være så god hvis du ikke tør å slippe deg løs og tenker på at han ikke må se rompa di. Men det er nå så.

Jeg kan trøste deg med at det er veldig mange som ser helt OK ut med klær, men som er både kvapsete og brøddeigaktige uten. Ikke at jeg stirrer, (for all del!) men man kan ikke la være å legge merke til kropper i garderober, på strender o.l. Så jeg tipper du er helt vanlig.

Likevel: Trening er svaret. Det fører til økt fysisk og psykisk velvære og man blir venn med kroppen sin. Samtidig strammes man opp her og der.

Ser det er en som skriver at alle har komplekser for ett eller annet på kroppen. Alle var nå sterkt sagt. Mange er fornøyd med kroppen sin, og andre bryr seg ikke så mye om at den ikke er perfekt. De er mere opptatt av viktigere ting i tilværelsen. Ja, for hovedsaken er at vi er noenlunde friske og at kroppen fungerer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122445-flau-over-kroppen-min/#findComment-741941
Del på andre sider

Jeg tror også det fleste har ting ved utseende sitt de ikke er videre fornøyde med. Jeg har ikke følt meg hemmet av det sammen med kjæresten, men det tror jeg er mest hans fortjeneste; Fra første stund har vi hatt sex med lyset på, og han har hele tiden forsikret meg om hvor fantastisk han syns det er å få se meg under akten. Det gjorde forskjellen for meg!

Og som du sier det selv - det vesentlige er ikke hva han mener, men hva du mener om deg selv. Gjør noe med det da vel! Begynn å trene, kjøp sexy undertøy, smør deg inn i sjokoladesaus...hva som enn skal til for at du skal føle deg sexy. Og snakk med han om det! Gi han muligheten til å hjelpe deg med kompleksene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122445-flau-over-kroppen-min/#findComment-742802
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...