Gå til innhold

Flau over kroppen min....

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sliter.... Og har gjort det lenge. Hvordan skal jeg klare å komme meg over denne bøygen som har vært her i "alle" år? Jeg aner ikke, men jeg ønsker så inderlig gjerne å finne en utvei. Greia er at jeg synes kroppen min er lite attraktiv, uten klær. Med klær er det OK og jeg er fornøyd med utseendet mitt ellers. Jeg er meget seksuelt og sensuelt anlagt og har det fantastisk med den nydelige kjæresten jeg har,- når visse ting blir gjort/ ikke gjort. Jeg har enda til gode å reise meg opp og gå fra han med min nakne rumpe mot han,- jeg har enda til gode å slipåe løs kroppen min under sex, hvis han da har mulighet til å se magen min, f.eks. Barnslig, jeg vet det. Hvem er fyren å spare på anyway, hvis han stikker nå, p.g.a. det? Vi har datet siden mai, vært sammen siden i sommer. Har meget, meget bra sex, og er faktisk sjelsfrender på alle måter.. Den eneste trusselen, er mitt forhold til min kropp. Han er fire år yngre, jeg er snart 30 og har ett barn på fem år fra før. Kroppen min har forandret seg etter graviditet, men endel strekkmerker rundt hoftepartiet og magen,- samt generelt mindre fasthet, og enda litt mindre pupper enn jeg hadde før jeg ble gravid. Jeg la på meg 30 kilo under graviditeten, men er nå nede igjen. Dog, veier jeg nok noen kilo for mye fortsatt og trenger å stramme opp. Jeg er 162 og veier ca. 59-60 kilo.

Huff, dette plager meg, fordi jeg anser meg selv som oppegående på mange områder, og jeg vet at dette ikke bør affisere meg så til de grader som det gjør. Jeg burde glede meg og kun glede meg til helgens forestående hyttetur med kjæresten min, ikke grue meg for at han skal se kroppen min disse... Jeg er mektig irritert på meg selv og for at jeg lar dette ta så stor plass.. Kjæresten min er Mannen i mitt liv, slik jeg ser det nå, og jeg vil ikke at han skal forsvinne for meg grunnet noe vas som dette. Som ikke er vas likevel, da det virker som en angst som sitter langt inni sjelen min..

Er det noen som kan bidra med noe her? Kjenner seg igjen? Noen som har funnet en vei?

Takker på forhånd masse for hjelpen!

Ha en god kveld.

- frkklukk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122446-flau-over-kroppen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmh... prøvd ulike øvelser? tror du nesten på presse deg selv litt, du har tross alt mannen i ditt liv til å støtte deg her...

du har snakket med ham om dette sant? og han har sikkert fortalt deg hvor nydelig og sexy du er?

tusle litt rundt hjemme naken, når du er alene først kanskje, se deg i speilet, si til deg selv at du er flott!

og så kanskje dere kunne øve på å være nakne sammen, uten at det var noe seksuelt? I dusjen, ved frokostbordet, i sofaen? med dempet lys kanskje, og rolig musikk?

og så hjelper det veldig på selvbildet å trene faktisk. aerobik foreksempel! gjør veldig godt for kropp og sjel, både fysisk og psykisk... gratis lykkepiller rett og slett! kroppen reagerer med å gjøre deg lykkelig og tilfredt, og kanskje til å føle deg mer sexy!

lykke til! med den flotte mannen, så er jeg sikker på du vil komme deg ut av dette, med hjelp av deg selv og av ham, så kommer du nok til å elske hele deg etterhvert skap du se.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122446-flau-over-kroppen-min/#findComment-741413
Del på andre sider

på godt og vondt

Kjære deg, ut fra vekt og høyde synes jeg du høres helt fin ut! Og det gjør kjæresten din også! Dere har vært sammen siden mai, og gutter pleier ikke bruke lang tid (2-3 minutter) på å finne ut om de blir tiltrukket eller ikke. Du sier dere har bra sex, det burde være svar nok! HAn tenner på deg og synes kroppen din er vakker, den er en kvinnes kropp, den har født et barn! Vær stolt av kroppen din og vift md rumpa, han har sett den, mange, mange ganger, til tross for dine bestrebelser. Han liker den!!! Kos deg på hytta!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122446-flau-over-kroppen-min/#findComment-741471
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Du er i godt selskap, dessverre, med alt for mange kvinner som misliker kroppen sin. Hadde vi bare sluppet å sammenlikne oss med alle de kvinnekroppene som blir fremstilt i reklamen, som tynne og "veldreide", som det nå heter, lekkert sminket og i fristende antrekk. Da ville vi kanskje ha bekymret oss mindre.

Du høres flott ut slik jeg leser målene dine. Men det hjelper deg ikke når du er flau over kroppen din.

Jeg vil foreslå et par ting for deg. Gå inn for å like kroppen din litt bedre enn du gjør i dag. Stell pent med den, masser deg selv så langt du klarer. Bruk bademulighetene du har i nærheten. Svømming er ypperlig. Øv deg når du er alene i å gå halvnakent påkledd.

Mosjon og trening er en sikker vinner når det gjelder å begynne å like seg selv. Det styrker selvbildet ditt og du får overskudd.

Det gjør også riktig kosthold. La det gå sport i å leve sunt og se om ikke du får et bedre kroppsbilde av det.

I forhold til kjæresten din vil jeg anbefale deg å prate om det åpent og direkte. Han aner kanskje ikke at du er så misfornøyd og flau. Det hjelper å høre at han synes du er den fineste han vet.

I første omgang synes jeg du skal forsøke å finne ut av dette selv og med kjæresten din. Men det er jo også mulig at du vil ønske å snakke mer inngående om saken. I så fall kan du oppsøke en helseterapeut eller annen aktuell rådgiver.

Lykke til med prosjektet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122446-flau-over-kroppen-min/#findComment-741629
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...