Gjest Drømmeren Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg er forvirret. Jeg er gift og har tre barn. Og vi har det fint sammen. Jeg elsker mannen min, og selv om samlivet har sine små og store problemer, så er det i hovedsak bra. Vi har vært sammen i nesten tre år, og vært gift i 1 år. For fem år siden ble det slutt mellom meg og min eks kjæreste. Vi hadde vært sammen i nesten to år, da jeg gikk lei og gjorde det slutt til tross for at forholdet var veldig bra. Jeg syntes vel bare at han var litt for kjedelig for meg akkurat da. Og jeg var enda veldig ung, og trengte rom og luft for å utforske livet litt. Jeg gjorde som så, og møtte flere nye menn, som ingen av dem holdt mål. Jeg fortsatte å sammenlikne alle jeg møtte med min eks. Etter knapt ett år etter bruddet mellom oss, hadde jeg kommet fram til at jeg angret utrolig mye på mitt valg, og ønsket å få eksen min tilbake. Men da var det for sent. Dessverre hadde min eks gått litt fort fram etter det ble slutt og fant seg en ny dame, og henne holdt han med. Jeg turte ikke å si noe om følelsene mine til eksen min. Redd for å ødelegge det nye forholdet hans. Han sa jo at han var lykkelig med henne de få gangene vi møttes. Nesten tre år etter bruddet fikk jeg endelig sagt hva jeg følte. Det begynte bra, vi møttes en del, og jeg trodde vi skulle finne sammen igjen. Men så fikk han kalde føtter og gikk tilbake til dama si igjen. Ble såret, men tenkte at det var for det beste. Rett etter traff jeg min nåværende mann. Jeg trodde jeg var helt over min eks, men etter fem år, har jeg enda ikke glemt han. Jeg drømmer stadig om han om natta, som oftest at jeg er utro med eksen, og at mannen min finner det ut, og vi skilles. Men i det virkelige liv kunne jeg aldri ha bedratt mannen min. Jeg aner ikke hvorfor jeg drømmer om han, jeg aner ikke hva det kan bety! Jeg har en sterk anelse om at jeg mest av alt savner ting i forholdet som jeg og eksen hadde, men ikke meg og mannen min. Jeg savner mer nærhet, mer kos, og jeg savner det fantastiske sexlivet vi delte. Er redd for at jeg har tatt til takke med ’the next best thing’. Jeg føler at det går greit nå. Men hvorfor kan jeg aldri glemme eksen? Jeg prøver jo, men drømmene mine kan jeg ikke kontrollere. Av og til føles det bare litt for intenst. Bør jeg holde dette for meg selv, eller bør jeg fortelle mannen min om dette? Jeg vet ennå ikke hva jeg skal gjøre med dette, for det virker ikke som det gir seg. Kommer heller i bølger. Jeg og eksen min lagde en avtale om at dersom vi begge ble single, skulle vi ha hverandre, men hvor seriøst det egentlig er, aner jeg ikke. Kunne jo hende at han backet ut. Jeg har i alle fall tatt avtalen seriøst, og det samme gjorde han også, da vi lagde den. Jeg er rådvill...føler meg ekkel. Hva betyr det egentlig at jeg ikke klarer å glemme han, men fortsatt sammenlikner mannen min med han? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122458-dr%C3%B8mmer-om-eksen-betyr-det-noe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 tror det bare er hjernen og underbevisstheten som spiller deg et puss i drømme jeg... vi bruker jo gjerne drømmene til å utforske ting... typiske "hva hvis" tilfeller... og jeg tror følelsen du har når du våkner opp og ettersom du husker drømmen, betyr mer enn handlingene du foretok deg i drømme... i drømme kan jo de merkeligste personer dukke opp, mennesker man ikke har tenkt på i lang tid... vanskelig å vite hvorfor, men ofte kobler vi hendelser i hverdagen i drømme, og setter dem i nye sammenhenger. ville ikke bekymret meg så veldig jeg, selv om du såklart sammenlikner det livet du har nå og drømmelivet du tror du kunne fått med eksen. det grønneste gresset på andre siden av gjerdet vet du. vi har det med å idealisere forholdene som aldri ble noe av, istedenfor å se det fantastiske vi faktisk har. påtide med en romantisk date med kjæresten din kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122458-dr%C3%B8mmer-om-eksen-betyr-det-noe/#findComment-741513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itte nu Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg drømmer også om eksen min mange år etter. Men ikke py om jeg vil ha ham tilbake 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122458-dr%C3%B8mmer-om-eksen-betyr-det-noe/#findComment-741533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramix Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Etter så lang tid kan dine eventuelle savn i hverdagen med din mann fremkalle savn etter en illusjon om hvor flott du hadde det sammen med din ex. Husk hvor lett det er å glorifisere det man ikke er midt oppe i! Det var jo en grunn til at du gjorde det slutt med han, ikke sant? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122458-dr%C3%B8mmer-om-eksen-betyr-det-noe/#findComment-742873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.