Gå til innhold

blødning etter innsatt kobberspiral

Anbefalte innlegg

Jeg fikk satt inn kobberspiral Nova T for en uke siden. Jeg har hatt blødninger siden da - mest smerter i de første dagene, så avtagende, men nå er "mensmurringene" tilbake igjen.

jeg hadde ikke fått mensen tilbake etter fødsel for ni måneder siden da spiralen ble satt inn. Kan det være mensen som tilfeldigvis har kommet samtidig og at den har forlenget blødningen? eller er det normalt å blø så lenge - i tilfelle hvor lenge?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122636-bl%C3%B8dning-etter-innsatt-kobberspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også satt inn kobber spiral for ca en mnd. siden. har hatt uregelmessige blødninger, og blødd i 3 uker.Det er visstnok normalt å blø en stund.

Kanskje noen kan hjelpe meg med et sp. mål:Med en gang jeg satt inn spiralen, kunne jeg kjenne tråden, Men- når jeg kjenner etter nå, er den helt borte.. er dette normalt?.. Den kan jo ikke forsvinne i kroppen, og ikke har den kommet ut..?

Jeg har også satt inn kobber spiral for ca en mnd. siden. har hatt uregelmessige blødninger, og blødd i 3 uker.Det er visstnok normalt å blø en stund.

Kanskje noen kan hjelpe meg med et sp. mål:Med en gang jeg satt inn spiralen, kunne jeg kjenne tråden, Men- når jeg kjenner etter nå, er den helt borte.. er dette normalt?.. Den kan jo ikke forsvinne i kroppen, og ikke har den kommet ut..?

Spiralen finner seg til rette etterhvert, og kan da trekke seg lenger opp. Sannsynligvis det som har skjedd hos deg.

Hei-

jeg kjenner heller ikke tråden når jeg kjenner etter - har fått beskjed om å ta kontakt med løegen om jeg ikke kjenner tråden, da må jeg visstnok til gynekolog for å konstatere at "den er der". Og nei- den kan ikke gå noe sted, men den kan ligge galt!

Jeg skal gjøre nytt forsøk på å kjenne etter når jeg har litt mindre blødninger enn nå - er litt "oppsvulmet" pga av det og antar at tråden kanskje "gjemmer seg litt"

Annonse

Da jeg fikk satt inn min blødde jeg i 14 dager. Hadde heller ikke fått mensen før jeg satte den inn, men den kom etterpå.

takk for svar! Får håpe det gir deg etterhvert! Fikk du normal mens etterpå? Normal syklus og blødningstid?

Noen snakker om "konstant mensen" når de har spiral, mens det ikke står noe om det i litteraturen om Nova T

takk for svar! Får håpe det gir deg etterhvert! Fikk du normal mens etterpå? Normal syklus og blødningstid?

Noen snakker om "konstant mensen" når de har spiral, mens det ikke står noe om det i litteraturen om Nova T

Etter noen mnd. med litt langvarige og kraftige blødninger og noe uregelmessigheter stabiliserte det seg etter 7-8 mnd. Fremdeles ikke helt regelmessig (men det var jeg ikke i utgangspunktet heller), men blødningene nå er heller små, men kan vare i 7-8 dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...