Gå til innhold

Samleie - prevensjonsmetoder

Anbefalte innlegg

Gjest 20-jente

Jeg er 20 år, og har vert sammen med den samme gutten i over et halvt år nå. Vi har holdt oss til å bruke kondom, fordi det føles mest hygienisk med tanke på at det kommer sæd i senga eller utover ellers. Men har også noen ganger hatt sex og "hoppa av i svingen". Vet det ikke er noe trygt...

Det er jo deiligere å ha sex uten kondomer. Men... Det blir jo søla sæd utover i senga og på kroppen da vel?

Noen med erfaring som kan svare?

Alternativet til kondom er vel P-piller? Hvor sikre er p-piller, og er det fortsatt slik at man kan legge på seg eller få andre bivirkninger av p-piller?

Hva gjør dere for å unngå sæd-søl når man ikke har kondom? ;)

Og ellers så synes jeg tanken på oral-sex er grufull.... Er det bare meg som synes det? Føles som om det er bare meg, og ingen andre som tenker slik..

Håper på svar.

Seriøst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122645-samleie-prevensjonsmetoder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er heller ikke særlig begeistret for kondom, og har praktisert "hopp av i svingen" en stund. Det hører med da at ingen av oss hadde blitt lei oss akkurat, om jeg hadde blitt gravid. Men ideelt sett vil vi vente med barn til etter bryllupet, så jeg vurderer også ulike former for prevenasjon Foreløpig er det mest aktuelt med p-piller. Jeg vurderte egentlig helst p-sprøyte, men da kan det gå veldgi lang tid før man evt kan bli gravid... Snakk med legen din, han/hun kan nok gi deg gode råd :)

Jeg bruker p-piller og syns det er helt ok. Hvis det første merket du får resept på ikke funker for deg så ikke gi opp - jeg var gjennom tre måneder med blødninger og hodepine på Synfase før jeg fant Trionetta som er midt i blinken for meg:-) Folk er forskjellige og tåler forskjellige ting.

Når det gjelder sæd-søl er ikke jeg og samboer'n så opptatt av det i grunnen - vi har bare en rull toalettpapir stående ved senga...funker fint for oss! :-) Og husk at oralsex ikke må innebære at du svelger! Jeg ber han alltid si fra rett før, og så ronker jeg han ferdig i stedet.

Suss fra

Gjest gå til legen

De nye typene p-piller (som Yasmin) er det lite bivirkninger med, men opplever du bivirkninger er det bare å snakke med legen og bytte merke, de fleste finner et pillemerke de tåler fint.

Hvis dere ikke vil ha barn nå, burde du absolutt ta p-piller. Så kan dere heller bruke kondom i tilleg når dere ikke ønsker "søl". Men har dere en klut eller papir liggende tilgjengelig går er det ikke noe stort poblem.

Ikke ta sjanser og slurv med prevensjonen hvis dere ikke vil ha barn!

Om du er redd for alle hormonene fra p-piller så kan du jo vurdere p-ring, den frigir ikke like mye hormoner i kroppen...

begge disse er veldig sikre om du bruker dem riktig... men hindrer ikke sædsøl som du kaller det, da er kondom det beste, eller servietter på nattbordet...

du er kanskje ikke så veldig gammel?

vi som liker oralsex tenner på mannens penis. vi synes den er sexy og deilig, og så myk og god at vi bare vil spise den opp, som en kjærlighet på pinne eller en grillpølse...

og bare tanken på kjærestens myke våte tunge mot vårt våte kjønn, er nok til å gi oss full tenning...

om du ikke har disse følelsene kan det jo være du ikke er helt klar for sex enda, eller at du ikke har møtt den rette, eller at du rett og slett vil utvikle deg etterhvert, om dette er veldig nytt...

men å skaffe seg et prevansjonsmiddel i tillegg til kondom er veldig viktig. Med en gang mannen har fått stå kan det lekke noen sæddråper av ham, som du ikke ser, lenge lenge før han får orgasme, og da kan du faktisk bli gravid.

p-piller er helt sikkert hvis man tar det på rett måte (står nøye beskrevet på pakningen + legen forteller) og om man får bivirkninger er helt individuelt. noen får bivirkninger av det som heter trefase-piller (tre type forskjellige piller på brettet med forskjellige stoffer i som må tas i rett rekkefølge) og andre får det av monofase-pillene (alle pillene på brette er like) og noen får det av begge og må finne andre prevensjonsmidler. noen får ikke bivirkninger i det hele tatt (som heldige meg) ?

ja, det blir litt søl, men det ordner man fort og det blir en vanesak og noe man ikke tenker så mye over etterhvert. vi gjør det som regel på 3 måter: 1. er vi på et sted vi ikke kan søle (offentlig sted) eller har det travelt, så spruter han alt inn i munnen min og jeg svelger. 2. deilig når han spruter inni meg, synes jeg - og helt trygt når man går på p-piller ? og da er kroppen ren, men blir litt søl allikevel fordi jeg må gå og tømme meg på do etterpå. 3. trekker seg ut like før og legger det på magen min. har en eller flere t-skjorter liggende i skittentøyskurven både hos meg og han som er fine å tørke av med - og vips så er man midlertidig helt ren... evt. tørke av munn og ansiktet hvis han la det der... vi blir enige om hva vi har lyst til å gjøre hver gang, og veksler på å gjøre det den andre har lyst til. stort sett får jeg lov til å velge siden det er meg det blir avlevert på ;)

jeg liker oralsex veldig godt, men noen dager føler jeg ikke for det av forskjellige grunner (kan være forkjølet, eller bare ikke ha lyst til akkurat det) og da gjør vi ikke det. viktig å kunne si i fra i et seksuelt forhold og respektere den andres lyster og følelser. men man skal ikke gjøre noe man ikke har lyst til. det som tenner meg mest med oralsex er rett og slett at han liker det så godt - det at jeg kan gi han så mye nytelse! :) men det finnes mange som ikke liker det - så ikke være flau over det. gjør det du har lyst til:)

sex skal være en stor opplevelse for begge!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...