Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er nå i gang med mitt andre ivf forsøk..Begynte med sprøyter onsdag og skal gå på de til neste fredag..Forrigang ble jeg gravid men hadden ma i uke 8. Hvor vanlig er det at det skjer flere ganger på rad? Om jeg nå skulle bli gravid igjen, er det noe mat jeg bør holde meg unna? Forrige gang levde jeg helt som normalt - og nå er tankene der at kanskje burde jeg vært mer forsiktig både med trening, stress og ikke minst hva jeg puttet i munnen. Denne gangen ønsker jeg å gjøre "alt" riktig..Noen som har noen gode råd? Er egentlig ikke helt klar for dette forsøket - det henger godt igjen minnene fra ultralyden da jeg såg to tomme eggposer....Ønsker ikke å oppleve det igjen....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122684-2-fors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også en MA etter første forsøk, og ble også ganske nøye med å gjøre alt riktig neste gang. Jeg roet ned alt som het trening, og begrenset meg til spaserturer - det gjør jo alltid godt. Dessuten kuttet jeg kaffen fullstendig, og begrenset inntak av te og annen koffeinholdig drikke til minimum. Det finnes noen forskningsraporter som viser sammenheng mellom kaffe og aborter. Dessuten vet vi jo at kaffe påvirker hjerterytmen hos voksne. Da synes jeg det virker ganske sannsynlig at det kan påvirke et embryo som skal få hjertet til å fungere for aller første gang også.

Røyk og alkohol og slikt er selvsagt tabu. Ta godt vare på deg selv. Sørg for å få nok søvn og hvile, og unngå stress.

Lykke til videre !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122684-2-fors%C3%B8k/#findComment-742798
Del på andre sider

Gjest jomfrua

Jeg hadde også en MA etter første forsøk, og ble også ganske nøye med å gjøre alt riktig neste gang. Jeg roet ned alt som het trening, og begrenset meg til spaserturer - det gjør jo alltid godt. Dessuten kuttet jeg kaffen fullstendig, og begrenset inntak av te og annen koffeinholdig drikke til minimum. Det finnes noen forskningsraporter som viser sammenheng mellom kaffe og aborter. Dessuten vet vi jo at kaffe påvirker hjerterytmen hos voksne. Da synes jeg det virker ganske sannsynlig at det kan påvirke et embryo som skal få hjertet til å fungere for aller første gang også.

Røyk og alkohol og slikt er selvsagt tabu. Ta godt vare på deg selv. Sørg for å få nok søvn og hvile, og unngå stress.

Lykke til videre !

det er nok fornufteig å leve sunt selvfølgelig. men med meg gikk det bra uansett og jeg kan ikke akkurat skryte av en asketisk livsførsel i tiden før og etter at egget ble satt inn.

jeg var dypt deprimert og hadde overhodet ingen tro på at dette skulle funke.

både røyka og festa og prøvde å glemme alt.

ikke å anbefale selvsagt! men ville bare si at jeg tror det ofte ikke er det som er avgjørende...kaffe, røyk,vin-usunne ting, men tror at fester det seg så fester det seg "virkelig".

ja jeg levde nok uansvarlig i den perioden, men straks jeg fikk to blå på testen la jeg selvfølgelig om alt! det var bare at jeg var så dypt nede at jeg nesten gav f.. i hele forsøket...

jeg tror ikke at en kopp kaffe eller en røyk har noe å si, og du må ikke klandre deg selv for om du levde "feil"-det er ikke avgjørende.

sannsynligvis kommer det til å gå flott neste gang.

og å tenke positivt eller negativt om "egget" har heller ingen betydning, slik mange synes å tro. egget og embryoen lever sitt eget lille liv, uavhengig av hvordan moren "tenker" på det..

lykke til! det går nok bra denne gangen, lev som normalt er mitt råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122684-2-fors%C3%B8k/#findComment-742872
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...