Thea3 Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hei. jente 27 år. Har hatt problemer med min mens siden jeg fikk den(13 år). Jeg blør masse og i lange tider. Har vært til utredning, men ingenting galt funnet? Har fått beskjed hele livet at det vil bli bedre ved 1. graviditet....(sukk, for en trøst)Nå har jeg prøvd i 2 år å bli gravid, men lykkes ikke der heller. Hele tiden må jeg planlegge mitt liv etter når jeg har mensen. Men hele verden kan ikke styres av min mens(bare jeg og min kjære samboer, stakkars) Vondt i magen, blør ufattelig mye(ofte gjennom buksen) og føler meg skikkelig ille til mote. Noen som har noen råd? Jeg blir gal! Har fått cyklokapron av legen, men får vondt i magen av den. Må være borte fra jobb i 2-3 første dagene.... Dette ble litt langt, men håper noen har en ide hva man kan gjøre i min situasjon:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122702-syk-mens/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
millamamma Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hei- jeg ville tatt kontakt med lege igjen og bedt om å bli utredet for ufrivillig barnløshet - dersom du har prøvd å bli gravid i to år har du rett til å bli utredet sammen med den du prøver å få barn med. Under utredningen vil de bl. annet se på på menstruasjonssyklusen din, om du har eggløsninger etc. Du kan jo også starte å måle litt selv ved å ta temperaturen hver morgen og registrere den f. eks på et regenark eller et skjema - da vil du se at temperaturen øker omtren 0,5 grader når du får eggløsning og at den synker igjen når mensen kommer. Du vil se om du har regelmessighet i dette eller om noe virker unormalt og det vil hjelpe legen din til å forstå dersom du har slike data om deg selv! Vil du ikke bli gravid, så kan jo p-piller hjelpe på å gi deg regelmessig blødning også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122702-syk-mens/#findComment-743058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea3 Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Hei- jeg ville tatt kontakt med lege igjen og bedt om å bli utredet for ufrivillig barnløshet - dersom du har prøvd å bli gravid i to år har du rett til å bli utredet sammen med den du prøver å få barn med. Under utredningen vil de bl. annet se på på menstruasjonssyklusen din, om du har eggløsninger etc. Du kan jo også starte å måle litt selv ved å ta temperaturen hver morgen og registrere den f. eks på et regenark eller et skjema - da vil du se at temperaturen øker omtren 0,5 grader når du får eggløsning og at den synker igjen når mensen kommer. Du vil se om du har regelmessighet i dette eller om noe virker unormalt og det vil hjelpe legen din til å forstå dersom du har slike data om deg selv! Vil du ikke bli gravid, så kan jo p-piller hjelpe på å gi deg regelmessig blødning også. Hei millamamma. Takker for svar. Har vært til utredning og skal ha prøverør forsøk i januar. Legene finner ingenting galt.... De sier bare at det er forskjell på mens fra kvinne til kvinne. Siden jeg plages så mye klarer jeg ikke å slå meg til ro med det....Har også flere ganger vært slapp og trøtt pga blodmangel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122702-syk-mens/#findComment-743923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
millamamma Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Hei millamamma. Takker for svar. Har vært til utredning og skal ha prøverør forsøk i januar. Legene finner ingenting galt.... De sier bare at det er forskjell på mens fra kvinne til kvinne. Siden jeg plages så mye klarer jeg ikke å slå meg til ro med det....Har også flere ganger vært slapp og trøtt pga blodmangel. lykke til! Jeg kan ikke råde deg mer, siden jeg ikke har erfaring med mye blødning selv (untatt akkurat nå, med nyinnsatt spiral...), men jeg vet at det er plagsomt med rar mens, det er slikt man uroer seg for - og ofte med rette, så stå på i forhold til helsevesenet, du har rett til å bli skikkelig utredet og tatt på alvor! Og lykke til med prøverør! Jeg håper dere lykkes! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122702-syk-mens/#findComment-744455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.