Gå til innhold

Ensom etter å ha fortalt om voldtekt!

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert og såret

Har for noen måneder blitt samboer med min utkårede, trodde jeg i allefall.. 2 mnd etter vi flyttet sammen fortalte jeg han at jeg hadde blitt voldtatt 7 år før jeg møtte han. Og jeg fortalte at jeg har lært meg og leve med det, og klarer meg fint i ettertid selv om det stikker. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre da han reagerte med avsky og siden den gang ( nå ca 3 uker siden) ikke vil ta på meg eller noe.. Ikke ivl han prate heller , han rett og slett unngår meg.. Noen som har noe råd for hva jeg skal gjøre?

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

9

• maiken76

6

• flisa

4

• damedame

4

Mest aktive i denne tråden

Reaksjonen hans er slett ikke unormal. Mange reagerer på den måten. Det kan tenkes at han er såret fordi du har ventet med å fortelle det. Kall det gjerne et tillitsbrudd. Du skal imidlertid ha ros for at du valgte å fortelle "hemmeligheten".

Det du kan prøve er å gi ham litt ekstra oppmerksomhet i form av blomster, små gaver etc. Dette gjør du for å fortelle ham at du er oppriktig glad i ham og ønsker å dele livet ditt med ham, selv om han oppfører seg som en "dritt". En annen ting er å skrive brev. Skriv ned det du føler. Hvis han ikke snakker til deg vet du uansett ikke hva han føler. Sinne og hevntanker mot overgriperen er slett ikke uvanlig.

Uansett må dere begynne på nytt hva forholdet angår, og prosessen kan være lang og smertefull. Belønningen ligger i det at hvis dere/han fikser dette så vil dere ha et godt og sterkt forhold basert på gjensidig tillit og omtanke.

Det står noen tips på sidene mine www.home.no/overgrep som kanskje kan være til hjelp. Du kan jo prøve å oppforde han til å sende meg en mail hvis han trenger noen å diskutere med.

Mvh

Nico

Annonse

Slike ting må man holde kjeft om når man får en partner.

Voldtekt og evt seksuelt misbruk i barndommen bør kvinner holde for seg selv, hvis de vil bevare et godt forhold.

Fy faen for et idiot svar.

Holde det for seg selv??? Så du mener at det er jenta si skyld? At det er HUN som bør skamme seg? Finner ikke ord jeg. Du høres ut som en skikkeli sympatisk fyr du. Duh...

Slike ting må man holde kjeft om når man får en partner.

Voldtekt og evt seksuelt misbruk i barndommen bør kvinner holde for seg selv, hvis de vil bevare et godt forhold.

Holde det for seg selv??? Så du mener at det er jenta si skyld? At det er HUN som bør skamme seg? Finner ikke ord jeg. Du høres ut som en skikkeli sympatisk fyr du. Duh...

Kanskje han ble skremt? Ikke vet hva han skal si eller gjøre...? Usikker på hvordan han skal oppføre seg mot deg?

Om han absolutt ikke vil snakke med deg om dette, så viser han seg jo ikke akkurat som en moden fyr da, men en prat om dette er jo på sin plass.

Gjest zteinar

Mitt poeng er, at hvis mannen i ettertid vil få problemer med kunnskapen om dette, slik "frustrert og såret" skriver, så er det bedre at han ikke vet noe.

Det man ikke vet har man ikke noe vondt av.

Annonse

Mitt poeng er, at hvis mannen i ettertid vil få problemer med kunnskapen om dette, slik "frustrert og såret" skriver, så er det bedre at han ikke vet noe.

Det man ikke vet har man ikke noe vondt av.

Tror du ikke det er godt for dama å få fortalt det? Bør ikke hensynet til henne veie tyngst?

Gjest zteinar

Men hva er samlivet verdt om den som skulle gi uforbeholden støtte bare driter i deg da?

Hva er samlivet verdt uten sex og nærhet, da...?

...hvis "prisen" for å fortelle det er at sexen opphører, så syns jeg det er en for høy pris.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...