Gå til innhold

Ensom etter å ha fortalt om voldtekt!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

9

• maiken76

6

• flisa

4

• damedame

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Cheetah

Hva er samlivet verdt uten sex og nærhet, da...?

...hvis "prisen" for å fortelle det er at sexen opphører, så syns jeg det er en for høy pris.

Jeg synes virkelig ikke noe trenger opphøre.

Et bra forhold inneholder da virkelig begge deler.

Tvinges man til å prioritere,så er det virkelig feil en plass!

Gjest zteinar

Hvorfor bør dette være et ikke-tema?

"frustrert og såret" skrev bl a:

"Vet ikke helt hva jeg skal gjøre da han reagerte med avsky og siden den gang ( nå ca 3 uker siden) ikke vil ta på meg eller noe.. Ikke ivl han prate heller , han rett og slett unngår meg.."

Ovenstående problemstilling skulle vel indikere at det burde vært et ikke-tema. Man kan gjerne si at denne mannen og andre menn ikke burde la dette influere på sitt sexliv, men hva hjelper det så lenge det er det som ofte skjer?

Gjest zteinar

Det er en utdypning av temaet. Men jeg har allerede sagt over og ut. Gidder ikke prøve overbevise deg om hva jeg mener er rett :) Ha en god dag.

Det spiller ingen rolle hva som "er rett", når mannen tross dette får de reaksjonene han gjør.

Gjest zteinar

Jeg synes virkelig ikke noe trenger opphøre.

Et bra forhold inneholder da virkelig begge deler.

Tvinges man til å prioritere,så er det virkelig feil en plass!

Det spiller ingen rolle hva DU(eller jeg) mener om at sexlivet opphører, så lenge dette er den reelle problemstilling for henne som tok opp dette.

Det spiller ingen rolle hva som "er rett", når mannen tross dette får de reaksjonene han gjør.

Hvordan mener du man skal vite om mannen takler å høre sånt eller ikke da? Skal man bare gå utifra at mannen er en dritt å ikke si noe om noe en plages med?

Annonse

Slike ting må man holde kjeft om når man får en partner.

Voldtekt og evt seksuelt misbruk i barndommen bør kvinner holde for seg selv, hvis de vil bevare et godt forhold.

LØK!!! Det er det mest umodne svaret jeg noen gang har hørt. Men en god ting med det er jo; at man fort kan kaste ut de idiotene som ikke klarer å takle det!!!!

Gjest zteinar

Hvordan mener du man skal vite om mannen takler å høre sånt eller ikke da? Skal man bare gå utifra at mannen er en dritt å ikke si noe om noe en plages med?

Man bør nok være klar over at man tar en stor risiko med å fortelle det. Noen menn takler det, noen ikke.

"frustrert og såret" skrev bl a:

"Vet ikke helt hva jeg skal gjøre da han reagerte med avsky og siden den gang ( nå ca 3 uker siden) ikke vil ta på meg eller noe.. Ikke ivl han prate heller , han rett og slett unngår meg.."

Ovenstående problemstilling skulle vel indikere at det burde vært et ikke-tema. Man kan gjerne si at denne mannen og andre menn ikke burde la dette influere på sitt sexliv, men hva hjelper det så lenge det er det som ofte skjer?

Hva mener du med at en voldtekt vil 'influere på (en manns) sexliv'?

Gjest zteinar

LØK!!! Det er det mest umodne svaret jeg noen gang har hørt. Men en god ting med det er jo; at man fort kan kaste ut de idiotene som ikke klarer å takle det!!!!

Jeg mener man bør være klar over den risiko man tar når man forteller det.

Hvis det er et must for en kvinne å fortelle det, så kan hun gjøre det, slik at hun får svar på om han "tåler" det. Dette selvfølgelig hvis hun på forhånd har kalkulert risikoen med at forholdet kan sprekke.

Jeg er helt enig i at hun da har muligheten til å skrote menn som ikke tåler opplysningen.

Jeg mener man bør være klar over den risiko man tar når man forteller det.

Hvis det er et must for en kvinne å fortelle det, så kan hun gjøre det, slik at hun får svar på om han "tåler" det. Dette selvfølgelig hvis hun på forhånd har kalkulert risikoen med at forholdet kan sprekke.

Jeg er helt enig i at hun da har muligheten til å skrote menn som ikke tåler opplysningen.

Men da er vi enig da :-) Man bør ha tenkt igjennom at enkelte faktisk ikke tåler å høre sånt (selv om jeg seyntes det er utrolig feigt), men gir en gyllen anlednign til å "kaste" skrot...

Gjest zteinar

Hva mener du med at en voldtekt vil 'influere på (en manns) sexliv'?

Kanskje du bør lese "frustrert og såret" sitt innlegg en gang til?

Man må vel kunne påstå at det faktum at hun har latt han få opplysningen i høyeste grad har influert på hennes behov for sex og nærhet?

Gjest zteinar

Men da er vi enig da :-) Man bør ha tenkt igjennom at enkelte faktisk ikke tåler å høre sånt (selv om jeg seyntes det er utrolig feigt), men gir en gyllen anlednign til å "kaste" skrot...

"feigt" er vel egentlig et noe misvisende uttrykk. At en mann ikke takler slik i sitt psyke, kan ikke akkurat kalles feigt. Han kan ikke TVINGE seg til å la være å få slike reaksjoner.

Annonse

Man bør nok være klar over at man tar en stor risiko med å fortelle det. Noen menn takler det, noen ikke.

Da er det vel greit å ha funnet ut at mannen uansett ikke var noe å samle på da. Sånt burde vel tom en mann greie å takle om han virkelig er glad i jenta?

Kanskje du bør lese "frustrert og såret" sitt innlegg en gang til?

Man må vel kunne påstå at det faktum at hun har latt han få opplysningen i høyeste grad har influert på hennes behov for sex og nærhet?

Neinei... nå vil jeg vite hva _du_ mener med at opplysninger om at kjæresten har blitt voldtatt vil 'influere på en manns sexliv'?

Gjest zteinar

Da er det vel greit å ha funnet ut at mannen uansett ikke var noe å samle på da. Sånt burde vel tom en mann greie å takle om han virkelig er glad i jenta?

Det er mye som en mann "burde". Problemet til "frustrert og såret" er vel at hennes mann(og mange andre menn) IKKE klarer det, selv om mange menn også VILLE taklet det.

Gjest zteinar

Neinei... nå vil jeg vite hva _du_ mener med at opplysninger om at kjæresten har blitt voldtatt vil 'influere på en manns sexliv'?

Menneskesinnet reagerer ulikt på forskjellige ting, det vet vi.

Sannsynligvis reagerer denne mannen(og andre) med at hun er "tilskitnet". Synd for henne, stakkar, men han kan ikke tvinges til å reagere slik hun vil.

Sannsynligvis reagerer denne mannen(og andre) med at hun er "tilskitnet". Synd for henne, stakkar, men han kan ikke tvinges til å reagere slik hun vil.

Svaret ditt satt langt inne, men det ante meg at det var der.

Heldigvis er denne aktuelle mannlige kjæresten i et begredelig norsk mindretall, men dessverre i uhyggelig selskap med religiøse fundamentalistgalninger andre steder i verden.

Vi får bare håpe at hun strammer seg opp og spør ham hva i helvete som foregår.

"feigt" er vel egentlig et noe misvisende uttrykk. At en mann ikke takler slik i sitt psyke, kan ikke akkurat kalles feigt. Han kan ikke TVINGE seg til å la være å få slike reaksjoner.

Hva er det som er så discusting for en mann det der da? Hadde det ikke vært værre om hun frivillig hadde knulla 50 stykker? Hordan kan noe som ikke var hennes feil, virke negativt på ham?

Blir man mer tilskitnet av å bli voldatatt enn å frivillig ha sex med 1-10 personer før denne partneren, som antagelig er normalen for en jente på hennes alder?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...