Gjest Dardy Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg er en dame på 32 år. For nøyaktig et år siden satt jeg dønn ulykkelig i et ekteskap med en utenlandsk mann som behandlet meg som dritt, slo meg, var utro, og psykisk nesten drepte meg. Jeg ante ikke hvordan jeg skulle komme meg gjennom dagene, og gråt hele tiden. Gikk mye sykmeldt fra jobben, og måtte ta sovetabletter for å greie å få noen timers søvn før terroren begynte igjen om morningen. Jeg vurderte selvmord, for jeg så ingen utvei. Der vi leide leilighet hadde vi en så kjip utleier, som nektet meg å lage den maten jeg hadde lyst på, hvis det luktet litt, slik som taco eller fårikål. Han klagde på alt mulig. Jeg følte meg uønsket, og var alltid redd for å støte på han når jeg gikk ut. På jobben hadde jeg også begynt å vantrives. Miljøet er tøft, og mye lusking i korridorene og baksnakking, pluss en elendig leder, gjorde at ingen trivdes hverken da eller nå. Vi har mistet alle godene som gjorde det hvert å jobbe der. Utsyret er foreldet, og det gir oss masse ekstra jobb. Sykefraværet er skyhøyt, og mas om overtid er det konstant. Jeg ønsket meg en ny jobb, hvor jeg slapp å våkne med hodepine hver morgen. Jeg har en eldgammel bil, som såvidt starter, og jeg har mang en gang hatt angst for at den skal stoppe når jeg kjører med den. Buss til jobb er ikke noe alternativ her jeg bor. Men grunnet dårlig økonomi har jeg ikke hatt råd til å ta opp lån og kjøpe meg en litt bedre bil. Så skjer det. Mannen min har fått oppholdstillatelse og krever skilsmisse. Jeg må finne meg et nytt sted å bo, og mens jeg gjør det bruker han sine siste krefter på å gjøre livet virkelig surt for meg. Volden øker, og jeg har konstant løs mage, oppkast og angst døgnet rundt. Jeg finner meg en ny leilighet, og slår meg endelig til ro. Eksen hører jeg plutselig ikke noe fra. Jeg setter inn en kontaktannonse på nettet, og tenker at jeg kanskje finner meg en venn etterhvert. Så dukker DU opp. Min kjære kjære Noddy som har gitt livet ny mening. Jeg forelsker meg pladask i deg. Tiden går, og nå etter fem måneder har vi flyttet sammen og forlovet oss. Vi har aldri kranglet eller vært uvenner. Du gjør alt for den du elsker. Bestekompisen din sa du kunne gi bort høyrearmen for meg. Livet begynner å endre seg. Jeg kan legge vekk sovepillene for godt. Natten er igjen rolig. Jeg setter meg ned og sender ut tre jobbsøknader til steder hvor det ikke er lyst ut stillinger, men jeg kunne tenke meg¨å jobbe. To steder kaller meg inn til intervju. Et sted tilbyr meg ny fast jobb med 30 tusen mer i året, enn der jeg nå jobber. Jeg takker overlykkelig ja. Jeg har funnet roen. Og i det siste har DU snakket om at jeg kan låne penger av DEG og kjøpe meg en ny bil, og betale tilbake i mitt eget tempo. Du tar ut over halparten av sparepengene dine, og går avsted og kjøper en bil til oss. (Vi setter den selvsagt i ditt navn til jeg har betalt alt tilbake.) Nå sitter jeg altså her, et år etter at jeg vurderte selvmord, og telte hvor mange piller jeg hadde, med en mann som elsker meg, en ny jobb jeg snart starter i, og utenfor står en skinnende ny bil og venter på meg. Tusen takk for at du ga meg livet tilbake. Takk for at jeg får lov å kjenne deg. Takk for at du er min beste venn og elsker. JEG ELSKER DEG 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122787-jeg-trodde-aldri-livet-kunne-bli-bra-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fane Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 åååå så kjempe flott for deg da! Jeg vet hvordan det er å ha det jævelig for så å få det mer enn kjempe bra og bli fullstendig lykkelig! Gleder meg på dine vegne! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122787-jeg-trodde-aldri-livet-kunne-bli-bra-igjen/#findComment-743493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solist Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 GRATULERER! Kjempekoselig å høre at det går bra for noen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122787-jeg-trodde-aldri-livet-kunne-bli-bra-igjen/#findComment-743505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikkemeningenåværegledesdreper,meeeen! Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 5 mnd hørtes ut som veldig kort tid... Og å sette bilen i hans navn, til du har fått betalt tilbake alt? Kan du ikke da teoretisk sett miste alle sparepengene dine hvis han slår seg vrang, eller har du kontrakt? Grunnen til at jeg er skeptisk, er at jeg og flere jeg kjenner som har vært i samme situasjon, opplevde at denne nye "reddende engelen" viste seg å være like ille som misbruker nr 1. Forhåpentligvis er det ikke tilfellet med deg, men vær så snill å ha hodet på rett sted:) Håper det fortsetter bra for deg!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122787-jeg-trodde-aldri-livet-kunne-bli-bra-igjen/#findComment-743660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humlepungen Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 En nydelig slutt på en historie som først virket skremmende. Jeg er glad på dine vegne!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122787-jeg-trodde-aldri-livet-kunne-bli-bra-igjen/#findComment-743901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.