Gå til innhold

Programmet i går på tv2 om han som ble skadet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• mil1365380270

6

• flisa

2

• maiken76

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest linda frent

Enig, jeg også gråt, og skal man tolke tingene han skrev så var han fremdeles 100% oppegående i hodet.....

uff, for en skjebne... vi som har helsa i behold skulle skamme oss over hva vi klager over enkelte ganger.....

sant det.. de fleste av oss har det egentlig ganske bra hvis vi tenker oss om..

han var veldig sterk da, som greide å si at han hadde lagt det bak seg.. men det så ut som han sleit med tanken på at kona skulle få en "ny" mann.. uff..

Det var et sterkt program. Etter det jeg forstod, var han helt klar i hodet - han kunne jo skrive, og det var dype, velformulerte tanker som kom på skjermen. Jeg gråt og. Tenkte på hvordan VI hadde taklet en slik situasjon...

Selve ulykken - var det ikke slik at han bare hadde snublet og slått hodet? Virker helt ufattelig!

Gjest linda frent

Det var et sterkt program. Etter det jeg forstod, var han helt klar i hodet - han kunne jo skrive, og det var dype, velformulerte tanker som kom på skjermen. Jeg gråt og. Tenkte på hvordan VI hadde taklet en slik situasjon...

Selve ulykken - var det ikke slik at han bare hadde snublet og slått hodet? Virker helt ufattelig!

han skulle bare ut å kjøpe blomster til kona som hadde bursdag, og snublet og slo hodet ja.. mest tragiske jeg har hørt... jeg også prøvde å se meg og kjæresten i samme situasjon og jeg fatter ikke at de greide å takle det..

Annonse

Det sto også om dem i en artikkel i Dagbladets lørdagsmagasin nå i helgen som var.

Såvidt jeg husker fra den, er han forsåvidt normal i hodet. Men han har hukommelsesproblemer, i likhet med mange andre som har skadet hjernen og vært bevisstløse lenge. Han husker f.eks. ingen ting fra de to første årene etter at han kom ut av komaen.

Jeg tenkte på hvordan han ville hatt det dersom det ikke hadde vært for moderne tekniske hjelpemidler. Nå kan han i det minste kommunisere med omverdenen, det er ikke _så_ mange år siden slike dataverktøy som det han brukte, var ren science fiction.

Det er selvfølgelig dypt tragisk uansett, men han slipper i hvert fall å bli betraktet som en tom grønnsak.

Det ble framstillt som om hun stod ved hans side. "En kan jo ikke bare stikke av" sa hun.

Men er det noe bedre å sende han på et hjem, mens hun dater andre menn for å ha et forhold/sex med dem?

På hvilken måte stillte hun egentlig opp?

Synes hun såret han enda mer med sin oppførsel.

Gjest Det var skammelig

Jeg må si at jeg reagerte mest over at kona hadde plassert ham på pleiehjem. Mannen var jo helt tydelig normal i hodet. Jeg trodde virkelig intensjonen var at unge, funksjonshemmede skulle bo hjemme. Og de hadde antagelig fått ganske mye praktisk hjelp hvis de hadde stått på.

Og det med den nye kjæresten, var direkte ufint. Hun kunne holdt kjeft. Hadde de bodd sammen, hadde de sikkert hatt et seksuelt forhold.

Det ble framstillt som om hun stod ved hans side. "En kan jo ikke bare stikke av" sa hun.

Men er det noe bedre å sende han på et hjem, mens hun dater andre menn for å ha et forhold/sex med dem?

På hvilken måte stillte hun egentlig opp?

Synes hun såret han enda mer med sin oppførsel.

Hun besøkte ham jo, og han dem. Hva mer kan en kreve av et vanlig menneske. Hun har jo tre barn og ta seg av også.

Hun kunne som han nevnte latet som han var død, og bare gått videre...

Hun besøkte ham jo, og han dem. Hva mer kan en kreve av et vanlig menneske. Hun har jo tre barn og ta seg av også.

Hun kunne som han nevnte latet som han var død, og bare gått videre...

Er du tett? Klart hun ikke stilte opp. Da hadde hun hatt ham hjemme og fått den hjelpen de hadde hatt krav på.

Ikke nok med å bli så funksjonshemmet men å bli sviktet av ektefellen også.

Annonse

Er du tett? Klart hun ikke stilte opp. Da hadde hun hatt ham hjemme og fått den hjelpen de hadde hatt krav på.

Ikke nok med å bli så funksjonshemmet men å bli sviktet av ektefellen også.

Hadde du greid å hatt ham hjemme i tillegg til tre barn, og samtidig følt at du fikk oppfylt alt du trengte fra et ekteskap? Sex ol?

Sett deg i hennes sted og da, selv om det sikkert er mye jævligere for ham å bli plassert bort, bli ufør osv..

Hadde du greid å hatt ham hjemme i tillegg til tre barn, og samtidig følt at du fikk oppfylt alt du trengte fra et ekteskap? Sex ol?

Sett deg i hennes sted og da, selv om det sikkert er mye jævligere for ham å bli plassert bort, bli ufør osv..

Måtte jeg, så måtte jeg. Skal livet bare være en dans på roser og er ekteskapet noe som varer bare i gode dager.

Det finnes folk som nesten er i hans situasjon som bor alene uten kone og unger. De får hjelp hjemme. Tenk for et mye mer tilfredsstillende liv det hadde vært for ham om han hadde fått bodd hjemme.

Og sex, det hadde de nok funnet ut av. De gjør de fleste som har en partner.

mil1365380270

Jeg må si at jeg reagerte mest over at kona hadde plassert ham på pleiehjem. Mannen var jo helt tydelig normal i hodet. Jeg trodde virkelig intensjonen var at unge, funksjonshemmede skulle bo hjemme. Og de hadde antagelig fått ganske mye praktisk hjelp hvis de hadde stått på.

Og det med den nye kjæresten, var direkte ufint. Hun kunne holdt kjeft. Hadde de bodd sammen, hadde de sikkert hatt et seksuelt forhold.

Det som gjorde at jeg fikk imot henne, var at hun tok det opp når kamerafolkene var der. Hun må jo ha skjønt at det var å presse ham, på en måte.... Og da hun berømmet ham for å ta det så fint, da ble jeg kvalm!

Ellers kan jeg forstå at hun har rett til å ha et fullverdig liv, selv om han var uheldig, vi vet jo ikke hvordan de hadde det før dette skjedde.

mil1365380270

Det som gjorde at jeg fikk imot henne, var at hun tok det opp når kamerafolkene var der. Hun må jo ha skjønt at det var å presse ham, på en måte.... Og da hun berømmet ham for å ta det så fint, da ble jeg kvalm!

Ellers kan jeg forstå at hun har rett til å ha et fullverdig liv, selv om han var uheldig, vi vet jo ikke hvordan de hadde det før dette skjedde.

mil1365380270

Gjest Det var skammelig

Men han har vel også rett til å ha et så fullverdig liv som mulig. Å bli pusjet bort på et pleiehjem kaller ikke jeg et fullverdig liv.

Nei, det å ta opp det med kjæresten på tv var utrolig dårlig gjort. Dessuten snakket hun til ham som han var et lite barn enda han var en fullvoksen mann.

mil1365380270

Men han har vel også rett til å ha et så fullverdig liv som mulig. Å bli pusjet bort på et pleiehjem kaller ikke jeg et fullverdig liv.

Nei, det å ta opp det med kjæresten på tv var utrolig dårlig gjort. Dessuten snakket hun til ham som han var et lite barn enda han var en fullvoksen mann.

Reagerte på det samme som deg, men; er han i stand til å bo på et annet sted enn pleiehjem? Kanskje han får illebefinnende av noe slag, som gjør at han må ha tilgang til sykepleiere?

Innerst inne, tror jeg hun har reagert helt instinktivt; hun leter etter en frisk mann. Dessverre vanligere enn vi liker å tro, når noe så alvorlig skjer med en samlivspartner.

Tror det er et tabuområde, fordi vi alle frykter å bli forlatt i en sånn situasjon...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...