Gå til innhold

Dobbeltmoralistiske menn!

Anbefalte innlegg

Jeg har et luksusproblem. Men som er vel så slitsomt! For jeg aner ikke hvem jeg kan stole på.

Det virker som om mannfolk bare blir kompis med meg fordi de vil ha meg,og ikke for å være kompis. Hvorfor finnes ikke menn som "bare" vil ha vennskap?? Er det klinisk umulig eller?? Har mange "gode" venner også. Utgir seg for å være "bestekompiser" så og si,men så konstaterer jeg at det her er bare vennskap også stikker de fort som faen..

Men det mest skremmende er at mange "blir" likevel.. Selv om alle vet jeg har kjæreste som jeg har vært sammen med å 1,5 år.

Er det mannfolka eller megselv det er noe lugubert over????? Jeg blir så irritert!!! Også sier mann att kvinner er falske!! Tull,ingen er mer dobbelmoralistiske enn menn!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123019-dobbeltmoralistiske-menn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva om du finner deg kamerater som også har kjæreste? har funket veldig bra for meg! de single har jeg dessverre innsett at stort sett går og venter på noe mer... og noen går når de innser sannheten, og noen blir... ikke helt det samme som en venn som bare er en venn, hyggelig med komplimentene selvsagt, og man merker jo man blir litt sjalu når kamerater får kjæreste, selv om man har kjæreste selv, siden man ikke lenger får samme oppmerksomhet...

men kamerater som er forlovet og gift og samboere og slikt, de er stort sett mye tryggere! (unntatt den utro typen da...)

mil1365380270

Alle menn er jo ikke sånn mot alle, hele tiden. Akkurat som jenter også kan være sånn. Tror det er vanligere blant menn, da.

Skjønner hva du mener, det er en ganske viktig ting, en du stoler på, ikke har fortalt deg, eller gitt uttrykk for på noen måte. Ikke så du har merket det i alle fall... ;-)

Annonse

Kanskje at mannfolka utgir seg for noe de i utgangsnpunktet ikke er....??

Gir ikke mennene klart uttrykk for at de ønsker noe mer enn vennskap?

En kan like godt si at du er dobbeltmoralisten her som lokker dem til å tro at de skal få sex og så vil du kun ha dem til venner.

Mange menn lar seg tråkke på av kvinner som utnytter dem som venner eller for å få hjelp til praktiske ting i et fåfengt håp (fra mannens side) om sex. Sier ikke at du er sånn.

Forstår ikke helt hva som er dobbeltmoralistisk ved de som ønsker å bli kompis med deg fordi de vil ha deg?

Hvis de gir uttrykk for det, så er det vel intet problem?

Og hvis de ikke gir uttrykk for det, så hvordan vet du det?

Er det noe du bare "føler", så kan det vel like gjerne være at de "føler" at du ikke er helt fjernt fra tanken om å ha dem?

En kan like godt si at du er dobbeltmoralisten her som lokker dem til å tro at de skal få sex og så vil du kun ha dem til venner.

Mange menn lar seg tråkke på av kvinner som utnytter dem som venner eller for å få hjelp til praktiske ting i et fåfengt håp (fra mannens side) om sex. Sier ikke at du er sånn.

Eh, nå har hun vel aldri sagt at hun lokker dem til å tro at de skal få sex.

Eh, nå har hun vel aldri sagt at hun lokker dem til å tro at de skal få sex.

Sa jo at det ikke nødvendigvis gjaldt henne.

Men det er jo en grunn til at de stadig prøver seg og ikke gir opp. Da har de et håp. Et håp mange kvinner gir dem, enten for å utnytte dem eller for å "være snille" og ikke kutte dem ut.

Sa jo at det ikke nødvendigvis gjaldt henne.

Men det er jo en grunn til at de stadig prøver seg og ikke gir opp. Da har de et håp. Et håp mange kvinner gir dem, enten for å utnytte dem eller for å "være snille" og ikke kutte dem ut.

Det finnes menn som stadig prøver seg og ikke gir opp, selv om man ikke oppmuntrer dem eller gir dem noe løfte om noe som helst.

Gjest Cheetah

Nei,de gir nemlig ikke klart uttrykk om at de vil ha mer nemlig! Det kan gå fra flere mnd opp til år fra de går fra å være "tilbaketrukkede" men såå gode kompiser til de gir "nådestøtet". Ennå vet de jeg har kjæreste...

Hadde de gitt klart uttrykk for det med en gang hadde det jo ikke vært noen sak. Da hadde jeg skygget unna. Men neh da! Derfor -dobbeltmoral-!

Annonse

Nei,de gir nemlig ikke klart uttrykk om at de vil ha mer nemlig! Det kan gå fra flere mnd opp til år fra de går fra å være "tilbaketrukkede" men såå gode kompiser til de gir "nådestøtet". Ennå vet de jeg har kjæreste...

Hadde de gitt klart uttrykk for det med en gang hadde det jo ikke vært noen sak. Da hadde jeg skygget unna. Men neh da! Derfor -dobbeltmoral-!

Det kan jo være at de utvikler følelser over tid, slik at de ikke var interessert i noe mer enn vennskap i starten, men etterhvert oppstår følelsene.

Kanskje venter de også i det lengste med å si fra nettopp fordi de vet du er opptatt.

Men jeg ser fortsatt ikke hvordan dette kan defineres som dobbeltmoral. At de seiler under falskt flagg har ikke noe med dobbeltmoral å gjøre.

Forstår ikke helt hva som er dobbeltmoralistisk ved de som ønsker å bli kompis med deg fordi de vil ha deg?

Hvis de gir uttrykk for det, så er det vel intet problem?

Og hvis de ikke gir uttrykk for det, så hvordan vet du det?

Er det noe du bare "føler", så kan det vel like gjerne være at de "føler" at du ikke er helt fjernt fra tanken om å ha dem?

De gir -ikke- uttrykk for at de vil ha meg. De lissom bare er sååååå gode kompiser.

Ikke før etter en tid gir de "nådestøtet"! Så går det lissom ikke an å unngå å legge merke til det!

Man skulle tro at de ga seg når det vet jeg har type men neida!

Skal jeg lissom gå å "mistenke" alle menn som prater til meg å er grei med meg for å være interessert??

For så innbilsk er jeg nemlig ikke. Da går jeg heller den andre veien å går ut fra at de vil være kompis!

Men da virker det vel tydeligvis at jeg er faen så naiv da,sår det faen ikke finnes et jævla mannfolk som greier se på ei dame uten å få ståpikk!!

Alle menn er jo ikke sånn mot alle, hele tiden. Akkurat som jenter også kan være sånn. Tror det er vanligere blant menn, da.

Skjønner hva du mener, det er en ganske viktig ting, en du stoler på, ikke har fortalt deg, eller gitt uttrykk for på noen måte. Ikke så du har merket det i alle fall... ;-)

Jeg er vel veldig naiv å fjærn da..:-)

Det kan jo være at de utvikler følelser over tid, slik at de ikke var interessert i noe mer enn vennskap i starten, men etterhvert oppstår følelsene.

Kanskje venter de også i det lengste med å si fra nettopp fordi de vet du er opptatt.

Men jeg ser fortsatt ikke hvordan dette kan defineres som dobbeltmoral. At de seiler under falskt flagg har ikke noe med dobbeltmoral å gjøre.

Dobbeltmoral for meg er vel at noen "sier en ting å gjør en annen".. Eller noe sånn lignende...

For meg blir det litt sånn at de bygger opp et veldig flott forhold,vennskapelig,kun for å "ødelegge" det. De må da fatte såpass når jeg -har- kjereste da!

Derfor mener jeg de er dobbeltmoralister,fordi de "utgir" seg for å være bare kjempegode venner,mens deres egentlige intensjon er noe helt annet.

Dobbeltmoral for meg er vel at noen "sier en ting å gjør en annen".. Eller noe sånn lignende...

For meg blir det litt sånn at de bygger opp et veldig flott forhold,vennskapelig,kun for å "ødelegge" det. De må da fatte såpass når jeg -har- kjereste da!

Derfor mener jeg de er dobbeltmoralister,fordi de "utgir" seg for å være bare kjempegode venner,mens deres egentlige intensjon er noe helt annet.

Jeg skjønner hva du mener og synes heller ikke noe om mennesker som gir seg ut for noe annet enn det de er.

Men det har ikke noe med dobbeltmoralisme å gjøre. En dobbeltmoralist har ett sett regler for seg og ett for andre. Han krever av andre det han ikke selv gir.

De håper vel at hvis de prøver lenge nok så får de overbevist deg om at de er den rette og så forlater du kjæresten din. Det har jo skjedd. Det er jo også mange kvinner som er med gifte menn og tror på dem når de sier de vil forlate kona.

De gir -ikke- uttrykk for at de vil ha meg. De lissom bare er sååååå gode kompiser.

Ikke før etter en tid gir de "nådestøtet"! Så går det lissom ikke an å unngå å legge merke til det!

Man skulle tro at de ga seg når det vet jeg har type men neida!

Skal jeg lissom gå å "mistenke" alle menn som prater til meg å er grei med meg for å være interessert??

For så innbilsk er jeg nemlig ikke. Da går jeg heller den andre veien å går ut fra at de vil være kompis!

Men da virker det vel tydeligvis at jeg er faen så naiv da,sår det faen ikke finnes et jævla mannfolk som greier se på ei dame uten å få ståpikk!!

Da er du enten svært uheldig, eller utøver en helt spesiell seksuell tiltrekningskraft på alle menn:-)

Selv har jeg hatt og har mange gode venner av det motsatte kjønn som jeg overhode ikke kunne tenke meg å ha sex med (selv om jeg var singel).

Men jeg har også hatt noen gode venner av det motsatte kjønn som jeg har hatt sex med - og noen av disse er jeg fremdeles god venn med, på samme måte som jeg også er god venn med et par av mine eks'er.

Så noen forslag til løsning på "problemet" ditt har jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...